Honda и Nissan най-после потвърдиха днес онова, което всички отдавна вече знаехме: че двете компании преговарят за бъдещото си сливане. Рационален ход ли е това, или паническа мярка под диктата на японското правителство? Bloomberg потърси мнението на човека, който вероятно най-добре се ориентира в динамиката на ситуацията: бившия шеф на Nissan и Renault Карлос Гон, след чието арестуване и прогонване през 2019 започна неудържимото пропадане на японския гигант. Ето какво сподели Гон пред Bloomberg.
12 въпроса към Карлос Гон за бъдещето на автоиндустрията (ГАЛЕРИЯ):
Въпросът ми беше дали виждате възможност спасението за Nissan да дойде от другаде, не от Япония. Може ли външна компания като Foxconn да играе роля?
"Когато чух за интереса на Foxconn, това ми се стори много интересно, защото би било иновативно, и би поставило Nissan по съвсем различен път на развитие. Но фактът, че те са замразили интереса си, показва, че са прагматични хора, които знаят, че не могат да вървят срещу волята на японското правителство и на METI. Трябва също да знаете, че в Renault френското правителство е много влиятелен акционер, а френското правителство никак не иска да разстройва японското. Бил съм многократно свидетел на какво е готово френското правителство, за да задоволи Япония в миналото".
"Когато чух за интереса на Foxconn, това ми се стори много интересно, защото би било иновативно, и би поставило Nissan по съвсем различен път на развитие. Но фактът, че те са замразили интереса си, показва, че са прагматични хора, които знаят, че не могат да вървят срещу волята на японското правителство и на METI. Трябва също да знаете, че в Renault френското правителство е много влиятелен акционер, а френското правителство никак не иска да разстройва японското. Бил съм многократно свидетел на какво е готово френското правителство, за да задоволи Япония в миналото".