fallback

Иск за 1,15 милиона евро срещу Stellantis заради двигателя PureTech

Производителят е знаел, че старата версия с ремък е продавана с дефекти, твърдят клиенти 

Точно позакърпи проблемите, свързани с AdBlue, чрез специална гаранция за най-модерните дизелови двигатели, и Stellantis се сблъска с друг проблем. Той е свързан с надеждността на неговите двигатели.

Този път говорим за 3-цилиндровия PureTech с ангренажен ремък в маслена баня. Както беше съобщено, износването му може да причини сериозни щети на мотора от порядъка на хиляди евро. Тези проблеми накараха Afestel, испанската асоциация на клиентите на Stellantis, да започне групов иск срещу гиганта.

Асоциацията пише иска, че първо групата PSA, а след това и Stellantis са „продали хиляди превозни средства с производствен дефект , въпреки че са знаели за това“. Поради тази причина Afestel решава да започне съдебна битка, подавайки повече от 100 молби за обезщетение на обща стойност 1,15 милиона евро в съда на Виго. Това е градът, където се намира испанският клон на Stellantis и и футболният "Селта", с чийто екип Любо Пенев записа хеттрик сещу "Реал".

 Асоциацията има над 6000 членове в Испания. Afestel няма намерение да спира до тук и обяви по-нататъшни инициативи, за да накара компанията да признае своите отговорности: демонстрация е насрочена за събота пред фабриката Figueruelas, а друг протест вече е определен за 21-ви в Мадрид. Двигателите PureTech са използвани в различни модели, произведени от бившата група PSA, която по-късно се сля в Stellantis. Решението за ангренажен ремък в маслена баня беше прието през 2012 година при Peugeot и Citroën, след което с течение на времето и при Opel и Jeep.

Stellantis вече актуализира 1.2 PureTech, заменяйки ремъка с верига. Новият мотор е монтиран на всички хибридни версии с електрически двигател. Той е интегриран сс роботизирана скоростна кутия с двоен съединител. Но също и при някои нехибридни модели - Citroën C3 и C3 Aircross, DS 3 и Opel Mokka.    

fallback
  • #17
    Гост ( преди 50 минути )
    Такова недоразумение ремък в масло има и във Форд бензин и дизел определено не са от най-сполучливите
  • #16
    Ванката ( преди 3 часа )
    Абсолютно подкрепям мнението на предходния човек, колата е супер, върви много добре, има впечатляваща мощност за това което представлява двигателя. Колата тежи 1300 кг, което в днешно време си е изключение. Окачването е настроено много добре и има много добра стабилност в завои. И подкрепям мнението, че с Ейсин кутията е много по добре този двигател от колкото новата 6 степенна с двоен съединител. Проблем с ремъка няма да има ако се сменя маслото на 10к км. Вече слагат специално щадящо масло
  • #15
    Бай хой 2 ( преди 4 часа )
    Да си довърша предишния коментар направих тест драйв на новото 3008 с вече подобрения двигател 1.2 със 136 конски сили и мек хибрид както и с новата шест степенна скоростна кутия с двоен съединител, направи впечатление че колата е много тромава А за изпреварване въобще не може да се говори. Ако някой иска нещо помощно все още може да си намери от предишния хибрид с 1.6 четирицилиндровият бензинов двигател и електромотор в комбинация с 8 степенната скоростна кутия
  • #14
    Бай хой ( преди 4 часа )
    Карам чисто ново 308 1 и 2 бензин 130 конски сили с 8 степен на автоматик и точно същия ангренажен ремък потопен в масло. Колата е страхотна върви невероятно добре В града, Също така върви много добре и на магистралата с изключително приемлив разход на гориво поддържа спокойно скорост на дълго от 180 км в час без видимо напрежение А при нормално каране от 140 разходът е около шест. Всъщност колата се затруднява само при изпреварване на по-висока скорост.
  • #13
    Хахохи ( преди 7 часа )
    Не че нещо, ама карам 3 цилиндъра на рено, 1л с турбина 100к.с. на газ... за града става, особено пъргав е до 50-60км от 0, точно това трябва, само електричките са по-добър вариант, но разликата в.пари ~20-25к и 150к км няма избиване. Кефа там е несравним обаче, като вече даже пежо 3008 ли беше е с много добри показатели на пробега. Остава и цените да се свалят и нещата се получават.
  • #12
    факт ( преди 8 часа )
    Двг умира а с него и немците и най вече дизела.Продажбите го доказват категорично.
  • #11
    Турбо ( преди 8 часа )
    Дизелът на Пежо е перфектен.Не бих си купил Пежо с трицилиндров бензинов двигател, PureTech е точно такъв.
  • #10
    анонимен ( преди 8 часа )
    9-ти, може би леко допълнение - Пежо дори и без Тавареш уби всичките си хубави мотори, а при него и малкото останали. Имаха 6-к бензин и дизел - дори не си направиха труда да им извадят заместник. След това изкараха 2.2 ХДИ страхотен, но и него го утрепаха и замениха с един 2.0 скопен (благодарение и на СК). Оттам с само малолитражки, които не стават
  • #9
    анонимен ( преди 9 часа )
    Че Пежо правят боклучави двигатели не е новина, и докато бяха сравнително евтини (преди г-н Тавареш), това се приемаше като компромис. Отделно 1.6 бензин 110 к.с. и 2.0 дизел 130 к.с. не бяха толкова лоши за парите които искаши Пежо. Но като броиш сериозни пари почваш да имаш сериозни изисквания.
  • #8
    анонимен ( преди 9 часа )
    Има и сполучливи три-цилиндрови - еднолитровият на Тойота (Айго,Ярис) с верига
fallback
Последни