fallback

Производителите с хитър ход, за да избегнат глоби

Много клиенти няма да получат новите си коли си до края на годината

Една от най-трудните години за автомобилната индустрия е към края си, като печалбите на производителите ще бъдат сериозно засегнати. И то преди да бъде изчислено какво ще трябва да платят за превишаване на вредните емисии, като основната причина е забавянето на растежа на продажбите на електромобили.

За да избегнат глоби, автомобилните компании се нуждаят от между 20 и 25% от продажбите им да бъде именно на електрически превозни средства. В същото време обаче клиентите все по-трудно се решават на покупка на такава кола, като предпочитат хибридни модели. И така производителите не могат да покрият екологичните стандарти, което води до финансови санкции.

Този проблем е особено сериозен във Великобритания, където квотата за EV за 2024 е 22%. Догодина тя ще бъде увеличена на 28%, а за 2026 - до 33%, като идеята е до 2035 в страната да се продават само електрически коли. На теория това звучи много добре, но автомобилните компании изпитват затруднения още сега. И за да избегнат глобите, те предприемат нестандартен ход.

Според най-голямата група дилъри на нови автомобили на Острова - Vertu Motors, повечете клиенти, които очакват своите коли до края на годината, просто няма да ги получат. Това се отнася за нови автомобили с бензинов или дизелов двигател, но не и за електромобил. Така продажбите ще бъдат записани за следващата година и съответно няма да застрашат квотата за тази година. 

„Подобна политика е на път да унищожи напълно автомобилната индустрия във Великобритания, тъй като, реалистично погледнато, няма как да продадете толкова електромобили“, коментира Робърт Форестър, президент на Vertu Motors, като допълни, че прехвърлянето на квоти за продажби от една година в друга е само временно решение. И няма да бъде изненада, ако скоро то се разпространи и в Европа.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 час )
    Старите фирми се нуждаеха от звучен шамар, защото бяха заспали. Точно това в ролята на политиците. Да, тежко им е. И на нас, като потребители. Но по-добре да ни е тежко замалко сега, отколкото после да трябва да зависим от китайците и да нямаме никакво автомобилно производство. Цялото виене и оплакване на европейските компании, докато китайците правят коли на батерии на по-ниска цена от ДВГ, показва само едно - политиците бяха прави и дадоха на фирмите достатъчно време, което те пропиляха.
  • #9
    анонимен ( преди 2 часа )
    Общо взето, нищо няма да постигнат...докато изкуфелите в Брюксел не вдянат, че не стават така нещата
  • #8
    анонимен ( преди 2 часа )
    Това бавене на доставките само ще доведе до спекула и поредното скачане на цените.
  • #7
    Bg ( преди 2 часа )
    Дизели почти няма налични на всички марки, трябва да чакаш.
  • #6
    Хаха ( преди 3 часа )
    До 1. Напълно съгласен!
  • #5
    анонимен ( преди 3 часа )
    И какво, ще ги прехвърлят за догодина и тогава как ще оправим сметките? Освен декемврийските ще прехвърлят и ноемврииските за следващата година
  • #4
    Popa ot razgrad ( преди 3 часа )
    Политиците потопиха тотално световната автоиндустрия...
  • #3
    Турбо ( преди 4 часа )
    Май се качих на последните вагони на влака.В момента електрическа баничарка е с 14000 лв отстъпка и пак не се купува.Дизелова баничарка в Пежо няма нито една.
  • #2
    Турбо ( преди 4 часа )
    Оскъпяване ще е между 2500 и 5000 лева заради глобата за вредни емисии.Ако се бях помотал още,щях да платя за новата баничарка малко повече.
  • #1
    анонимен ( преди 4 часа )
    Е, ся Ел. Тротинетката ще дойде да се плюнчи как продажбите на електрички растяли, защото хората ги предпочитали. Такива фалшификации като в статията, както и предварително регистриране изобщо не са фактори, хич даже. Важното е, че има цифри, числа и ФАКТИ. Как и откъде идват тези числа не е важно.
fallback
Последни