IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

50-те най-търсени коли на старо в България

От десетте модела с най-голям ръст, девет са SUV. Рекордна година за Ferrari и Rolls-Royce

Пазарът на употребявани автомобили в България пострада покрай Covid-19 и дефицита на коли в Западна Европа, но ако се съди по актуалната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР, вече се е възстановил напълно. За периода януари-ноември у нас са внесени цели 231 267 леки автомобила втора ръка - със 17% повече от същия период на миналата година, и с 26% повече в сравнение с 2022.
  
         
Mercedes GLC
Mercedes GLC е моделът с най-голям ръст в търсенето в сравнение с миналата година, следван от Audi Q5
  
        
Всъщност вторичният пазар в момента е по-голям дори отколкото в предкризисната 2019, в която за първите 11 месеца бяха регистрирани 211,151 употребявани автомобила.
  
 

Най-перспективните
10-те модела с най-голям ръст:
Mercedes GLC - 69%
Audi Q5 - 57%
Peugeot 3008 - 55%
Jeep Grand Cherokee - 52%
Audi Q7 - 49%
Nissan Juke - 44%
Mazda CX-5 - 41%
Hyundai Tucson - 41%
Hyundai i30 - 40%
VW Tiguan - 38%

Съотношението между продадени нови и стари автомобили, което бе достигнало рекордно ниски стойности тази пролет, сега порасва отново до едно към пет. Освен че расте, търсенето на коли втора ръка започва и видимо да се променя по характер. От 10-те модела с най-голям ръст в търсенето в челната петдесетица девет са SUV - начело с Mercedes GLS, Audi Q5, Peugeot 3008 и Jeep Grand Cherokee. Корейският хечбек Hyundai i30 е единственото изключение в този списък.

На обратния полюс, с най-голям спад в търсенето, са предимно миниванове и малки градски автомобили от В сегмента. На годишна база най-сериозно са намалели регистрациите на Ford C-Max - с 27%, следват Peugeot 307 (-18%), Toyota Corolla Verso (-14%), Peugeot 206 (-14%), Suzuki Swift (-12%), Renault Scenic (-10%).

В класирането по марки голямата германска четворка - VW, Mercedes, BMW и Audi - убедително си остава начело, но Toyota успява да измести Opel от петата позиция. Впечатлява и скокът на Hyundai от 17-о място преди пет години до девето в момента.
  
    
най-продаваните луксозни коли, България, пазар
 
        
Интересът на българите към скъпи коли втора употреба (в някои случаи - и пета употреба) продължава да расте неудъримо. Регистрациите на Mercedes S-Class и BMW 7 Series са се увеличили с 22% в сравнение с миналата година, на Porsche Cayenne - с 20%, на Audi A8 - с 15%. Още по-драматично изглеждат нещата при най-луксозните марки: по 52% ръст за Ferrari и Lamborghini, 68% за Bentley, а вносът на употребявани Rolls-Royce на практика се е утроил (от 6 броя преди година до 18 сега). Разбира се, в много от тези случаи не става дума за действително употребявани коли, а за внос през т. нар. "автокъщи", за да не се повдигат излишно въпроси за неща като произход на средствата.
  
   
50-те най-търсени коли на старо в България (ГАЛЕРИЯ):


 
     

 

0 от 500
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "На годишна база най-сериозно са намалели регистрациите на Ford C-Max - с 27%, следват Peugeot 307 (-18%), Toyota Corolla Verso (-14%), Peugeot 206 (-14%), Suzuki Swift (-12%), Renault Scenic (-10%)." Обаче статисктиката показва друго : Фокус +4%, Хюндай и30 +40% ,Пежо 308 +26%, Тойота Аурис +18%, Форд Фиеста +10%, Киа Сийд 33%, Опел Мерива +7%, БМВ 1 +17%. Излиза, че не е до сегмента, а че хората искат нещо по-ново макар и втора употреба и търсят по-новите модели на различните марки.
  • #9
    9 rate up comment 3 rate down comment
    до 8 ( преди 3 седмици )
    Ти не го разбираш тая ес класе е направена от невиждъни матряли и се не троши
  • #8
    29 rate up comment 4 rate down comment
    до 1 ( преди 3 седмици )
    Като човек, който от 18г. кара Е класа, която съм купувал почти нова, съответно я ползвам и днес, мога да те уверя, че когато колата направи 270-300к километра започва такова наливане на пари, че има вероятност да ти излезе през носа. Не съм я махнал, защото карам много малко и нямам нужда от нова. За S класа да не говорим - стара S класа е тотален кошмар за джоба, независимо колко е била поддържана. Отделно, моята Е класа няколко пъти ме е оставяла на пътя, което е крайно неприятно чувство
  • #7
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Пропадняка ( преди 3 седмици )
    Бако та ес класа стара е била някога луксозна и здрава, сега е само луксозна бездънна яма
  • #6
    24 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Познавам много хора със стари мерцедеси и бмв-та дето я им се събират 2-3 хил. км годишно, я не. Основно ги мият.
  • #5
    17 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Няма Тесла в класацията.За един приятел Тесльо питам,търсещ си Тесла втора ръка.Сега кара електрическа тротинетка.
  • #4
    21 rate up comment 0 rate down comment
    до 2каджията ( преди 3 седмици )
    жако бидоняка е точно тая ес класа. Ако не точеше ддс и укриваше данъци нямаше да си вземеш ес класа.
  • #3
    28 rate up comment 9 rate down comment
    Бай Ганьо ( преди 3 седмици )
    Юруш на отпадъците от Европата, особено канцерогенните дизеляци. Те са ми особено присърце, обожавам смрадта на разни 320D, CDI, BlueHDI. Само дето не достигат местата в онкологиите, ама после ще му мисля....Малеййй, колко сме много по тез ширини, братчед ***....
  • #2
    41 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Изборът на българина: немско, премиум, 'жип! Т'ва е положението, народ та дрънка!
  • #1
    11 rate up comment 60 rate down comment
    бако ( преди 3 седмици )
    S-класата си е S-класа и на 150к. Това не е дачия, френски или някой японски бидон. Даваш 10к лв. смяна на вериги, разни обслужващи неща, профилактика на окачване и после 100к си на цялата газ. На магистралата лепиш 200 и не се усеща пък който иска да кара нов бидоняк къде е все едно баничарка.