IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 
Илон Мъск


Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.
 
 
bMW ръчни скорости


Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.
 

0 от 500
  • #115
    2 rate up comment 0 rate down comment
    швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Точно заради зеленото безумие електроенергията е рекордно скъпа и бизнеси в Европа затварят всеки ден.Тисен Круп затваря,как се произвежда стомана със скъпа енергия от ветрогенератори при липсата на вятър в Европа и фотоволтаични панели през зимата,когато 16 часа е тъмно?
  • #114
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 115 ( преди 1 година )
    Още един който все още не е разбрал смисъла на понятието " през по-голямата част от годината"
  • #113
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    През зимата ще заредиш електроенергия от фотоволтаиците в батерии само за няколко часа и то при условие,че има слънце.За колко минути ще изразходиш съхранената в батерии енергия?
  • #112
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До другия гост ( преди 1 година )
    "Брутното производство на електрическа енергия през 2023 г. е 40 ТВтч" от възобновяеми източници е 19%, а от ТЕЦ+ТФЕЦ+ЗТЕЦ е 31%+6%+2% = 39%. Това означава, че трябва да инсталираме приблизително още 2 пъти повече възобновяеми спрямо това което имаме" Два пъти повече ВЕИ много ли ти изглежда (правилното е 3 пъти)?
  • #111
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    Само за ноември сме внесли 520ГВч (рекорд) - само вноса да компенсираме ни трябва около 1000 пъти увеличаване на ФЕЦ и ВЕИ. До 111 - пак грешно смяташ. Ние ще го ползваме през деня, но от какво тогава ще зареждаш батериите?!? По моята сметка, трябва да увеличим ФЕЦ и ВЕИ толкова, че хем лятото да заместват изцяло ТЕЦ, хем да пълнят батерии за през зимата и да компенсират разлизаката лято/зима
  • #110
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Друг Гост ( преди 1 минута )За да компенсираме ТЕЦ - ние тези си ги ползваме и сега. За ноември колко са генерирали от ТЕЦ?" Именно де. Батериите се зареждат през деня, за да се ползват през нощта, за да компенсират ТЕЦ, а не се зареждат Юли, за да ползваш тази енергия през Ноември, както смяташ ти!
  • #109
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Друг Гост ( преди 1 минута )Освен това трябва да сметнеш и че ФЕЦ работят само през деня" Дойдохме си на думата! През деня не ни трябват батерии, защото ползваме енергията директно от фотоволтаиците. Трябват ни само за през нощта, когато консумацията през по-голямата част от годината е минимална и АЕЦ поема до 80% от потреблението. Само след няколко години ще е безсмислено ТЕЦ да работят през по-голямата част от годината.
  • #108
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    За да компенсираме ТЕЦ - ние тези си ги ползваме и сега. За ноември колко са генерирали от ТЕЦ?
  • #107
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 106 ( преди 1 година )
    За коя зима? През Ноември са произведени 295MWh от слънцето през деня и 195MWh от вятъра предимно нощем. За кога да ги съхраняваме? Защо да не си ги ползваме?
  • #106
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    Освен това трябва да сметнеш и че ФЕЦ работят само през деня