IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault 5 Turbo се завръща с безумна мощност

Електрическият хот-хеч със задно задвижване получава над 500 коня

Електрическите хот-хечове са рядкост. Моделите, коитови идват наум, са Abarth 500e, Cupra Born VZ, Mini John Cooper Works и вероятно по-малко известния MG4 XPower. Renault иска да засенчи всички тях – включително своя собствен Alpine A290, с безумно мощна итерация на прероденото „5“.


Renault 5 Turbo 3E


Засега това е само концепция, която носи името Renault 5 Turbo 3E, но тя ще се появи в серийното производство. Подобно на предшественика си от 1980 това ще бъде малък, но много мощен хечбеч, като вместо да има монтиран в средата четирицилиндров двигател, както е при оригинала, той ще получи два електромотора на задната ос.

Французите посочват комбинирана мощност от над 500 к.с., което е с цели 285 к.с. повече от Alpine A290. Разликата с оригинално Renault 5 е 350 к.с., като въртящият момент не се споменава. Известно е обаче, че електрическият хечбек ще се нуждае само от 3,5 секунди, за да вдигне 100 км/ч от място за 3,5 секунди. Това го прави с 0,3 секунди по-бърз от MG4 XPower, който разполага „само“ с 429 к.с.


Renault 5 Turbo 3E


Ефектно мускулестото „тяло“ премахва обикновените задни врати на Renault 5 в замяна на странични вентилационни отвори. Renault добавя изпъкнали калници като завръщане към оригиналния R5 Turbo. Колата получава 20-цолови джанти с гуми 245/35 ZR20 отпред и 275/35 ZR20 отзад.

Въпреки че това е първият електрически хот-хеч с марката Renault, който влиза в производство, в миналото е имало еднократни екземпляри. Сред тях са Zoe E-Sport с 460 к.с. от 2017 и R5 Turbo 3E с 375 к.с.от 2020. Новият модел ще надмине и двете, вероятно заради прекомерната цена и ниските производствени числа.


Renault 5 Turbo 3E


Тъй като обикновеното Renault 5 има оформление с предно задвижване и един двигател, може да се каже, че електромобилът има някои големи промени под кожата. Версията с двоен двигател и задно задвижване използва „въглеродна надстройка“, за която се твърди, че е „лека и изключително твърда“. Теглото не се споменава, но предходният концептуален автомобил – който също имаше два двигателя отзад, тежеше 1500 кг.

Стартът на продажбите на електрическия хот-хеч е планиран за 2026, като цените, както и тиражът на производство, предстои да станат известни.


Renault 5 Turbo 3E


0 от 500