IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota представи малък електрически SUV за Европа

Новият Urban Cruiser ще се предлага и със задвижване на четирите колела

Toyota представи нов си електрически автомобил - Urban Cruiser, чието има показва основното му предназначение, а именно - използване в града. Това е малък SUV за Европа, който представлява алтернатива на Toyota Yaris Cross и има задвижване на четирите колела, както и богато технологично оборудване, за да съперничи с редица модели на пазара, сред които е и KIA EV3.


Toyota Urban Cruiser EV


Преди около година Toyota показа много важен концептуален модел. През декември 2023 дебютира Toyota Urban SUV Concept, който беше определян като „100% електрически Yaris Cross“. Сега пристига и неговата серийна версия, като тя, за разлика от останалите EV на марката, няма акроним bZ (beyond Zero).

Самото име не е ново - то се използваше за малък модел, който все още се продава на развиващи се пазари - като Индия, например. Това е SUV с термични двигатели, разработен в тясно сътрудничество с друг японски производител - Suzuki. В същото време новият електромобил е част от мултиенергиен стратегически план, в който Toyota се впусна с цел да предложи на своите клиенти различни технологии за задвижване в основните сегменти.

Новият модел се отличава с дизайн, базиран на темата Urban Tech“, който възприема множество елементи от философията, която Toyota прилага към новите си модели. Дизайн, който самата марка определя като „шокиращ и автентичен“. Предната част е с форма на глава на чук, внимание привлича и светлинният подпис, начертан от фаровете.


Toyota Urban Cruiser EV


Страничният изглед разкрива SUV същността на този модел. В зависимост от версията се монтират 18 или 19-цолови джанти. Има и множество опции за цвят на купето, включително двуцветни конфигурации с черен покрив. Задните светлини с LED технология се простират по цялата ширина на вратата на багажника.

Размерите на Toyota Urban Cruiser са дължина - 4285 мм, широчина - 1800 мм и височина - 1640 мм. Междуосието от 2700 мм осигурява просторно и практично вътрешно пространство, като по този показател новият електромобил превъзхожда Yaris Cross. Задните седалки, освен че може да бъдат свалени, също така се плъзгат и това осигурява повече място за пътниците.

В оборудването на модела влизат 10,25-инчовият цифров инструментален панел, който е комбиниран с 10,1-инчов сензорен екран. Благодарение на приложението за мобилен телефон MyToyota може да се поддържа дистанционен контрол над автомобила, както и да се проверява заряда на батерията.


Toyota Urban Cruiser EV


Наред с други технологии, Urban Cruiser разполага с адаптивен круиз контрол, предупреждение за напускане на лентата, помощ за поддържане на лентата и камера за 360º изглед.

Toyota Urban Cruiser ще се предлага с две батерии и опция за предно предаване или задвижване на четирите колела. И двата използват технология с литиево-железен фосфат, като предимствата в случая са издръжливост, безопасност и намалените разходи. Батерията с 49 kWh батерия ще се предлага само с предно предаване, която развива 144 к.с. За тази версия е достъпна и батерия с 61 kWh, която развива 174 к.с.

При варианти със задвижване на четирите колела батерията е само по-голямата, като мощността вече е 184 к.с. Всички версии на Urban Cruiser са оборудвани с енергоспестяваща термопомпа за климатичната система и ръчно управлявано предварително загряване на батерията за оптимизиране на работата при по-студени условия.


Toyota Urban Cruiser EV


Автомобилът е конструиран върху нова платформа, предназначена за електрически превозни средства. Тя е здрава, но лека и осигурява просторен интериор с вградена защита за частите под високо напрежение на автомобила. Дизайнът на конструкцията избягва необходимостта от напречни греди в пода, освобождавайки повече място за поставяне на батерията.

При версия със задвижване на четирите колела е добавен мотор с 64 к.с. на задната ос. Системата също така осигурява Assist Control при спускане и режим Trail, който открива и спира въртящо се колело, докато насочва въртящия момент към противоположното колело. Моделът с предно задвижване се възползва от „снежен режим“, който контролира въртящия момент, за да помогне за намаляване на приплъзването на колелата при шофиране по заснежени пътища.

Новият електрически SUV на Toyota ще излезе на пазара в Европа през втората половина на следващата година, като предстои да бъдат обявени и цените на модела.


Още снимки на електрическия SUV - вижте в галерията:


0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Вижте какво се случва в момента с продажбите на нови коли и пак си помислете кой сега плаче, който няма електромобили или който няма хибриди?
  • #25
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До РУК ( преди 3 седмици )
    Иначе наистина щях да се радвам, ако греша и японците най-накрая са събудили и сега тръгнали и в тази посока, която според мен е бъдещето на автомобилната промишленост и който владее производството на евтини качествени батерии, ще владе автомобилния пазар. Когато ползваш батерии на друг автомобилен производител, трудно до невъзможно ще предложиш по-добър автомобил на същата цена или същите технически характеристики на по-ниска цена. Това е рецепта за неуспех.
  • #24
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До РУК ( преди 3 седмици )
    "РУК ( преди 12 часа )Колата е продукт на съвместната работа със Сузуки, дори си е клонинг на Е Витара. Съответно батериите ще са абсолютно същите като на Е Витара - LFP на BYD. В което само TROLa може да види нещо лошо." Нали и аз това питам, Какво толкова лошо виждат троловете в китайските батерии? Но виж агресивно ме нападат и започват с обидите и лъжите че тези батерии са японски, защото японците произвеждат с най-добрите батерии и най-добрите автомобили?
  • #23
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Японците продължават пасивно-агресивния си геноцид над света, целящ да избие нормалните хора с грозота.
  • #22
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до #20 ( преди 3 седмици )
    Личи си, че за Тойота си чел само по форумите и нищо не разбираш.
  • #21
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Очакваната цена е 35 000 лири в Англия, което обикновено са 35 000 евро в ЕС. База. да кажем 40 000 за 4х4 и голямата батерия. Ще продадат бройки, защото е пълно с тойотаджийски ооввццее, но е очевидно, че цената е смехотворна за този напълно изостанал модел с поразително евтини материали, без софтуер (само апп и андроид ауто/епъл карплей) и с ниски скорости на зареждане.
  • #20
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до 4 ( преди 3 седмици )
    Авенсисът и част от другите модели, които споменаваш, бяха сполучливи, защото бяха разработени специално за европейския пазар от европейски дизайнери. Но чак красиви и хармонични е смехотворно да се твърди, че са били. За съжаление на Тойотка (и за радост на Европа), този напън на японците съвпадна с възхода на дизела, а те нямаха и един дизелов двигател. Продажбите им се сринаха, а когато направиха дизели, бяха ужасни. Затова Тойотка реши, че инвестицията е била неуспешна и изостави идеята.
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до 14 ( преди 3 седмици )
    За твое съжаление, нещата по света не се случват, просто защото на теб така ти се иска. Панасоник НЕ произвежда LFP батерии, каквито са в този модел. Произвеждат китайците, а корейците са на финалната права със собствена разработка. Панасоник дори не са намеквали, че работят по технологията.
  • #18
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Моделът е 99% е-Витара на Сузуки, за който не знае. Инженерите на Тойотка нямат никакво участие, само малко дизайнерите им са влезли да го поосеррат. Моделът е къмплаянс модел, основно за британския пазар, където по закон всяка марка трябва да продаде минимум 25% електромобили през 2025 г. Неслучайно продажбите започват първо там.
  • #17
    7 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    Колата е продукт на съвместната работа със Сузуки, дори си е клонинг на Е Витара. Съответно батериите ще са абсолютно същите като на Е Витара - LFP на BYD. В което само TROLa може да види нещо лошо. Тойота и BYD работят съвместо още преди тукашния лаладжия да започне да се интересува от батерии. Сузуки и Тойота също работят заедно.Добро оптимизиране на разходите,типично за Тойота.Единствения минус - масовия клиент ще предпочете Urbana пред Витарата.А Сузуки по ред причини са ми симпатични.