fallback

Какво се случва, когато две коли ударят китайски електромобил с 60 км/ч

Новият Exeed Sterra ES на Chery участва в троен краш-тест (ВИДЕО)

Когато автомобилен производител доброволно подложи собствен модел на изпитание за безопасност пред публика, това със сигурност означава реклама. Китайската компания Chery демонстрира именно безопасността на своите електромобили, като проведе краш-тест в присъствието на публика и медии.

Сблъсъкът между три автомобила демонстрира здравината на шасито на новия модел Exeed Sterra ES и целостта на неговия пакет батерии. Краш-тестът се проведе в Тиендзин (Китай) с подкрепата на China Automotive Technology and Research Center (CATARC). За разлика от типичните прототипи за катастрофи, използвани в стандартните тестове, Chery избра три серийни превозни средства Exeed Sterra ES, за да постигне по-реалистична симулация.

Сценарият имаше за цел да възпроизведе ситуация от реалния свят, но има две ключови особености. Първо, това включва статичен автомобил, който се опитва да направи обратен завой, само за да бъде ударен от двете страни от две други превозни средства. Основната разлика тук е, че при действителен обратен завой завиващото превозно средство вероятно ще се движи, когато бъде ударено. Освен това е нереалистично да се предположи, че и двете други коли ще се движат с точно същата скорост.

Всичко това трябва да се има предвид, когато си съставяте мнение за теста. В случая два бели електромобила Sterra ES, всеки от които се движеше с 60 км/ч, се удариха в червеното превозно средство под противоположни ъгли. Едната кола се блъсна в предния десен ъгъл под ъгъл от 30 градуса, а другата се удари директно в купето от 180 градуса. Макар и катастрофата да е доста сериозни за всеки автомобил, кадрите и снимките предполагат, че Exeed Sterra ES поддържа високо ниво на защита за своите пътници.

Chery съобщава, че колоните са издържали на удара, всичките седем въздушни възглавници са се отворили според очакванията и вратите са се отключили автоматично. Функцията за спешно повикване също е активирана, добавяйки допълнително ниво на безопасност. Най-важното е, че батерията не показа признаци на течове, дим или огън, докато системата за високо напрежение се изключва автоматично, както би трябвало в случай на катастрофа.

Самопроведеният краш тест на Chery със сигурност е впечатляващ, но винаги остава въпросът как ще се представи Exeed Sterra ES при по-строг контрол на оценки на трети страни - в случая агенции като EuroNCAP или IIHS. В края на краищата, едно е да провеждате свои собствени тестове, но истинската мярка за безопасност идва, когато тези тестове се провеждат според строгите стандарти, определени от индустрията.

Също така трябва да се има предвид, че наличието на една неподвижна кола в краш-теста влияе на реализма чрез концентриране на ударните сили върху движещите се превозни средства, което не повтаря как се разпределя енергията при сблъсък в реалния свят.

При действителен обратен завой всички превозни средства ще бъдат в движение, разсейвайки силата в катастрофата. Като поддържа една кола статична, тестът изолира ударите, като потенциално преувеличава тяхната тежест и не улавя напълно как биха се държали превозните средства в динамичен, непредсказуем сценарий от реалния свят.

Моделът Exeed Sterra ES, пуснат за първи път през 2023 г., споделя платформата си с Huawei Luxeed S7. Той е част от нарастващ списък от претенденти на пазара на електрически седани, всички целящи да детронират Tesla Model 3. Той идва с конфигурации със задно и задно задвижване, обещаващи впечатляващ пробег от до 905 км с пълно зареждане, благодарение на голямата си батерия от 97,7 kWh.

За моделната година 2025 Chery въведе няколко актуализации, включително подсилени елементи на каросерията и шасито, подобрявайки допълнително своите характеристики за безопасност.

fallback
  • #42
    анонимен ( преди 6 дни )
    Преминаването на автомобилите на ток се оказа направо бинго за китайците. Те така или иначе трябваше тепърва да пробиват по целия свят. С електричките им е много, ама много по-лесно!
  • #41
    Rossitto ( преди 4 седмици )
    До 37 . ЕФтинки????
  • #40
    ТикТак ( преди 4 седмици )
    Тест за ламарини при удар от 2х60км/час.Ударът е 120км/час на статично тяло. Ако има пътници ударът ще откъсне всичките им вътрешни органи ,все едно да паднеш по корем от 20 метра в вода или да скочиш от скоростен влак в движение. Умрелите с разкъсани органи няма да се радват на здравото шаси и оцеляла батерия. Виж ако имат застраховка живот и злополука за 10милиона долара ,то наследниците ще им направят прилично погребение и това може малко да ги успокои.Тестерите да гледат по-малко фил ...
  • #39
    Илия Илиев ( преди 4 седмици )
    Ако някой има да каже нещо лошо, да започне производство на по-добър автомобил, да сме критични това е честта на тези които не правят нищо добро, като парламента, всеки обвинява другия! Поздравления за производителя!
  • #38
    Патрик ( преди 4 седмици )
    В момента улиците и на най малкия град са пренатоварени с мпс.Беше времето когато колата беше лукс и стандарт.После това време се смени с колата е потребност ,една за мъжа друга за съпругата.Сега колата е повече бреме отколкото необходимост и ако няма къде да я паркираш живота е един ад къде да намериш парко място. При това пренасищане китайска електричка, просто забрави. Няма кой да я кара и да се грижи за нея.
  • #37
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Честно казано, не бих си купил Китайчета, а като цени никак не са ефтинки, който е ходил на изложението тази есен е видял за какви умопомрачителни цени става на въпрос, а и тази кола след4-5 години, ще прилича на варел.
  • #36
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Готинки са, но не се купува нова, първо защото ел. колите се обезценяват ужасно бързо, а китайските направо стават за без пари, та едно подобно след 10 години за 15к лева добре ще дойде ако е оцеляло и не се е разпаднало до тогава.
  • #35
    анонимен ( преди 4 седмици )
    В момента нямам нито 30 нито 40К ойро за Ел кола, така че ми е все тая колко са евтини китайските
  • #34
    Смях в залата ( преди 4 седмици )
    Китайска му работа, нищо не се разбра, нито видя от видеото.
  • #33
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Китайските краш тестове са по строги от европейските. Всички коли внасяни в европа се сертифицират и това изобщо не е лесна процедура. Може да сте сигурни че колите им изпреварват европейските почти по всичко вече...
fallback
Последни