Преди около година китайският производител Nio показа прототип на модела ET9, който беше определян като конкурент на Mercedes-Benz S-Class. На външен вид електромобилът прилича на крос-купе, но всъщност е седан.
Снимки на серийната му версия бяха публикувани от CarNewsChina още преди старта на продажбите, който е насрочен за 21 декември. Размерите на модела са дължина 5324 мм, широчина - 2016 мм, и височина - 1620 мм, с междуосие 3250 мм, което го прави най-големият модел на марката. Джантите 23 цолови.
Платформата на ET9 осигурява управление по кабел, управление на задните колела, активни амортисьори и система за контрол на сцеплението, а за обработка на информация отговаря чип, собствена разработка на Nio.
Електрическият автомобил е с батерия със 120 kWh. В допълнение, като е и първият търговски модел на китайския пазар с 900-волтова архитектура. Характеристиките на задвижващата система на производствената версия все още не са обявени официално но по-рано беше съобщено, че двигателите на седана ще могат да развиват до 707 к.с.
В интериора се вижда правоъгълен волан и голям централен екран отпред, както и отделни седалки на втория ред, разделени с масивна конзола и оборудвани със собствени дисплеи. Широчината на възглавниците на тези кресла достига 582 мм, облегалката може да се накланя под ъгъл до 45 градуса.
От Nio твърдят, че седалките разполагат с 24 нови патентовани технологии. Електрическият автомобил трябва да бъде оборудван и с head-up дисплей с видим диагонал 120 инча.