Китайският производител на автомобили NIO ще разшири присъствието си в Европа и ще представи две нови марки на пазара, обяви главният изпълнителен директор и съосновател на компанията Уилям Ли при откриването на новия „дом на NIO“ в Амстердам (Нидерландия).
В Европа вече има 15 такива обекта (NIO House, които не само представляват официалните точки за продажба на автомобили, но също така предлагат места за срещи, отворени за обществеността. Те могат да бъдат използвани за пиене на кафе или за обяд, както и да бизнес-срещи.
Освен това на Стария континента вече работят 43 станции за смяна на батерии, тоест замяна на изтощени батерии, на които NIO разчита като алтернатива на обичайното презареждане на електромобили. Самата смяна на батерии в станцията отнема 5 минути, като в NIO са амбицирани да разширят броя на съоръжение до поне 1000 извън територията на Китай до края на 2025 г.
По отношение на новите марки, стратегията на китайския производител е да позиционира NIO на премиум ниво, като за това ще се залага на марката Onvo, чийто основен модел - L60, представлява SUV, сравним с Tesla Model Y.
Другият бранд Firefly трябва да задоволи нуждите на тези, които искат автомобили на по-достъпни цени, като електрически автомобил от C-сегмент под 30 000 евро. Този модел ще стъпи на пазара в Европа през първата половина на 2025 г.