IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Може ли вашата Toyota да изкара 800 000 км?

Важен е не само моделът, но и най-дребните детайли от поддръжката

Какво означава огромен пробег за един автомобил? В Америка го определят на 500 000 мили или малко над 800 000 километра по европейски казано.
 
 

2024-toyota-tacoma-1


Всичко над 200 000 мили или 320 000 километра минава за голям пробег. Но първата граница е показател за наистина качестlено инженерстlо и маниакална грижа от страна на шофьора. Има няколко марки автомобили, които са се доказали през годините като майстори на този показател. Сред отличниците са Honda, Volkswagen, Dodge/Ram и Toyota.

Последната компания, по-специално, е истински симlол на мноhо надежди, дълготрайни превозни средства. Легендарни модели като Sienna, Corolla, Tundra и Camry представляват едни от най-яките в гамата на Toyota. Но дали всяка от тези коли може да натрупа 800 000 километра?

 

Toyota


Като бивш професионален механик, авторът Джон Деймис от Slashgearкойто е работил и в независими сервизи, и в голямо представителство на Toyota. Е, неговият отговор е..ДА! Това обаче не е толкова просто. Много се иска за 800 000 километра, включително марката и модела, но най-важният фактор е поддръжката. Ако искате вашата Toyota или друга кола, да има въобще шанс за този пробег, трябва да се отнасяте с нея изключително внимателно. Какво означава това? 

През годините, които прекарва по автосервизи, Джон вижда няколко коли с пробег от почти милион километра, включително няколко на Toyotа. Има и видеоклипове онлайн на представителства, които получават превозни средства за замяна с подобни цифри на таблото. Като например Toyota Tacoma от 1999 година.


Toyota RAV4 MkIII


Какво е общото между всички тези коли? Собствениците им са ги обгрижвали изключително добре. Може да изглежда достатъчно просто, но железен график за поддръжка е нещо, което много хора не успяват да направят. За щастие, не е толкова трудно. Най-основното е да следвате указанията на вашия производител докрай. Това означава да прочетете ръководството, да научите за сервизните интервали и видовете течности, и след това да се придържате фанатично към този график.

Също така е изключително важно да шофирате колата си внимателно. Това означава да не пилите гумите из града. Избягвайте ненужни модификации. Паркирайте на закрито, ако имате къде. И мийте редовно колата. Може да ви се стори скъпо или досадно да сменяте маслото или гумите, но не забравяйтe - това не само ще ви помогне да избегнете скъпи ремонти. Дава по-добър шанс да достигнете мистичния праг.
 
 

0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 18 часа )
    Какъв е извода Не си купувам електромобил защото на ден изминавам повече отколкото средно аритметичното на пробега на 99% от колите в Света на възраст от 15 и нагоре години.
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster=idiot ( преди 18 часа )
    Тесла е номер едно.Милиони километра са гарантирани, статистически е доказано,с няколко смени на батерията и електромотора.
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 18 часа )
    "Не си купувам електромобил защото все още е скъп и зареждането в гаража отнема поне 5 часа че и нагоре. Ако жена ми забрави да го включи гориш" само да те предупредя, че не спя при жена ти, нито пък ти карам автомобила за да изгоря, ако жена ти забрави да го включи, докато ти хабиш по два резервоара. Не знам защо си си го помислил. Но дори при такава хипотеза, едно 10 мин. спиране на бърза зарядна решава въпроса. Средно По колко минаваш на седмица? Голяма работа да пропуснеш някоя нощ зареждане
  • #3
    3 rate up comment 8 rate down comment
    До 2 ( преди 18 часа )
    Тоест не си си купил гараж за да не си губиш времето да изкарваш автомобила от него. Ако много внимаваш трите секунди, който съм закръглел на 5 ще станат 10 секунди сутринно време и ще закъснееш за работа. А дори още не си стигнал до контекста на казаното от мен - живота на батерията която трябва да смениш на втората година че досега не съм чул за някоя батерия която да е изкарала над 700 000км. При това зареждана само на бързи зарядни станции.. нека коментираме живота на ДВГ спрямо батерия?
  • #2
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 18 часа )
    До #1 какво общо има това със статията. Да по някой път и по два резервоара на ден изразходвам. Не си купувам електромобил защото все още е скъп и зареждането в гаража отнема поне 5 часа че и нагоре. Ако жена ми забрави да го включи гориш. Както цитираш много пъти, зареждането не е 5 сек да включиш и 5 сек да изключиш. Отнема повече време особено ако внимаваш да не се изцапаш сутрин преди работа. Влизане и излизане от гаража е по-бавно от парко мястото. За дълъг път ел.кола още не става.
  • #1
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 19 часа )
    "Всичко над 200 000 мили или 320 000 километра минава за голям пробег." Това нищо не е. Повечето от пишещите тук минават по минимум един резервоар на ден, тези 320 000 км ги извъртат преди да е свършила годината. Затова не биха си купили електромобил, защото според статистиката още на 320 000 км или 200 000 мили батерията вече е изгубила 10% от капацитета си и са останали само 90% от пробега.