IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Може ли вашата Toyota да изкара 800 000 км?

Важен е не само моделът, но и най-дребните детайли от поддръжката

Какво означава огромен пробег за един автомобил? В Америка го определят на 500 000 мили или малко над 800 000 километра по европейски казано.
 
 

2024-toyota-tacoma-1


Всичко над 200 000 мили или 320 000 километра минава за голям пробег. Но първата граница е показател за наистина качестlено инженерстlо и маниакална грижа от страна на шофьора. Има няколко марки автомобили, които са се доказали през годините като майстори на този показател. Сред отличниците са Honda, Volkswagen, Dodge/Ram и Toyota.

Последната компания, по-специално, е истински симlол на мноhо надежди, дълготрайни превозни средства. Легендарни модели като Sienna, Corolla, Tundra и Camry представляват едни от най-яките в гамата на Toyota. Но дали всяка от тези коли може да натрупа 800 000 километра?

 

Toyota


Като бивш професионален механик, авторът Джон Деймис от Slashgearкойто е работил и в независими сервизи, и в голямо представителство на Toyota. Е, неговият отговор е..ДА! Това обаче не е толкова просто. Много се иска за 800 000 километра, включително марката и модела, но най-важният фактор е поддръжката. Ако искате вашата Toyota или друга кола, да има въобще шанс за този пробег, трябва да се отнасяте с нея изключително внимателно. Какво означава това? 

През годините, които прекарва по автосервизи, Джон вижда няколко коли с пробег от почти милион километра, включително няколко на Toyotа. Има и видеоклипове онлайн на представителства, които получават превозни средства за замяна с подобни цифри на таблото. Като например Toyota Tacoma от 1999 година.


Toyota RAV4 MkIII


Какво е общото между всички тези коли? Собствениците им са ги обгрижвали изключително добре. Може да изглежда достатъчно просто, но железен график за поддръжка е нещо, което много хора не успяват да направят. За щастие, не е толкова трудно. Най-основното е да следвате указанията на вашия производител докрай. Това означава да прочетете ръководството, да научите за сервизните интервали и видовете течности, и след това да се придържате фанатично към този график.

Също така е изключително важно да шофирате колата си внимателно. Това означава да не пилите гумите из града. Избягвайте ненужни модификации. Паркирайте на закрито, ако имате къде. И мийте редовно колата. Може да ви се стори скъпо или досадно да сменяте маслото или гумите, но не забравяйтe - това не само ще ви помогне да избегнете скъпи ремонти. Дава по-добър шанс да достигнете мистичния праг.
 
 

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Предното мнение е мо ( преди 1 месец )
    Имаме и Голф ГТЕ плъгг-ин хибрид Юни 2024-та. Жена ми е влюбена в него 45км градско на ток. Зареждаме го през ден и за града е върха. Става и за дълъг път с малко багаж.Това са лични мнения базирани на опит, не статии и клипове.Бмв-то събира почти 70л дори и с юркане по магистралата изкарва 650-700км с един резервоар, и не е нужно да тръгваш с пълен резервоар може и с 3/4-ти
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    16-ти ( преди 1 месец )
    VW ID4 77Kw 204к. от вкъщи до входа на Бургас е 400км, до Ахелой 420, единствения шанс да стинеш без зареждане е влачене с 80км/ч.Със средна скорост 130, няма шанс с пуснат климатик.Изкачванията на Ихтиман направо стапят батерията.Ако трябва да дойда да София за 1 ден се мятам на комбито (БМВ 530i xDrive 12.22-ра). Пускаш авт.шофиране и круз контрола на 170 и 2ч:45м по-късно си в офиса а вечер си пиеш усикито на терасата с морска гледка :).Сигурно хейта ще почне сега :).
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Каква е колата 16ти? Дай малко повече инфо, сподели малко повече опит, моля. Освен че не можеш да стигнеш от София до Бургас карайки малко по-бързо (колко малко по-бързо) какви други премеждия си имал с ел колата? Споделяй моля
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Как реши че съм нулев опит ;). Знаеш ли колко пъти ми се е случвало да тръгна от София по Тракия за Бургас лятото в жегите сам и без багаж защото децата са си в апартамента на морето. С малко по-бързо каране и климатик на Ямбол съм на 50% батерия имало е случаи да намаля до 80км за да стигна до Бургас без зареждане. А там ща не ща прекарвам 30 мин. Защото познай на Ахелой няма бързи зарядни и няма как да опъна кабел 200 метра през басейна до паркинга. Защо ли го нямам този проблем с хибрида ;).
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 13 ( преди 1 месец )
    Явно не си чувал, че всяко ссееллоо в България е електрифицирано. Нито знаеш, че можеш да си заредиш колата във всеки контакт на 220 В, ако толкова ти куцат уменията да планираш. А знаеш ли какво няма в по-забутаните краища на България? Бензиностанции. Ако ще се отклоняваш извън главните пътища, по-вероятно е да ти свърши бензинът, отколкото токът. На един от тестовете на Каруау, в който обикаляха докато колата се самоизключи, просто помолиха една женица от квартала за контакт и готово.
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    И колко километра отклонения има в БГ, че да не можеш да намериш къде да заредиш малко ток? Като предполагаме отклоненията няма да са на магистрала(логично) съответно колата ще изразходва по малко енергия = повече километри за каране. Къде е това забутано място до което да не можеш да отидеш и да се върнеш да кажем в най лошия случай с ток за 150км (под 50% батерия)
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Електричката става за дълъг път, ама по точно определен и добре планиран маршрут, разбирай само по натоварени пътища, защото само там има зарядни. Своеволия, отклонения и непредвидени обстоятелства не се препоръчват, защото предизвикват неприятни спаззми на един определен сфинkтep.
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Мой познат си гръмна двигателя, защото една зима при -10 градуса тръгнал с колата, но защото бързал, дал газ по пътя и магистралата и след 5-6 минути всичко приключило за двигателя.
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    М-да, точно поддръжката е най-големия проблем. Колкото е по-малък града в България, толкова по-трудно става да намериш нормален сервиз/монтьор, който разбира и може да чете/пише. Инак всичките ми коли са продадени от мен по километраж между 400 000 и 500 000 км, като съм ги купувал на по 150 000 или 200 000 км. (навярно превъртяни до това число). Лошо сервизирана, лошо гориво и скапани шофьори са тези, дето чупят повечето коли.
  • #10
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Много обичам някой с нулев опит с електрически коли да обяснява как не стават за дълъг път.