IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски производител на климатици вече продава коли в Европа

Марката Skywеll атакува Стария континент с електрически ван и седан под 25 000 евро

Китайската група за потребителска електроника Skyworth официално обяви пускането на първата си електрическа кола на някои пазари на Стария континент. Тя излиза под марката Skywell, която се представя като подразделението за мобилност на гиганта от Китай.


Skyworth


Досега Skyworth беше познат предимно като производител на телевизори или климатици. Идеята на групата е същата, с която е изградила успех в други сектори - да осигури надежден продукт на достъпна цена. Само в този случай той има четири колела.

Първата кола, която ще бъде пусната на пазара в Европа, ще бъде Skywell Skyworth K - 4,72-метров SUV, който ще пристигне през първото тримесечие на 2025 Моделът вече се предлага на някои пазари чрез паралелни канали за внос и е под други имена (Skyworth EV6 , Elaris Beo или Skywell BE11 - на долната снимка).


Skyworth


Автомобилът има преден двигател с мощност 203 к.с. и батерия с мощност 89 kWh, обещаващи пробег от 490 км с едно зареждане според стандарта WLTP. Предлага се и по-малък вариант на батерия - 72 kWh с обхват от 400 км.

Skywell Skyworth K вече дебютира във Франция, Белгия, Люксембург, Испания, Португалия и Швейцария, като цените започват от 39 900 евро. А това означава, че нито един автомобил сред конкурентите не може да се похвали със същия размер с подобна ниска ценова листа. Единственото изключение може би е Leapmotor C10.


Skyworth


Офанзивата на Skywell включва пристигането на други модели. Сред най-нетърпеливо очакваните е Skyworth Q (на снимката), който се очаква да има начална цена някъде между 20 000 и 25 000 евро. Предварително представен на автомобилното изложение в Париж миналия октомври, той има формата на хечбек с дължина 4,3 метра.

Колата се задвижва от същия двигател като Skyworth K, но има два различни размера на батерията. Първият трябва да осигури 400 км пробег с едно зареждане, а вторият - 490 км.


Skyworth


По-късно, между края на 2025 г. и началото на 2026 г., офанзивата на гиганта в Нанкин трябва да бъде завършена с пристигането на Skyworth Y - седан, който представлява серийна версия на концепцията Skyhome, и на вана Skyworth Hongtu, с който китайският производител ще отбележи дебюта на сегмента на търговските автомобили.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Фобии ( преди 1 ден )
    Да си обърнал внимание че нямам фобия към абсолютно нищо? Аз да не съм като вас да мразя и да се страхувам? Аз смятам че за всичко си има място по слънцето. Всяко нещо си има предимства и недостатъци и си има своето време. Аз не съм анти ДВГ антивъглища анти хора анти това антионова 0 анти мразя против долу и така нататък. Това сте вие И вашето мислене. Аз деля нещата на подходящи и неподходящи за дадена ситуация, време или личност . Зимното яке нещо лошо ли е? Защо не го носиш през лятото?
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Объркал опорките ( преди 1 ден )
    "Затова ти като виден ТЕЦ-офоб е редно да се разкачиш от енергото и да караш на каквото си произведеш." Антиелектриците сте по самозадоволяването. Аз винаги съм твърдял че трябва да си пазим тецовете и въглищата до 2100 година, дори да не ги палим защото сме натрупали достатъчно батерии. Ако си направиш труда да цитираш ще я видиш че навсякъде говоря, че батериите и фотоволтаиците могат да осигурят енергия през ПО-ГОЛЯМАТА ЧАСТ ОТ ГОДИНАТА . 100% ВЕИ са само ваши фетиши с които ни занимавате
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    О, да, Мите пак включи развалената грамофонна плоча. Обаче последните 4 дни любимите ти ФЕЦ-ове се скъсаха от произвеждане и продаване по скъпа тарифа. Добре, че ги има омразните ти ТЕЦ-ове, че иначе щяхме да правим молебени за слънце от събота насам, щото батерии да издържат дни наред на облачно време скоро няма да бъдат измислени. И като за капак слънце не се очаква поне до края на седмицата. Затова ти като виден ТЕЦ-офоб е редно да се разкачиш от енергото и да караш на каквото си произведеш.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Петре, ти това произведение чете ли го?!?! Ако си го чел, не разбрали, че превозните средства с, които ще "атакуват" , ще бъдат внесени последни, най-малко след година?
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 1 ден )
    А батерии са нужни за всичко и на всички. В абсолютно всички държави. Фотоволтаиците и те са нужни по цял свят. Както виждаш освен, че само тази година увеличихме производството от слънцето с 60% в България, също така бяха инсталирани първите батерии, които позволяват фотоволтаичните централи да доставят енергия и след залез слънце. Запомни ми думите, че съвсем скоро след залез слънце ФЕЦ ще доставят повече енергия, отколкото преди залез, защото тогава цената на тока е най-висока.
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 1 ден )
    Така е. Китайците имат драми със свръхпроизводството на батерии. Все ще намерят В какво да ги вложат. Когато не успяват да произведат с с тях на помощ продукт с при дадена стойност като електромобилите например, ги продават само като батерии.
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    И за какво ще ги правят тези толкова много ел. автомобили като няма да ги продават? Както обичам да ти припомням, китайците произвеждат и много пръчици за ядене на ориз и са много напреднали в това, но от това нищо не следва за останалия свят. Американците правят и карат много пикапи и са много добри в това, но и от това не следва нищо за останалия свят. Пак ще кажа, пазарът на автомобили не е като този на телевизори. При едните драмите на производителя не свършват с произвеждането на продукта.
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 1 ден )
    Ти не бъркай мечтите и лъжливите обещания на samsung, apple, дайсън и дори Toyota за производството на електромобили и батерии. За разлика от тях, този производител на климатици не обещава някакви хипотетични неща, а направо навлиза на пазара през първото тримесечие на 2025, което означава максимум до 4 месеца. Дали ще разбие пазара? С голяма сигурност - не. Дали китайците догодина ще продават много автомобили ? Твърдо не. Но пък ще покажат с колко са изостанали европейските производители
  • #2
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Не бързай. 40000евра за кола не са като 4000лв за климатик. Прахосмукачките Дайсън също щяха да правят ел. коли преди 4-5 години, пък сгънаха. Самсунг също. Изобщо народа си мисли, че да правиш коли е като да правиш потребителска електроника, а то не е. Дори асансьорите са тегави, че са най-простото превозно средство. Намеси ли се механика и "движение" и 99% от ИТ разбирачите спихват.
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Почна се. Това е началото на края на европейското автомобилостроене. Проспаха цяла епоха