Новото BMW i5 беше сравнено с електрическите модели на Geely, Xiaomi и Changan в тест, проведен при реални условия в Китай, съобщава изданието Autohome, което публикува и резултатите от изпитанията.
Общо 50 нови продукта за местния пазар участваха изпробвани в „енергиен супер тест“. Той се провежда в две температурни зони - с умерен климат близо до Пекин при +10℃ и в студения район Хулун Бюир при -15℃. Експертите сравниха пробега, консумацията на енергия, скоростта на зареждане и други характеристики при реални работни условия.
Засега са готови резултатите от тестовете при +10℃, тоест по стандартите на електрическите превозни средства условията са близки до идеалните. Единствените чуждестранни автомобили в класа на седаните бяха BMW i5 във версията eDrive35L с дълга база и Tesla Model 3. Съперниците на „германеца“ и „американеца“ бяха Xiaomi SU7, Stelato S9, Geely Galaxy E8, Lynk & Co Z10, Changan Qiyuan A07, Jiyue 07 и IM L6.
Баварският седан стана най-добрият по отношение на разликата между реалния и декларирания резерв на мощност - постигната автономност беше 566 км в сравнение с декларираните 567. Въпреки това, по отношение на скоростта на зареждане от 30% до 80%, седанът BMW i5 се представи по-зле от почти всички конкуренти. Германецът се нуждаеше от 30 минути, докато при лидера Geely Galaxy E8 времето беше 23 минути. Всички останали модели показаха времена от 25 до 28 минута, но Changan Qiyuan A07 се провали - цели 51 минути.
По отношение на консумацията на електроенергия BMW i5 отново е сред най-добрите - резултатът е 13,65 kWh/100 км, което е трето място след Tesla Model S (11,56) и Stelato S9 (13,22). Но по отношение на общия пробег, баварският седан е в дъното на списъка - 566 км, което е по-лошо от Changan Qiyuan A07 (569), Geely Galaxy E8 (584), Lynk & Co Z10 (681), Stelato S9 (717) и Xiaomi SU7 (737). Тестовете при минусови температури ще се проведат през декември.