Създаването на надежден двигател, който може да изкара стотици хиляди километри без основен ремонт, би трябвало да е лесна задача с днешното развитие на технологиите. При съвременните автомобили обаче такива единици са много редки. Битката на производителите за висока мощност на единица обем и нисък разход на гориво ги принуждава да използват иновативни материали и неизпитани решения, който прекалено усложняват конструкцията.
В същото време, колкото по-прост е двигателят и колкото по-малко части съдържа, толкова по-голям брой часове и километри може потенциално да натрупа. Класически чугунен блок, липсата на турбина и фазови превключватели, солиден работен обем - това са сигурни признаци на надежден, неразрушим двигател. Ето няколко примера за такива мотори, като всичките те работят на бензин.
Пет неубиваеми съвременни бензинови двигателя (ГАЛЕРИЯ)
За да избегнете проблеми, по-добре е да захранвате двигателя с високооктаново гориво. В противен случай това е много надежден и непретенциозен двигател, способен да работи 300 000 км или повече. Например, ресурсът на веригата за синхронизация е повече от 150 000 км. Лошото е, че клапаните трябва да се регулират и то по крайно неудобен начин.
Друг типичен проблем е изтичането на масло през уплътненията. Но собствениците на „корейски“ автомобили обикновено се сблъскват с този проблем само след значителен пробег.