Въпреки огромните инвестиции на производителите на автомобили в научно-изследователска и развойна дейност, както и годините тестове, превозните средства понякога излизат на пазара с проблемни задвижвания. Причините могат да бъдат различни - от кратки срокове за разработката им до икономии на производствени разходи.
Това обаче не оправдава появата на такива двигатели, категорични са експерти от изданието SPEEDME, които съставиха списък с най-проблемните двигатели през последните години. Разбира се, не всички автомобили с тези агрегати непременно създават проблеми, но статистиката за неуспехите и прегледите на собствениците потвърждават високия риск от скъпи ремонти.
8 проблемни мотора на популярни производители (ГАЛЕРИЯ):
Един от основните проблеми на двигателя 1.2 PureTech беше поставянето на ангренажния ремък в маслена баня, което трябваше да увеличи експлоатационния живот на ремъка, но на практика доведе до бързото му износване. Частици от ремъка запушиха маслената помпа, което можеше да причини дори блокиране на двигателя. Първоначално интервала за смяна на ремъка беше определен на 180 000 км, след което беше намален на 160 000 км.
След вълна от оплаквания и съдебни спорове, Stellantis удължи гаранцията на тези устройства до 10 години или 175 000 км, при спазване на препоръките за поддръжка. През 2022 г. беше пусната нова версия на двигателя (GEN3) с верижно задвижване, което реши проблема.