Създаването на надежден двигател, който може да изкара стотици хиляди километри без основен ремонт, би трябвало да е лесна задача с днешното развитие на технологиите. При съвременните автомобили обаче такива единици са много редки. Битката на производителите за висока мощност на единица обем и нисък разход на гориво ги принуждава да използват иновативни материали и неизпитани решения, който прекалено усложняват конструкцията.
В същото време, колкото по-прост е двигателят и колкото по-малко части съдържа, толкова по-голям брой часове и километри може потенциално да натрупа. Класически чугунен блок, липсата на турбина и фазови превключватели, солиден работен обем - това са сигурни признаци на надежден, неразрушим двигател. Ето няколко примера за такива мотори, като всичките те работят на бензин.
Пет неубиваеми съвременни бензинови двигателя (ГАЛЕРИЯ)
Основната характеристика на такъв двигател е необходимостта от смяна на ангренажния ремък на всеки 60 000 км. Скъсаният ремък може да доведе до огъване на клапаните и скъпи ремонти, сравними по цена с нов мотор. Воддната помпа също трябва да се сменя често - веднъж на всеки 80 000-120 000 км, тъй като нейното блокиране води до среща на клапаните с буталата.
Други недостатъци включват изтичане на семеринги на коляновия вал при голям пробег. Но това е нормално, като се има предвид, че ресурсът на самия блок на практика е огромен - може да надхвърли половин милион километра.