IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai готви свой вариант на Kia EV3

Ioniq 3 ще предлага по-изчистени решения и просторен интериор

Hyundai ще подсили хитовата си гама Ioniq EV с по-малки автомобили, чиято цел е да запълнят нишата под популярния Ioniq 5 и доста по-слабо продавания Ioniq 6. Новината дойде заедно с премиерата на флагмана Ioniq 9 на тазгодишното автомобилно изложение в Лос Анджелис.
 

Ioniq 3

Тази кола ще се продава в световен мащаб, но до Европа ще стигне малко по-късно. Дъщерната компания Kia пуска EV3 в шоурума през следващите седмици, а по-малък EV2 е бил видян по време на тестfве. И той ни дава идея какво може да се очаква за Hyundai.

Говорейки със Саймън Лоасби, ръководител на глобалния дизайнерски център на Hyundai, от Autocar питаха дали производителят би обмислил създаването модели, насочени към специфични нужди на местни пазари. Отговорът му беше прост: „Защо не?“.  И допълни: "Ако има нужда, ако има ниша и разполагаме с кола, която може да поеме този обем, тогава защо не? Скоростта, с която реагираме на нещата, е луда".

Следващият модел се очаква да бъде по-елегантна алтернатива на наскоро излязлата Kia EV3 . Вероятно ще използва емблемата Ioniq 3. Тази кола ще е  новият Hyundai - точно под масивния хечбек Ioniq 5, но над пресния Inster . И въпреки че няколко общи характеристики свързват автомобилите, корейската фирма ще продължи да развива своя уникален дизайнерски език.

На този етап не е ясно как точно ще изглежда по-малкият Ioniq 3. Но ако се вземе за отправна точка Ioniq 9, вероятно ще приеме подобна кросоувър форма като EV3, макар и с по-елегантно и гладко тяло. Вече познатите светлини на Hyundai в стил пиксели са почти гарантирани – евентуално включващи лента в пълна ширина.

Ioniq 3 може да изглежда готин и авангарден, но събеседникът от компанията повтори, че в Hyundai дизайнът абсолютно не може да надделее върху практичността. „Опитваме се да сме сигурни, че имаме този баланс между естетическа привлекателност, но и логични решения зад нея“, каза той.
За да бъде цената на "Тройката" разумна и приблизителна до конкуренти като Jeep Avenger и предстоящия Ford Puma Gen-E , малкият Hyundai ще отхвърли 800-волтовата архитектура на по-големия си брат. Моделът ще вземе по-достъпна 400V архитектура.

Очаквайте избор от 58kWh и 81kWh батерии (като EV3) за до 640 километра пробег. 10-80 процента зареждане трябва да е възможно за около половин час.
С дължина около 4,3 метра - Ioniq 3 трябва да предлага място за четирима, които могат да се настанят удобно. Или за петима при по-кратки пътувания, стига да не са щангисти тежка категория. 

Докато екстериорният стил се различава доста драстично от един модел Ioniq до следващ, интериорът на новата кола трябва да е малко по-конвенционален. Той ще има оформление с двоен екран и отделен панел за климатичните контроли. EV платформата ще осигури място за напълно плосък под и проходна кабина, правейки Ioniq 3 по-просторен от конкурентите. Могат да бъдат включени и умни функции, като плъзгащата се централна конзола на Ioniq 9.
Както Ioniq 6, така и Ioniq 9 последваха с малко съответните си яки "братовчеди" на Kia. Времето за пускане на пазара на Ioniq 3 все още предстои да бъде потвърдено. Идват тестове преди разкриването й през следващата година.

Ioniq 2 може да дойде още по-късно – вероятно през 2026 година, а след това и други номера (а именно 1, 7 и 8) вероятно са планирани. Цените и спецификациите ще бъдат обявени след представянето на на Ioniq 3, но за да е конкурентен, вероятно ще търси около 36-37 хиляди евро на нашия континент за базов модел. Най-добрите версии с по-дълъг пробег може да стигнат до 48-50 хиляди евро, срещу които собственикът ще се наслаждава на по-големи джанти, 360-градусови камери и панорамен покрив.
 

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хюндай е по-премиум, както Ауди спрямо Фолксваген.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 2, 3 и 4 ( преди 1 месец )
    Виж там си говорете с електричеката латерна. Няма кой друг да ви чете ферманите с мисловни ви ***.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 месец )
    Гл. HYUNДАЙ-дизайнер: Ако живеете в голям мегаполис - гъсто населено място това създава много проблеми. Трябва ли ви наистина голяма кола, която да показваме на другите и да се фукаме с нея? Няма никъф смисъл. Затова не говоря просто за малки коли на HMGroup, но и за микро мобилност и мобилността като цяло. Става дума за това как ще откриеш латентните си нужди като умен потребител на колите си. Затова именно ключовата дума тук е премиум = малка, но все пак луксозна и сравнително скъпа кола
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 месец )
    И щом питаш на кой модел да се спреш: Х или КiA, ето ти и отговора от читателите на профилираното АВТО-МОТОР Шпорт-списание от 14. т.м. При тазгодишното им ежегодно награждаване, ще отбележа само, че цели 2 модела на HYUNДАЙ отмъкват трофея в своята си ниша: 1/ IONIQ 5 N е победителят при спортно-ускоряващите и форсирани електроКАРИ; и 2/ докато в компактната класса безусловно Hyundai i30 N - Performance се окичва с титлата на водещ безапелационен лидер... Така стоят нещата.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 месец )
    До 1-ия юнак: Като запален и отявлен фен на новите супер-готини машини на HYUNДАЙ Мадър Group, които внасят свежия полъх и новите тендънсиз в дизайна и ако искаш наистина да се отличаваш от останалите в тълпата просто посягаш към GENESiS - перфектната премиум-лЮкс кола, осигуряваща ти най-доброто от удоволствие+комфорт+уют+наслада+уникално изживяване при 1 поносимо ниска ЦЕНА и най-важното здрав и безболезнен гръбнак след стотици км - благодарение на разработената им специална нова ЕРГ0-седалка
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То по принцип разликите между моделите на Хюндай и Киа винаги са били енигма за мен. Със сигурност едната е "по-премиум" от другата, обаче да ме убиеш не знам коя е по-газАрската от другата и с какво. Явно обаче има достатъчно запалени фенове на корейците, които знаят тези тънкости.