fallback

Механик посочи защо системата „старт/стоп" трябва да се изключва

Нейното изполване често вреди не само на двигателя, но и на стартера и акумулатора

Системата „старт/стоп“, с която са оборудвани голяма част от по-новите автомобили, е направена с цел пестене на гориво и намаляване на вредните емисии, но в същото време вреди на някои основни системи на превозното средство. Това мнение изрази Скоти Килмър - механик с огромен опит, който има свой канал в YouTube, където дава съвети за използването и поддръжката на автомобила.

В интервю за британското издание Daily Express експертът категорично препоръчва на шофьорите да използват бутона „A-off“, разположен на контролния панел. Този бутон позволява да се деактивира режима старт/стоп, който автоматично изключва двигателя при временно спиране.

Килмър отбелязва, че въпреки че режимът „старт/стоп“ е необходим за пестене на гориво и намаляване на емисиите, той може да повлияе отрицателно на износването на задвижващата система и на други ключови компоненти като акумулатора и стартера. Това се дължи на факта, че при всяко спиране на двигателя маслото, необходимо за смазване, изтича надолу, което изисква повторно изпомпване при следващото му стартиране.

Съответно, шофьорите могат лесно да деактивират този режим чрез натискане на бутона „A-off“, разположен до скоростния лост. При някои модели автомобили може да се наложи да се използва информационно-развлекателната система, за да деактивирате режима.

Според Килмър системата „старт/стоп“ наистина има своите екологични и икономически ползи, но по-важно е да се постигне правилен баланс между грижата за за планетата и дълголетието и надеждността на автомобила.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ама бай Г-a-н-ь-o едно си знае, едно си бае. Повече му е важното да се поддаде на невежеството и страха си, че нещо ще се счупи, вместо да мисли за здравето, което е нещо хиляди пъти по-скъпо. Освен това системата е доста сложна и мери 100 неща, които трябва да са ОК, за да се задейства колко е работила колата, колко е загряла, каква е външната температура, зареден ли е акумулаторът, температура в купето, данни за състоятнието на двигателя, има ли наклон и т.н. и т.н.
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    E, колко да пести? В задръстванията в София със стар/стоп 6/100, без старт/стоп 10/100. Отива на двойна разликата когато не можеш да пресечеш на две поредни светвания на зеления сигнал. И разбира се маслото, свещите, стартера и акумулаторът са различни. Като се тегли чертата, водачът е на плюс с парите, ако е кадърно направена системата. Но най-важното е, че хората, които живеят в центъра на градовете могат да живеят 1-2 години повече заради по-малкото замърсяване.
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вече съм на третата кола с такава система. Преди години, още докато бях на първата, реших са и дам шанс. Много бързо се отказах. Първо, гасят се само когато няма смисъл, а когато има - не. Второ, пречат. Дори малкото забавяне на тръгването в много случаи е от неудобно до проблемно. Така че винаги я изключвам. Понякога, когато знам, че светофарът е много дълъг, я включвам ръчно.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    Предполагам, че е абсолютно безсмислена откъм екологичен ефект, иска по-скъп акумулатор и е опасна ако искаш бързо да се мушнеш пред някого, а колата е угаснала. На мене копчето ми е единственото захабено, щото ми е инстинкт като седна в колата да го натисна.
  • #11
    Софийски шоФер ( преди 1 месец )
    След зоновите климатици тази система старт/стоп е най голямата тъпня в колите!
  • #10
    Шофьор ( преди 1 месец )
    Изключването на тази еко-гейска глупост е първото нещо което правя след стартирането на двигателя ! Оня ден гледах един с неизключена система-докато маневрираше на паркинга, четири пъти му се гаси и стартира двигателя...*** и идоотщината !
  • #9
    Геле ( преди 1 месец )
    На колегата ми с чисто новото Рено Каптюр тая система не изкара и година преди да се развали. Взеха да му свирят светофарите, че не тръгва... Ходи я ремонтира, пак се развали... и накрая я спря щото няма врмее да виси по официалните сервизи.
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колата ми е с такава система. След месец стават 12 години от първа регистрация, все още съм с оригиналния акумлатор...
  • #7
    до 4 ( преди 1 месец )
    Моят опит показва около половин литър на 100. Уж всички твърдят че вече няма драма за турбото да гасиш двигателя веднага за дълъг път, но съм съгласен че е малко притеснително и аз в този случай я гася. Макар че обикновено последните 500-1000 метра съм на принудителен празен ход с високи обороти (съответно голямо охлаждане) и най-често още около минута докато паркирам
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    В колите си има компютър който управлява тази система, та чичо Скоти да не се прави на много умен защото такива коли ползват и специално проектирани акумулатори, двигатели и всичко.
fallback
Последни