fallback

Механик посочи защо системата „старт/стоп" трябва да се изключва

Нейното изполване често вреди не само на двигателя, но и на стартера и акумулатора

Системата „старт/стоп“, с която са оборудвани голяма част от по-новите автомобили, е направена с цел пестене на гориво и намаляване на вредните емисии, но в същото време вреди на някои основни системи на превозното средство. Това мнение изрази Скоти Килмър - механик с огромен опит, който има свой канал в YouTube, където дава съвети за използването и поддръжката на автомобила.

В интервю за британското издание Daily Express експертът категорично препоръчва на шофьорите да използват бутона „A-off“, разположен на контролния панел. Този бутон позволява да се деактивира режима старт/стоп, който автоматично изключва двигателя при временно спиране.

Килмър отбелязва, че въпреки че режимът „старт/стоп“ е необходим за пестене на гориво и намаляване на емисиите, той може да повлияе отрицателно на износването на задвижващата система и на други ключови компоненти като акумулатора и стартера. Това се дължи на факта, че при всяко спиране на двигателя маслото, необходимо за смазване, изтича надолу, което изисква повторно изпомпване при следващото му стартиране.

Съответно, шофьорите могат лесно да деактивират този режим чрез натискане на бутона „A-off“, разположен до скоростния лост. При някои модели автомобили може да се наложи да се използва информационно-развлекателната система, за да деактивирате режима.

Според Килмър системата „старт/стоп“ наистина има своите екологични и икономически ползи, но по-важно е да се постигне правилен баланс между грижата за за планетата и дълголетието и надеждността на автомобила.

fallback
  • #5
    Чичо Кольо ( преди 5 часа )
    Не мисля че някой взима Скоти Килмър на сериозно!!! Хората го гледат защото е забавен, или поне някой го намират за забавен. Аз не мога да го търпя.....Най-добрия youtube канал на автомобилен механик за мен е "The car care nut" Разбира се, тук повечето от вас ще ме обвинят в Тойота сектант, или там както го наричате- ха ха ха. Вижте го....има няколко клипа и за Тесла ако искате да научите малко повече за това какво има под обвивката!!!!
  • #4
    анонимен ( преди 5 часа )
    Конкренто за тази система е много спорно колко пести. Изисква по силен акумулатор и други компоненти, които ако се сметнат, маи излиза дявол на магаре цялата работа. Отделно, че системата не работи на незагрял мотор, или ако е много студено или прекалено горещо навън. Като цяло - това е първата система, която изключвам (перманентно ако мога).
  • #3
    Enzo ( преди 5 часа )
    Аз също съм говорил много с механици по този въпрос и всички са единодушни, че не забелязват ръст на повредите по запалителната система във връзка с работата на тази система. Тя обаче крие голям риск за турбинираните мотори в ситуация, в която сте карали колата продължително с висока скорост, влизате в града, спирате на първия светофар и моторът загасва. Това и много вредно за турбината.
  • #2
    анонимен ( преди 6 часа )
    Този Скоти е шоумен, ама явно не знае, че стартерите на тези автомобили са друг тип, не като по-старите, много по-усилени са, отделно двигателя спира в такова разположение на бутала,вал и всичко изчислено с компютъра, така че е необходимо минимално усилие за да стартира отново и реално няма разлика, може да има примерно 5-10% по-голямо износване, но като го съотнесеш към живота на един съвременен двигател от 150-200 000км е нищо - едни 10000км повече.
  • #1
    анонимен ( преди 6 часа )
    Сега разбира се колкото по-малко ползваш една система толкова по-малко да се развали нещо свързано с нея. Но когато взимах предната ми кола приемчика се гордееше че откакто е сравнително масова (около 5 години беше тогава) не са ремонтирали нито един стартер или сменили акумолатор заради нея. При положение че била първо поколение с риск от детски болести. Това което по-ме притеснява около нея е че като дълго седи загасен двигателя дали не се стича маслото и да нарушава смазването.
fallback
Последни