fallback

Механик посочи защо системата „старт/стоп" трябва да се изключва

Нейното изполване често вреди не само на двигателя, но и на стартера и акумулатора

Системата „старт/стоп“, с която са оборудвани голяма част от по-новите автомобили, е направена с цел пестене на гориво и намаляване на вредните емисии, но в същото време вреди на някои основни системи на превозното средство. Това мнение изрази Скоти Килмър - механик с огромен опит, който има свой канал в YouTube, където дава съвети за използването и поддръжката на автомобила.

система старт-стоп

В интервю за британското издание Daily Express експертът категорично препоръчва на шофьорите да използват бутона „A-off“, разположен на контролния панел. Този бутон позволява да се деактивира режима старт/стоп, който автоматично изключва двигателя при временно спиране.

Килмър отбелязва, че въпреки че режимът „старт/стоп“ е необходим за пестене на гориво и намаляване на емисиите, той може да повлияе отрицателно на износването на задвижващата система и на други ключови компоненти като акумулатора и стартера. Това се дължи на факта, че при всяко спиране на двигателя маслото, необходимо за смазване, изтича надолу, което изисква повторно изпомпване при следващото му стартиране.

Съответно, шофьорите могат лесно да деактивират този режим чрез натискане на бутона „A-off“, разположен до скоростния лост. При някои модели автомобили може да се наложи да се използва информационно-развлекателната система, за да деактивирате режима.

Според Килмър системата „старт/стоп“ наистина има своите екологични и икономически ползи, но по-важно е да се постигне правилен баланс между грижата за за планетата и дълголетието и надеждността на автомобила.

fallback
  • #34
    Здрасти ( преди 5 месеца )
    Всяко просто нещо е гениално, тази система не е проста, а това означава, че спестените пари си ги похарчил предварително за нейното придобиване.
  • #33
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Модерните турбодвигатели с малък обем горят по литър-литър и половина на час. Тази система в повечето случаи изключва двигателя за не повече от 1-2. Дълги от по 20 сек са голяма рядкост. Да приемем средно 2 сек, по 10 изключвания на ден - 20 сек. Това прави 5-7 мл гориво на ден, или 1,8-2,5 литра на година.
  • #32
    бъчваря ( преди 5 месеца )
    Е колко ще я караме тая кола, че чак мотора да се прецака? Ако е трети, четвърти собственик, да. Ама там и други неща могат да се прецакат, несвързани със старт-стоп системата. Личната ми кола в момента е на 105000 км, взех я 2011 година на 13 км. Карам 90 % на къси разстояния. Мотор-никакви проблеми. Та ми е интересно, как точно една старт-стоп система ще скъси живота на автомобил в Англия, дето нямат зима? А тук и зими имаше и преспи...
  • #31
    ГрИЙн вегаНов ( преди 5 месеца )
    Всички които "спестяват"пари от гориво с тая система, какво правите с ТОЛКОВА много пари?
  • #30
    До 25 ( преди 5 месеца )
    Смени си колата. Явно този Кайен не е за теб щом ти е скъп ремонта. Сигурно и други неща не ти работят и таблото ти свети като коледна елха.
  • #29
    До 29 ( преди 5 месеца )
    Ти наистина си много глупав.
  • #28
    Петигани ( преди 5 месеца )
    Този специалист,май не знае,че при палене от старт стоп системата,стартера не участва.
  • #27
    Всезнайковците ( преди 5 месеца )
    от Ботунец, не коментирайте неща, които са далече от вашите микромозъчета. Старт стопа е система за намаляване емисиите на СО, СО2, СО3, феноли, полибифеноли и диоксини, от коите се разболяване основно от рак, а не за пестене на гориво.
  • #26
    Дааа ( преди 5 месеца )
    Друго си е когато механик обяснява на инженерите колко са тпи. Сигурно е преименуван българин.
  • #25
    НУРС ( преди 5 месеца )
    Когато колата е в покой и мърка на място разходът е минимален и като се задейства старт/стоп ситемата и двиг изгасне после пак запали и така няколко пъти разходът не намалява, защото когато двиг стартира той харчи повече отколкото когато мърка на място. На Порше Кайен ми се прецака старт/стоп ситемата и като ми казаха колко хиляди е ремонта ми стана смешно, че дори и да пести гориво един ремонт ти *** спестеното, че и много отгоре даваш, за това аз не я ремонтирах тая система и си карам така
fallback
Последни