fallback

Механик посочи защо системата „старт/стоп" трябва да се изключва

Нейното изполване често вреди не само на двигателя, но и на стартера и акумулатора

Системата „старт/стоп“, с която са оборудвани голяма част от по-новите автомобили, е направена с цел пестене на гориво и намаляване на вредните емисии, но в същото време вреди на някои основни системи на превозното средство. Това мнение изрази Скоти Килмър - механик с огромен опит, който има свой канал в YouTube, където дава съвети за използването и поддръжката на автомобила.

В интервю за британското издание Daily Express експертът категорично препоръчва на шофьорите да използват бутона „A-off“, разположен на контролния панел. Този бутон позволява да се деактивира режима старт/стоп, който автоматично изключва двигателя при временно спиране.

Килмър отбелязва, че въпреки че режимът „старт/стоп“ е необходим за пестене на гориво и намаляване на емисиите, той може да повлияе отрицателно на износването на задвижващата система и на други ключови компоненти като акумулатора и стартера. Това се дължи на факта, че при всяко спиране на двигателя маслото, необходимо за смазване, изтича надолу, което изисква повторно изпомпване при следващото му стартиране.

Съответно, шофьорите могат лесно да деактивират този режим чрез натискане на бутона „A-off“, разположен до скоростния лост. При някои модели автомобили може да се наложи да се използва информационно-развлекателната система, за да деактивирате режима.

Според Килмър системата „старт/стоп“ наистина има своите екологични и икономически ползи, но по-важно е да се постигне правилен баланс между грижата за за планетата и дълголетието и надеждността на автомобила.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 18 секунди )
    Предполагам, че е абсолютно безсмислена откъм екологичен ефект, иска по-скъп акумулатор и е опасна ако искаш бързо да се мушнеш пред някого, а колата е угаснала. На мене копчето ми е единственото захабено, щото ми е инстинкт като седна в колата да го натисна.
  • #11
    Софийски шоФер ( преди 9 минути )
    След зоновите климатици тази система старт/стоп е най голямата тъпня в колите!
  • #10
    Шофьор ( преди 1 час )
    Изключването на тази еко-гейска глупост е първото нещо което правя след стартирането на двигателя ! Оня ден гледах един с неизключена система-докато маневрираше на паркинга, четири пъти му се гаси и стартира двигателя...*** и идоотщината !
  • #9
    Геле ( преди 1 час )
    На колегата ми с чисто новото Рено Каптюр тая система не изкара и година преди да се развали. Взеха да му свирят светофарите, че не тръгва... Ходи я ремонтира, пак се развали... и накрая я спря щото няма врмее да виси по официалните сервизи.
  • #8
    анонимен ( преди 3 часа )
    Колата ми е с такава система. След месец стават 12 години от първа регистрация, все още съм с оригиналния акумлатор...
  • #7
    до 4 ( преди 3 часа )
    Моят опит показва около половин литър на 100. Уж всички твърдят че вече няма драма за турбото да гасиш двигателя веднага за дълъг път, но съм съгласен че е малко притеснително и аз в този случай я гася. Макар че обикновено последните 500-1000 метра съм на принудителен празен ход с високи обороти (съответно голямо охлаждане) и най-често още около минута докато паркирам
  • #6
    анонимен ( преди 3 часа )
    В колите си има компютър който управлява тази система, та чичо Скоти да не се прави на много умен защото такива коли ползват и специално проектирани акумулатори, двигатели и всичко.
  • #5
    Чичо Кольо ( преди 3 часа )
    Не мисля че някой взима Скоти Килмър на сериозно!!! Хората го гледат защото е забавен, или поне някой го намират за забавен. Аз не мога да го търпя.....Най-добрия youtube канал на автомобилен механик за мен е "The car care nut" Разбира се, тук повечето от вас ще ме обвинят в Тойота сектант, или там както го наричате- ха ха ха. Вижте го....има няколко клипа и за Тесла ако искате да научите малко повече за това какво има под обвивката!!!!
  • #4
    анонимен ( преди 3 часа )
    Конкренто за тази система е много спорно колко пести. Изисква по силен акумулатор и други компоненти, които ако се сметнат, маи излиза дявол на магаре цялата работа. Отделно, че системата не работи на незагрял мотор, или ако е много студено или прекалено горещо навън. Като цяло - това е първата система, която изключвам (перманентно ако мога).
  • #3
    Enzo ( преди 3 часа )
    Аз също съм говорил много с механици по този въпрос и всички са единодушни, че не забелязват ръст на повредите по запалителната система във връзка с работата на тази система. Тя обаче крие голям риск за турбинираните мотори в ситуация, в която сте карали колата продължително с висока скорост, влизате в града, спирате на първия светофар и моторът загасва. Това и много вредно за турбината.
fallback
Последни