fallback

Механик посочи защо системата „старт/стоп" трябва да се изключва

Нейното изполване често вреди не само на двигателя, но и на стартера и акумулатора

Системата „старт/стоп“, с която са оборудвани голяма част от по-новите автомобили, е направена с цел пестене на гориво и намаляване на вредните емисии, но в същото време вреди на някои основни системи на превозното средство. Това мнение изрази Скоти Килмър - механик с огромен опит, който има свой канал в YouTube, където дава съвети за използването и поддръжката на автомобила.

В интервю за британското издание Daily Express експертът категорично препоръчва на шофьорите да използват бутона „A-off“, разположен на контролния панел. Този бутон позволява да се деактивира режима старт/стоп, който автоматично изключва двигателя при временно спиране.

Килмър отбелязва, че въпреки че режимът „старт/стоп“ е необходим за пестене на гориво и намаляване на емисиите, той може да повлияе отрицателно на износването на задвижващата система и на други ключови компоненти като акумулатора и стартера. Това се дължи на факта, че при всяко спиране на двигателя маслото, необходимо за смазване, изтича надолу, което изисква повторно изпомпване при следващото му стартиране.

Съответно, шофьорите могат лесно да деактивират този режим чрез натискане на бутона „A-off“, разположен до скоростния лост. При някои модели автомобили може да се наложи да се използва информационно-развлекателната система, за да деактивирате режима.

Според Килмър системата „старт/стоп“ наистина има своите екологични и икономически ползи, но по-важно е да се постигне правилен баланс между грижата за за планетата и дълголетието и надеждността на автомобила.

fallback
  • #35
    Здрасти ( преди 4 седмици )
    Всяко просто нещо е гениално, тази система не е проста, а това означава, че спестените пари си ги похарчил предварително за нейното придобиване.
  • #34
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Модерните турбодвигатели с малък обем горят по литър-литър и половина на час. Тази система в повечето случаи изключва двигателя за не повече от 1-2. Дълги от по 20 сек са голяма рядкост. Да приемем средно 2 сек, по 10 изключвания на ден - 20 сек. Това прави 5-7 мл гориво на ден, или 1,8-2,5 литра на година.
  • #33
    бъчваря ( преди 4 седмици )
    Е колко ще я караме тая кола, че чак мотора да се прецака? Ако е трети, четвърти собственик, да. Ама там и други неща могат да се прецакат, несвързани със старт-стоп системата. Личната ми кола в момента е на 105000 км, взех я 2011 година на 13 км. Карам 90 % на къси разстояния. Мотор-никакви проблеми. Та ми е интересно, как точно една старт-стоп система ще скъси живота на автомобил в Англия, дето нямат зима? А тук и зими имаше и преспи...
  • #32
    ГрИЙн вегаНов ( преди 4 седмици )
    Всички които "спестяват"пари от гориво с тая система, какво правите с ТОЛКОВА много пари?
  • #31
    До 25 ( преди 4 седмици )
    Смени си колата. Явно този Кайен не е за теб щом ти е скъп ремонта. Сигурно и други неща не ти работят и таблото ти свети като коледна елха.
  • #30
    До 29 ( преди 4 седмици )
    Ти наистина си много глупав.
  • #29
    Петигани ( преди 4 седмици )
    Този специалист,май не знае,че при палене от старт стоп системата,стартера не участва.
  • #28
    Дачия фен ( преди 4 седмици )
    Искам да ме оставят насаме с тоя арпаджик,дето е разрешил тая *** система,за да му направя няколко цицини по празната му глава
  • #27
    Всезнайковците ( преди 4 седмици )
    от Ботунец, не коментирайте неща, които са далече от вашите микромозъчета. Старт стопа е система за намаляване емисиите на СО, СО2, СО3, феноли, полибифеноли и диоксини, от коите се разболяване основно от рак, а не за пестене на гориво.
  • #26
    Дааа ( преди 4 седмици )
    Друго си е когато механик обяснява на инженерите колко са тпи. Сигурно е преименуван българин.
fallback
Последни