IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Батериите на електромобилите издържат много по-дълго от очакваното

Ново изследване показва, че след 200 000-300 000 км пробег те запазват около 87% от капацитета си

Батерията е най-скъпият компонент на електрическия автомобил, което оправдава притесненията относно дългосрочната издръжливост. В крайна сметка, в случай на дефект или силно намалена производителност, собствениците могат да понесат високи разходи - или чрез ремонт, смяна на батерията, или под формата на намалена остатъчна стойност на колата.


Проучване-батерии


"Дезинформацията може да повлияе отрицателно на прехода към електрическа мобилност, като увеличи неоснователните страхове и така намали социалното приемане и навлизането на пазара на електромобилите. Предоставянето на надеждни и прозрачни данни е от решаващо значение за осигуряване на реалистична картина на действителния живот на батерията и за укрепване на доверието в електрическите превозни средства", казват специалистите по електронна мобилност от австрийската компания P3.

За да открият действителните рискове, те проведоха проучване. Първоначално анализираха 50 електромобила от собствения си автопарк, а по-късно и реалните данни от измерванията на 7000 такива коли. В работата си експертите от Р3 бяха подкрепени от стартъпа за диагностика на батерии Aviloo.


Проучване-батерии


Ключовите резултати са следните: през първите 30 000 км загубата на капацитет се ускорява. С увеличаване на пробега реалната деградация обаче намалява. Данните на Aviloo за 7000-те електромобила показват, че след изминати 100 000 км капацитетът на батерията (осреднен) е около 90%. След това намалението е почти в права линия - след пробег от 200 000-300 000 км батериите запазват около 87% от капацитета си, което е значително над гаранционния минимум, даван от производителя - 70–80%.

Данните от 50-те автомобила на P3 съвпадат с резултатите от оценката на Aviloo. "Батерията на почти всички тествани превозни средства на P3 е с капацитет над 90%. Това показва, че те продължават да поддържат много добра производителност въпреки различните компании, които са ги направили, различните профили на използване и интензивната употреба", уточняват от компанията.


Проучване-батерии


P3 посочва, че данните за електромобили с пробег над 200 000 км са значително по-малки, отколкото за такива с по-малък. "Причината е, че няма чак толкова превозни средства с такъв пробег. Това донякъде ограничава информативната стойност за големия пробег и води до по-голяма дисперсия на данните", се казва в проучването.

За да облекчат притесненията на клиентите относно електромобилите, производителите предлагат широки гаранции за батериите - обичайно това е до 8 години или 160 000 километра, с гаранция за оставащ капацитет от 70 до 80%. Особено важно за собствениците е влиянието на състоянието на батерията върху остатъчната стойност на автомобила при продажбата му. "В гаранционния период загубата на стойност зависи силно от стареенето и оставащия капацитет на батерията. След изтичане й може да се очаква по-голяма загуба на стойност", обясняват от P3.

0 от 500
  • #2
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Мда, те производителите така водят например разни автоматични скоростни кутии като "необслужваеми" и с lifetime масла. ПовервАх им и на тях и на тези.
  • #1
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Дам ( преди 3 дни )
    Старите S-ки в групата от 2013 са на по 300 хил. и между 85 и 90% остатъчен капацитет. Има как да се провери дали батерията е оригиналната - чрез диагностика и серийния номер отпред вдясно на корпуса й. Животът на батериите се дава в брой пълни цикли 0-100, но колата никога не ги прави (има сервизен буфер), отделно се поддържа в оптимална температура и затова карат по 20 години, след което все още са ползваеми, но с 80% от първоначалния капацитет. За което време са избили $ за 2 нови коли..