Китайската компания Xiaomi, известна като производител на различни електронни джаджи, пусна най-якото си устройство – електрическата кола Xiaomi SU7. Приемът на поръчки стартира през март, като интересът още от самото начало беше огромен и продажбите надхвърлиха 100 000 бройки.

Още при анонсирането на неговата поява беше ясна и задачата му - да настигне и изпревари Tesla Model S и по някакъв начин да се конкурира дори с Porsche Taycan. Експертите от компанията Rucars имаха възможност да се запознаят отблизо с електромобила на Xiaomi и да разкрият впечатленията си от него.
Самият автомобил се произвежда в Пекин, като главен инженер на проекта е Ли Тианюан, който по-рано е работил в BMW. А консултант на проекта е един от легендарните дизайнери, работили в баварския концерн - Крис Бенгъл.
Как е направена Xiaomi SU7 (ГАЛЕРИЯ):
Базовият седан със собствено тегло 1980 кг с V6 двигател ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,28 секунди, а максимална скорост от 210 км/ч. Под пода на кабината е монтирана литиево-желязо-фосфатна тягова батерия с капацитет 73,6 kWh, пробегът е 668 км според китайския цикъл CLTC.
Средната версия на Xiaomi SU7 Pro също е със задно разположен двигател, а на върха на гамата е разположен Xiaomi SU7 Max със задвижване на всички колела. При нея електрическият V6 двигател на предната ос, съчетан с мотора V6s, разположен отзад, произвежда общо 673 к.с.с. и 838 Нм. При тегло на автомобила от 2205 кг това позволява на електрическия автомобил максимална скорост от 265 км/ч и ускорение до 100 км/ч за 2,78 секунди.


10