Китайската компания Xiaomi, известна като производител на различни електронни джаджи, пусна най-якото си устройство – електрическата кола Xiaomi SU7. Приемът на поръчки стартира през март, като интересът още от самото начало беше огромен и продажбите надхвърлиха 100 000 бройки.

Още при анонсирането на неговата поява беше ясна и задачата му - да настигне и изпревари Tesla Model S и по някакъв начин да се конкурира дори с Porsche Taycan. Експертите от компанията Rucars имаха възможност да се запознаят отблизо с електромобила на Xiaomi и да разкрият впечатленията си от него.
Самият автомобил се произвежда в Пекин, като главен инженер на проекта е Ли Тианюан, който по-рано е работил в BMW. А консултант на проекта е един от легендарните дизайнери, работили в баварския концерн - Крис Бенгъл.
Как е направена Xiaomi SU7 (ГАЛЕРИЯ):
Синхронните електродвигатели с постоянен магнит са собствена разработка на Xiaomi и се произвеждат от специализираните компании Inovance и UMC. Моторите имат смешни названия, с които се подиграват на двигателя с вътрешно горене.Базовата версия със задно задвижване е оборудвана с V6 агрегат, развиващ 299 к.с. с въртящ момент от 400 Нм.
Моторът V6s на Xiaomi SU7 Pro е с мощност 374 к.с.с. и въртящ момент до 500 Нм. Работното напрежение е 800 V, като в близко бъдеще от Xiaomi обещават и флагмански V8 двигател, развиващ 578 к.с.с. и 635 Нм.


10