Минивановете: повече от четвърт век те бяха предпочитаният избор за европейците с големи семейства. После SUV-манията ги изтика на заден план и днес повечето от тях или са се превърнали в кросоувъри, или са изчезнали. Но това не значи, че интересът към тях на вторичния пазар е намалял - особено в България. Модели като Touran, Zafira, Scenic, Alhambra или S-Max се радват на сериозно търсене по тукашните автокъщи. В тази статия ще разгледаме 10 минивана от миналото, които си струва да се купят и днес - какви са предимствата и недостатъците им, и за кои варианти трябва особено да се внимава.
10 минивана втора ръка, които си струват (ГАЛЕРИЯ):
Ford S-Max
Атмосферните бензинови двигатели при S-Max са сравнително надеждни, но все пак се уверете, че не консумират масло - знак, че буталните пръстени са за подмяна. Голям е и изборът от дизели: 1.6-, 2.0- и 2.2-литровият са френски, от PSA, и работят надеждно, макар че са чувствителни към качеството на горивото. Среща се и старият "фордовски" 1.8 TDCI - муден, но здрав. А ако имате късмет, може да попаднете и на петцилиндровия бензинов 2.5, разработен от Volvo (тогава под шапката на Ford) - изключително приятен и динамичен мотор. Но той е монтиран само до 2010.
Атмосферните бензинови двигатели при S-Max са сравнително надеждни, но все пак се уверете, че не консумират масло - знак, че буталните пръстени са за подмяна. Голям е и изборът от дизели: 1.6-, 2.0- и 2.2-литровият са френски, от PSA, и работят надеждно, макар че са чувствителни към качеството на горивото. Среща се и старият "фордовски" 1.8 TDCI - муден, но здрав. А ако имате късмет, може да попаднете и на петцилиндровия бензинов 2.5, разработен от Volvo (тогава под шапката на Ford) - изключително приятен и динамичен мотор. Но той е монтиран само до 2010.


0