Минивановете: повече от четвърт век те бяха предпочитаният избор за европейците с големи семейства. После SUV-манията ги изтика на заден план и днес повечето от тях или са се превърнали в кросоувъри, или са изчезнали. Но това не значи, че интересът към тях на вторичния пазар е намалял - особено в България. Модели като Touran, Zafira, Scenic, Alhambra или S-Max се радват на сериозно търсене по тукашните автокъщи. В тази статия ще разгледаме 10 минивана от миналото, които си струва да се купят и днес - какви са предимствата и недостатъците им, и за кои варианти трябва особено да се внимава.
10 минивана втора ръка, които си струват (ГАЛЕРИЯ):
Ford S-Max
Двигателят, с който трябва много да се внимава, е двулитровият бензинов Ecoboost - той има много лоша репутация и си струва да се рискува с него само след внимателна диагностика и при наличието на пълна сервизна история. Скъп е за ремонт и сложен за обслужване. Върви в комплект с автоматик с двоен мокър съединител от Getrag.
При дизелите и атмосферните бензинови мотори автоматикът е японски AW TF-80SC от Aisin, който не създава особени ядове. При най-малкия, 1.6-литров турбодизел, автомат не се предлага.
Двигателят, с който трябва много да се внимава, е двулитровият бензинов Ecoboost - той има много лоша репутация и си струва да се рискува с него само след внимателна диагностика и при наличието на пълна сервизна история. Скъп е за ремонт и сложен за обслужване. Върви в комплект с автоматик с двоен мокър съединител от Getrag.
При дизелите и атмосферните бензинови мотори автоматикът е японски AW TF-80SC от Aisin, който не създава особени ядове. При най-малкия, 1.6-литров турбодизел, автомат не се предлага.


0