fallback

Кои са най-търсените електромобили в България?

При новите спадът е сериозен, но вносът на употребявани чупи рекорди

Пазарът на нови електромобили в България се е свил с една пета спрямо миналата година - но в същото време вносът на употребявани BEV е скочил с 65%, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР.  За първите десет месеца на 2024 у нас са регистрирани 1649 нови чисто електрически коли (тук включваме леки автомобили категория M1 и N1, както и някои електрически четириколки с покрив и врати, като Citroen Ami или BAW Pony). Това е спад от над 400 автомобила спрямо същия период на 2023.        Вече е факт и първата регистрация у нас на турския електромобил TOGG          Tesla Model 3 е автомобилът с най-голям пазарен ръст - цели 600%, двата варианта на Mercedes EQE и Kia Niro EV също имат трицифрен скок в регистрациите, но като цяло числата на пазара са все още толкова скромни, че тези гръмко звучащи числа нямат особено значение. Най-съществен спад спрямо миналата година има Peugeot e208 - над 82% (силният резултат преди година се дължеше на голяма поръчка от Spark), болезнено са се свили също продажбите на електрическите Opel Mokka (-79%), Skoda Enyaq (-78%), Mercedes EQC (-67%), Dacia Spring (-63%), VW ID.4 (-55%), Audi Q8 e-tron (-55%).

Нашествието на китайски електромобили, пророкувано от мнозина, все още не е факт. Лидер сред китайските модели в България е Voyah Free, но със скромните 14 регистрации.                     Вносът на употребявани електромобили обаче набира все повече скорост: за 10-те месеца регистрациите са 3957, при малко над 2300 миналата година по същото време. Категоричен лидер тук си остава BMW i3, докато моделите на Tesla тази година дори не попадат в тройката. Вече са факт първите регистрации у нас на Fisker Ocean (изпреварили с малко банкрута на производителя), на електрическия GMC Hummer и дори на Togg T10X - първия турски електрически автомобил.             Най-продаваните електромобили в България (ГАЛЕРИЯ):

      

 

fallback
  • #7
    Гост ( преди 1 месец )
    По твоите мантри Теслю адреналинката електричка,средния пробег на автомобил е 12000 км годишно.Тесла от 2012-2013 са максимум на 120000 км в момента,гаранцията им от 160000 км или 8 години(което настъпи първо) отдавна е изтекла и да си приготвят по 20000 долара за смяна на батерията.Милионите цикли са за облечените теслюфенчета,вярващи в Дядо Коледа.
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    BMW i3 на старо е доказателство, че хората искат електромобили, стига да са на добра цена и да са добре направени. Колата не е перфектна, но батерията и показва изключително ниска деградация. Лийф също е евтин, но не изпълнява условието за добре направен. След 3 години пазарът ще се наводни с Модел 3 и все повече хора ще си купят на старо. Дано се появят повече модели като него.
  • #5
    До 1 ( преди 1 месец )
    Поредната опорка. От колко до колко часа няма да има ток и в кои области? Защото за разлика от тебе аз съм преживял режима на тока и знам че няма да се върне. Напълно възможно е в пиковите часове да спрат тока на някоя област, ако има недостиг, Но това ще е аварийно спиране, а не режим като по време на комунизма. Тогава си знаехме всяка вечер че примерно от 18 до 20 часа няма да има ток. Точка. Шестте атомни блока работеха, тецовете също. Сега се справяме и само с един блок на АЕЦ както виждаш.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ироничното е, че москофилите от 30 години ни плашат точно с нещата, които те най-успешно правеха - режим на тока, пълна зависимост от далечна държава, липса на права и свободи, бюрокрация, бедност и валута без никаква стойност.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    като гледам може и към каменната ера
  • #2
    до # 1 ( преди 1 месец )
    Що,ще се върне пак кУмунизма ли ?!!
  • #1
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Какви електрички? В България предстои режим на тока.
fallback
Последни