fallback

Кои са най-търсените електромобили в България?

При новите спадът е сериозен, но вносът на употребявани чупи рекорди

Пазарът на нови електромобили в България се е свил с една пета спрямо миналата година - но в същото време вносът на употребявани BEV е скочил с 65%, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР.  За първите десет месеца на 2024 у нас са регистрирани 1649 нови чисто електрически коли (тук включваме леки автомобили категория M1 и N1, както и някои електрически четириколки с покрив и врати, като Citroen Ami или BAW Pony). Това е спад от над 400 автомобила спрямо същия период на 2023.        Вече е факт и първата регистрация у нас на турския електромобил TOGG          Tesla Model 3 е автомобилът с най-голям пазарен ръст - цели 600%, двата варианта на Mercedes EQE и Kia Niro EV също имат трицифрен скок в регистрациите, но като цяло числата на пазара са все още толкова скромни, че тези гръмко звучащи числа нямат особено значение. Най-съществен спад спрямо миналата година има Peugeot e208 - над 82% (силният резултат преди година се дължеше на голяма поръчка от Spark), болезнено са се свили също продажбите на електрическите Opel Mokka (-79%), Skoda Enyaq (-78%), Mercedes EQC (-67%), Dacia Spring (-63%), VW ID.4 (-55%), Audi Q8 e-tron (-55%).

Нашествието на китайски електромобили, пророкувано от мнозина, все още не е факт. Лидер сред китайските модели в България е Voyah Free, но със скромните 14 регистрации.                     Вносът на употребявани електромобили обаче набира все повече скорост: за 10-те месеца регистрациите са 3957, при малко над 2300 миналата година по същото време. Категоричен лидер тук си остава BMW i3, докато моделите на Tesla тази година дори не попадат в тройката. Вече са факт първите регистрации у нас на Fisker Ocean (изпреварили с малко банкрута на производителя), на електрическия GMC Hummer и дори на Togg T10X - първия турски електрически автомобил.             Най-продаваните електромобили в България (ГАЛЕРИЯ):

      

 

fallback
  • #17
    До чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Не забравяй, че става въпрос за ВЯРВАЩИ. Прочели са го в интернет, гледали са го по телевизията и са ПОВЯРВАЛИ. Нали щом го казват по телевизията значи е вярно. Няма нищо, че са избрали 5 поредни облачни дни, когато няма евтин ток от слънцето, за да правят мрачни прогнози и на база на тези дни да обявяват Как сме станали нетен вносител, въпреки че на практика сме нетен износител. За тях не е важно средното а са важни 5 дни в годината които да им докажат това в което ВЯРВАТ.
  • #16
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Не разбирам....Следя коментарите ви на всяка статия - с огромна купа пуканки ги чета!!!! Много се забавлявам!!! Ама тук шах и мат станах!!!! Предполагам не останаха думи с които да "плюeте" електрическите коли, та ги подхванахте с недостиг на ток.....Ха Ха Ха.
  • #15
    До 13 ( преди 1 месец )
    А кой ще е този лудия който ще си зарежда колата когато има недостиг на ток вечерно време и цената му е 1,50лв/kWh, за да плати 45 лв за 30 kWh които му стигат за седмичния пробег от 150 км, вместо да ги зареди на 20 30 стотинки през деня за 5-10 лв и да си кара цяла седмица? Когато токът е по-евтин може да се зареди и за повече седмици. Особено пък, когато му плащат да зарежда при отрицателни цени което ще помогне и на мрежата да махне излишъка.
  • #14
    До 14 ( преди 1 месец )
    И ти ли смяташ че фотоволтаиците стават само за зареждане на телефони и не могат да захранят и една от 10-те пещи за топене на алуминий по 20 киловата на цеха на гостенина? Ти да не си от онези от неговия цех които ги уволнили заради високите цени на тока? Че като гледам живеете в една и съща паралелна реалност, различна от нашата. Допускам че още през 2025 фотоволтаиците ще произведат повече енергия, отколкото въглищата.
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 12.Тръмп спечели,либералите на Сорос и Урсула са пътници.Нашата калинка Неделчева не се уреди на пост в НАТО.Смешниците с фотоволтаици и перки ще компенсират АЕЦ и ТЕЦ.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    Престъпно е при студ и натоварване на мрежата и внасяне на ток някакви да точат за коли, като може да ходят и пеша.
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бай Тошо беше казал че тези новите нищо не могат да направят дори да боядиса това което е построено по негово време. И за да не боядисват предпочитат да рушат и унищожават всичко около себе си понеже било комунистическо. Същите тези *** унищожители на майка България са решили да ни унищожат тотално и да ни разпродадат за жълти стотинки, както и го правят.
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абе дженди я кажи какво са направили твоите хора евролиберастите бе. Кажи за 35 години какво построиха единия язовир ли построиха един ТЕЦ ли какво направиха закриха блоковете закриха аецът закрива тецове какво правят кажи ми. Ти знаеш ли че от нетен износител ние сме вносител на ток в момента и продължаваме да дъвчем старата дъвка за комунисти и московци и така нататък. Не ви ли писна тази джендърска пропаганда само рушите и нищо ново не сте направили. Паметниците са виновни нали.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Както в Плевен, така и на други места проблемите с водата са заложени именно от старите московисти, но се поддържат с бездействие от новите московисти. Все пак 85% от парламента са открити про-московски парти. Друга причина е, че ВиК-то в Плевен е общинско, т.е. няма читаво управление. Частната инициатива е тази, която увеличи БВП на България и промишленото производство 3 пъти спрямо уж индустриализираната НРБ. Пък и, защо си избрахте гербаджия?
  • #8
    Плевенски неокъпник ( преди 1 месец )
    До 5.Нашият кмет и за водата така разправяше и сега сме на воден режим сутрин и вечер за по два часа.Внимавай какво си пожелаваш,че може да ти се случи.
fallback
Последни