Thema e гордостта на марката Lancia в сегмента на луксозните седани. Легендарният модел навършва 40 години. Това даде повод на колегите от Gazzetta.it да припомнят ключовите моменти от историята на този великолепен автомобил. Тези, донесли успеха му.
Lanca Thema - една легенда на 40
Lancia и Ferrari. Рядка комбинация в историята на автомобилизма, която се прояви само в три епизода: едноместният автомобил на Формула 1 - D50 от 1954 г., Stratos с V6 Dino и разбира се, при Thema 8.32, скоро известен на всички като "Thema Ferrari ".
Това е единствени случай, в който двете исторически италиански марки са създали масово произвеждан пътен автомобил (общо малко над 3500 екземпляра ). Двигателят дойде от Маранело и по-точно от отделението Mondial. Беше 32-клапанов V8 (следователно 8.32) от 2937 кубика, способен да достави при първата серия максимална мощност от 215 к.с. които след това станаха 205 с приемането на катализатора. Ускоряваше до стотака за 6,8 секунди, а максималната скорост беше 240 километра в час . Механичната конфигурация на колата беше необичайна: V8, който предава мощността само на предните колела. Тя беше използвана изключително отвъд океана с някои седани от 90-те години.
Естетически, Thema Ferrari беше лесно разпознаваем поради многобройните си спортни характеристики, като се започне естествено с прибиращото се задно крило. 15-инчовите джанти имаха дизайн със 5 спици, директно вдъхновен от творенията на Cavallino от онова време. Алуминиевата решетка прие карирана шарка, а страничните брони премахнати (щяха да се появят отново с втората серия).
Жълтата линия на профила на автомобила и 8.32 табелите бяха уникални - с табло изцяло от дърво, което включва множество кръгли циферблати, включително дисплеи на системата за управление. Клиентите можеха да избират между два вида кожа и пет цвята металик. Към тях беше добавен изключителен Corsa Red, запазен за малък серия от 32 номерирани копия.
Също така сред необичайните 8.32 имаше уникалното комби, създадено за боса Джани Аниели - със син кожен салон Poltrona Frau и метално сива каросерия. Говори се и за два други еднократни модели. Единият предназначен за самия Енцо Ферари с V8 мотор с мощност 250 конски сили. Другият за Виторио Гидела - с 260 коня.
Каталожната цена на първата серия от 8.32 , произведена от 1986 година, струваше 59 924 000 лири (85 850 евро), докато за втората от 1988 бяха необходими поне 65 533 000 лири (93 885 евро).