Thema e гордостта на марката Lancia в сегмента на луксозните седани. Легендарният модел навършва 40 години. Това даде повод на колегите от Gazzetta.it да припомнят ключовите моменти от историята на този великолепен автомобил. Тези, донесли успеха му.
Lanca Thema - една легенда на 40
Първите актуализации за Lancia Thema пристигнаха през 1988 с дебюта на втората серия, предназначена да се превърне в най-успешната за флагмана. Промените в естетическия профил бяха леки, но въпреки това очевидни. Като се започне от предните светлини, сега разделени на две части с полирана долна лента.
Огледалата за обратно виждане също се промениха, закотвени в една точка към А-колоната, докато отзад обозначенията на модела в долния край на багажника изчезнаха.
Основните иновации се намираха под капака: Turbo беше спрян, докато атмосферният 8-клапано мотор се присъедини към гамата на новите 2.0 16-клапанови двигатели, като стигна 147 к.с.
V6 беше ревизиран с въвеждането на електронно впръскване, докато турбодизелът достига 2,5 литра работен обем и 118 к.с.
Наборът от актуализации завърши с въвеждането на окачвания с контролирано затихване, както и с двата режима "Auto" и "Sport". Решение, което от 1990-а щеше да се влее в самонивелиращи се окачвания, преименувани на "интелигентен ".
В края на производството на втората серия, когато Thema 8.32 достигна края на пътя си, луксозното арматурно табло от шипово дърво с кръгли инструменти вече се предлагаше на останалите коли с новата настройка на Lx.
Каталожната цена на 2.0 беше 28 623 000 лири през 1988 година, т.е. 37 350 евро днес. Атмосферният 16V струваше 30 741 000 лири (40 100 евро). Turbo - 39 089 000 лири (51 000 евро), а V6 скачаше до 40 093 000 лири (52 300 евро). Не беше евтин и дизелът с 31 747 000 лири (41 400 евро).