Thema e гордостта на марката Lancia в сегмента на луксозните седани. Легендарният модел навършва 40 години. Това даде повод на колегите от Gazzetta.it да припомнят ключовите моменти от историята на този великолепен автомобил. Тези, донесли успеха му.
Lanca Thema - една легенда на 40
При дебюта си гамата от двигатели, предлагани за Lancia Thema, се състоеше от четири вида. Входът към ценовата листа беше версията 2.0 8 valve ie, мотор с две разпределителни камери, проектирано от Aurelio Lampredi. Той беше способен да достави максимална мощност от 120 конски сили. Въпреки това най-желаната Thema беше 2.0 -или Turbo, оборудван със същия двигател като Lancia Delta 4WD . Той достигаше мощност от 165 к.с. Характеристиките, които направиха този двигател много по-желан от 2.8 V6, могат да се обяснят в няколко посоки: финансов, на първо място, като се има предвид, че в Италия автомобили с работен обем над 2.0 се облагат с 38%, а не с 19%. Технически, защото мощността беше с 15 к.с. по-висока, а наличието на двоен балансиращ вал направи вибрациите сравними с тези на 6-цилиндров. И накрая емоционален заради препратка на името Turbo към епохата на Lancia в света на ралитата .
Колкото до 2849-кубиковият V6 - той беше добре познатият двигател Prv, първоначално разработен от Peugeot, Renault и Volvo и завършил под капака на безброй автомобили, включително DeLorean DMC-12 . Монтиран напречно, имаше максимална мощност от 150 к.с. Гамата затваряше турбодизел Sofim с 2455 куб. см и 100 коня. По онова време това беше най-бързият дизелов автомобил в света с максимална скорост от 179 км/ч.
И накрая, заслужава да се спомене още един двигател, който се озова под капака на флагмана Chivasso - 1.6 Lampredi с карбуратори от 105 к.с. Но той беше предназначен за автомобили за вътрешна употреба от служители на Lancia и никога не достигна масово производство.