fallback

Абсурдът във VW - милиони за шефове и уволнения за останалите

Ето как Оливер Блуме „управлява“ дълбоката криза в германския концерн

Volkswagen има сериозни проблеми, с които трябва да се справи, и ситуацията не се подобрява с течение на седмиците. Германският автомобилен гигант откри какъв е големият му проблем и защо се нуждае от значително намаляване на разходите със затваряне на заводи и съкращения. Екстремна ситуация, в която висшите ешелони обаче са по-важен фактор от служителите, пише в свой анализ Motor.

Проблемите във Volkswagen се задълбочават

Германският производител приключи щателна проверка преди дни, за да установи защо една от най-стабилните финансово компании (поне доскоро) се озова в толкова тежко положение. А нейният главен изпълнителен директор Оливер Блуме трябваше да съобщи лошите новини на акционерите и на другите представители на борда на директорите.

Основната причина, според шефа на компанията, са „структурни проблеми, които са натрупани от десетилетия и постепенно подкопават основите". Истината обаче е, че предизвикателството на електрическите автомобили, с което се захвана предишният изпълнителен директор - Херберт Дийс, се оказа непосилно. То включва и създаването на софтуерното подразделение CARIAD, което не изпълни целите си и донесе сериозни финансови загуби.

Висшите служители на Volkswagen не дават пример

Сега решението, предложено от най-високо ниво включва затварянето на три големи фабрики и уволнението на няколко хиляди служители, в допълнение към неограничено намаление на заплатите до 10%. Работническите съвети обаче не желаят да приемат първите две точки, принуждавайки Volkswagen да се съобрази с подписания преди няколко години документ, в който се ангажира да не уволнява никого поне до 2026 г.

Ситуацията става все по-тежка, но същият този работнически съвет посочи, че затварянето на съоръженията и съкращенията представляват само 17% от всички разходи на групата. Синдикатите напомниха на висшето ръководство, че трябва да вземат предвид всички фактори, които влияят на увеличението прекомерни разходи в Германия, за които се позова Блуме.

В същото време нито Блуме, нито Томас Шефер (главен изпълнителен директор на марката VW), нито останалите в Борда на директорите не затягат коланите. Големият шеф на VW Group, който преди това беше начело на Porsche, печели 8 млн. евро, като това е информация за 2022 г. Останалите в борда взимат между 2 и 3 млн. евро на година.

Мартин Винтеркорн - бивш шеф на Audi, който е осъден за скандала с емисиите, получава пенсия от 3100 евро на ден! В същото време един работник на поточната линия в заводите на VW взима около 55 000 евро годишно, а един инженер - близо 70 000 евро.

Според Кристиане Бенер, представител на работниците, „Оливър Блуме е най-добре платеният мениджър в индустрията". Тя е категорична, че „това, което липсва, са предложения от ръководството, които да показват, че ако бордът иска да приложи съкращения на заплатите, тогава може да даде добър пример“. Според нея, дори служителите да получават 10% по-малко заплащане, това няма да е достатъчно, за да покрие загубите, причинени от лоши управленски решения в миналото.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    О, не, кой да предположи, че изстискването на доставчиците и нарояването на 68 нива на мениджъри ще се отрази на негативно на качеството и гъвкавостта, което в крайна сметка ще отблъсне клиентите, защото е гарниирано с все по-високи цени, за да са щастливи акционерите. Напълно нелогично е да се случи и никой не можеше да го предвиди.
  • #3
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 2 - ти сигурно си гледал правенето на каросерията - там са само роботи - всичко останало е на ръка
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Гледах едно клипче как се прави новият Голф, ами да ви кажа прави се от роботи, къде са тия хора изобщо?
  • #1
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 месец )
    Тия просто ги отпиши като наличност същност явление или перспектива: просто ВРЕМЕто им СВЪРШИ
fallback
Последни