fallback

Hertz продава още 30 000 електромобила

Компанията за коли под наем записва огромни загуби заради решението си да се насочи към EV

Финансовите резултати на Hertz за третото тримесечие, публикувани тази седмица, показват, че компанията за отдаване на коли под наем е направила грешка с решението си да заложи много на електромобилите, съобщава Carscoops.

Тежката амортизация на колите на ток, както и тези с ДВГ (в по-малка степен), играе основна роля за отчетените загуби от 1,3 млрд долара. За сравнение през третото тримесечие на 2023 г. Hertz е спечелила 629 млн долара. Новите финансови резултати доведоха до спад на акциите и обезценяване на стойността на компания с 1 млрд долара.

Гигантът за отдаване под наем се насочи към електромобили преди няколко години, закупувайки около 100 000 Tesla Model 3. Това беше последвано от още една значителна поръчка за Model Y, без обаче да се знае, че стойността на тези коли ще падне сериозно. Електромобилите се оказаха по-податливи на амортизация в сравнение с колите с ДВГ, а за проблемите на Hertz сериозна вина има и шефът на Tesla - Илон Мъск. Той свали цените на новите коли на марката, като по този начин намали и стойността на автопарка на компанията.

Част от вината за случващото се е и на автомобилите с ДВГ, които също претърпяха тежка амортизация, тъй като някои от тях бяха закупени по време на кризата с полупроводниците, когато производството на превозни средства беше ограничено и цените бяха високи.

За да излезе от тежката ситуация, Hertz започва масова разпродажба на електромобили. По-рано тази година година компанията продаде 20 000 бройки, последвани от още 10 000. Планът е до края на годината предвижда раздяла с още 30 000 EV, като повечето от тях ще бъдат Tesla. Тяхното излизане на пазара на употребявани автомобили ще окаже допълнителен натиск върху стойността при препродажба, което вероятно ще се превърне в допълнителен проблем за ЕV.

Bloomberg съобщава, че разпродажбата е част от по-голям план за привеждане на съответствие на автопарка от EV на Hertz в съответствие с бройката, която клиентите искат да наемат. Компанията съобщава, че „основният ремонт“ на автопарка ще продължи до края на 2025 г., но дотогава разходите за амортизация остават огромни - над 500 долара за кола, което е 2 пъти повече спрямо третото тримесечие на 2023 г. В Hertz се надяват, че ще успеят да намалят тази цифра до 300 долара, но засега това си остава огромна дупка в бюджета на компанията.

fallback
  • #55
    Димитър ( преди 1 месец )
    Дано фалират тези *** от Херц
  • #54
    FenIX #51 ( преди 1 месец )
    Херц са частен случай. Те купиха BEV на високите цени при кризата с чиповете. Сега ги продават в условия на свито търсене и свръх предлагане. Виж промоциите за BEV сега и какво беше само преди 1-1.5 г.. Освен сериозното намаление при Тесла и др почнаха да свалят цените: Тойота 10К еко бонус, Нисан, Хюндай и др.също. Така че не могат да се правят анализи по техния случай. Много хора биха си карали повече от 1-2 г BEV ако знаят че ще имат най новата батерия и ъпдейт ат софтуер. Аз също бих :-)
  • #53
    Мъск ги е прецакал, ( преди 1 месец )
    При фирмите за коли под наем не е обичайно да купуват коли, наемат ги и след определен пробег ти сменят. Затова на запад колите им все са чистак-бърсак, на 10-20 хил км. Тоя филм с покупка и ремонти докато няма на къде го правят някои селювци в източна Европа.
  • #52
    Антимислене ( преди 1 месец )
    Даже като се замислиш, 12 000 е с труда. При 100 долара за киловатчас, батерията струва на производителя около 8000. Да не мислиш че ще намалят цената на автомобила с повече? Ако ги бяха купили на 52 хиляди без батерия, дали щяха да имат по-добър успех при продажбите втора ръка? С какво батериите от преди две-три години са по морално остарели от батериите днес? На практика и днешните са морално остарели в сравнение с на xiaomi, които се зареждат с 500 kW за 10 минути от 10 до 80%
  • #51
    Антиматематик ( преди 1 месец )
    Значи казваш че в момента от Херц губят по 25 000 на автомобил, защото са ги купили по 60 000, а днес новите струват 40 000, но ако ги бяха купили без батерии и им бяха приспаднали 12 000 за батерия и плащат по 500 на месец наем за батерия, то щеше да има повече желаещи да им купят автомобилите втора ръка без батерия? По колко щяха да ги продадат?
  • #50
    FenIX ( преди 1 месец )
    *Като бивш собственик на PHEV видях от какво се страхуват хората: какво става ако батерията дефектира или деградира. И отговорът е че риска си е за купувача. От там търсенето, съответно цената са надолу и първия собственик губи но втория и да не говорим натам поемат още по голям риск.
  • #49
    FenIX #46 & 47 ( преди 1 месец )
    Цената на BEV се срива на вторичния пазар защото остаряват морално мн по бързо от ДВГ и заради страха че ако батерията дефектира или деградира смяната е мн скъпа. Със смяната и и ъпдейт на софтуера BEV ще са мн по продаваеми и като нови и 2-а употреба защото се решават тези проблеми. ОТА за BEV е мн по важен отколкото за ДВГ-софтуера менажиращ батерията има огромно значение защото непрекъснато се подобрява. Като бивш собственик на PHEV видях от какво се страхуват хората - какво става ако батерия
  • #48
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хехех , тротинетката.Да вземеш да се кандидатираш за съветник на Херц и да им кажеш в каква голяма грешка са.
  • #47
    До 45 ( преди 1 месец )
    Ти колко километра успя да изминеш с последния си автомобил преди да го смениш? Деградациите на тези които вече са успели да достигнат 300 хиляди километра се въртят около 10% и имат 90% оставащ капацитет на батериите. Повечето от тях са втори или трети собственици на този автомобил. Още при сегашните поколения батерии те ще надживеят автомобила, а след това ще се ползват за съхранение на енергия още десетина години, преди да отидат за рециклиране. Защо ти е нужно да я мислиш батерията?
  • #46
    До 45 ( преди 1 месец )
    Допусках, че разсъждаваш така, Но сега съм сигурен. Точно както съм сигурен, че не знаеш какво е това сарказъм. След като си обновяваш бензина до последна версия, защо се налага да си сменяш автомобила? Ходи да му направят ота ъпдейт за последната версия на бензина и си го карай 20-30 години? Защо смяташ че електромобилите трябва да се карат по 20-30 години като им сменяш само батерията и софтуера, вместо да смениш автомобила заедно с батерията, както правеш и досега?
fallback
Последни