fallback

Hertz продава още 30 000 електромобила

Компанията за коли под наем записва огромни загуби заради решението си да се насочи към EV

Финансовите резултати на Hertz за третото тримесечие, публикувани тази седмица, показват, че компанията за отдаване на коли под наем е направила грешка с решението си да заложи много на електромобилите, съобщава Carscoops.

Тежката амортизация на колите на ток, както и тези с ДВГ (в по-малка степен), играе основна роля за отчетените загуби от 1,3 млрд долара. За сравнение през третото тримесечие на 2023 г. Hertz е спечелила 629 млн долара. Новите финансови резултати доведоха до спад на акциите и обезценяване на стойността на компания с 1 млрд долара.

Гигантът за отдаване под наем се насочи към електромобили преди няколко години, закупувайки около 100 000 Tesla Model 3. Това беше последвано от още една значителна поръчка за Model Y, без обаче да се знае, че стойността на тези коли ще падне сериозно. Електромобилите се оказаха по-податливи на амортизация в сравнение с колите с ДВГ, а за проблемите на Hertz сериозна вина има и шефът на Tesla - Илон Мъск. Той свали цените на новите коли на марката, като по този начин намали и стойността на автопарка на компанията.

Част от вината за случващото се е и на автомобилите с ДВГ, които също претърпяха тежка амортизация, тъй като някои от тях бяха закупени по време на кризата с полупроводниците, когато производството на превозни средства беше ограничено и цените бяха високи.

За да излезе от тежката ситуация, Hertz започва масова разпродажба на електромобили. По-рано тази година година компанията продаде 20 000 бройки, последвани от още 10 000. Планът е до края на годината предвижда раздяла с още 30 000 EV, като повечето от тях ще бъдат Tesla. Тяхното излизане на пазара на употребявани автомобили ще окаже допълнителен натиск върху стойността при препродажба, което вероятно ще се превърне в допълнителен проблем за ЕV.

Bloomberg съобщава, че разпродажбата е част от по-голям план за привеждане на съответствие на автопарка от EV на Hertz в съответствие с бройката, която клиентите искат да наемат. Компанията съобщава, че „основният ремонт“ на автопарка ще продължи до края на 2025 г., но дотогава разходите за амортизация остават огромни - над 500 долара за кола, което е 2 пъти повече спрямо третото тримесечие на 2023 г. В Hertz се надяват, че ще успеят да намалят тази цифра до 300 долара, но засега това си остава огромна дупка в бюджета на компанията.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 2 минути )
    Айде ти си тротка.Най после ще си купиш Тесла втора ръка.
  • #17
    анонимен ( преди 24 минути )
    Четейки коментар 16 се сещам за един стар виц: в леглото, той и тя. Той, "Мръдни малко на ляво! Мръдни малко на дясно!". Тя отговаря, "Ти сеге ще ме е..ш ли или ще ме паркираш?". Та и аз се чудя с тия акаунти, приложения, "свързаности", кола ли ще карам или ще правя нещо средно между програмиране и уеб дизайн?
  • #16
    dedo ( преди 33 минути )
    Карам Тесла. Абсурд е Тесла да се дават под наем. Това е кола за собственик, който си има приложения за зареждане, има акаунт в Тесла, запознат е със спецификите. Не е рент-а-кар това.
  • #15
    Тинтири_минитири ( преди 53 минути )
    До 10: Значи признаваш, че чичко ти Мъск не е направил и спукан цент печалба от електрокарите :) Не, няма да фалира - докато има балъчета ще си върти бизнеса човека ;)
  • #14
    анонимен ( преди 1 час )
    Тротинетка се развихри,неразбраният от никого гений.
  • #13
    анонимен ( преди 1 час )
    До 8 ТИ си пълен откчалник, батка!
  • #12
    анонимен ( преди 1 час )
    Ем може да се намери някоя евтина тройчица и за нас :)
  • #11
    анонимен ( преди 1 час )
    Аз не знам кой наема кола от Hertz при положение, че има в пъти по-изгодни предложения със сходно качество. Най-вероятно това е основният им проблем. Има коли под наем за без пари. При двама души излиза по-евтино от обществен транспорт в Европа с платено гориво, такси, паркиране, допълнителна застраховка
  • #10
    До тинти ( преди 1 час )
    И ти ли отричаш реалността? Още ли чакаш Тесла да фалира, защото не е спечелила нито един долар от продажбата на електромобили и все е на загуба?
  • #9
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    Аз само ще кажа ХА ХА ХА! Не знам някой да е изкарал пари от тая щуротия с електрофикацията и не говоря само за рентакара Свети Мъск и той от електрички пари не е изкарал - от балъци надуващи цените на акциите изкарва :)
fallback
Последни