fallback

Hertz продава още 30 000 електромобила

Компанията за коли под наем записва огромни загуби заради решението си да се насочи към EV

Финансовите резултати на Hertz за третото тримесечие, публикувани тази седмица, показват, че компанията за отдаване на коли под наем е направила грешка с решението си да заложи много на електромобилите, съобщава Carscoops.

Тежката амортизация на колите на ток, както и тези с ДВГ (в по-малка степен), играе основна роля за отчетените загуби от 1,3 млрд долара. За сравнение през третото тримесечие на 2023 г. Hertz е спечелила 629 млн долара. Новите финансови резултати доведоха до спад на акциите и обезценяване на стойността на компания с 1 млрд долара.

Гигантът за отдаване под наем се насочи към електромобили преди няколко години, закупувайки около 100 000 Tesla Model 3. Това беше последвано от още една значителна поръчка за Model Y, без обаче да се знае, че стойността на тези коли ще падне сериозно. Електромобилите се оказаха по-податливи на амортизация в сравнение с колите с ДВГ, а за проблемите на Hertz сериозна вина има и шефът на Tesla - Илон Мъск. Той свали цените на новите коли на марката, като по този начин намали и стойността на автопарка на компанията.

Част от вината за случващото се е и на автомобилите с ДВГ, които също претърпяха тежка амортизация, тъй като някои от тях бяха закупени по време на кризата с полупроводниците, когато производството на превозни средства беше ограничено и цените бяха високи.

За да излезе от тежката ситуация, Hertz започва масова разпродажба на електромобили. По-рано тази година година компанията продаде 20 000 бройки, последвани от още 10 000. Планът е до края на годината предвижда раздяла с още 30 000 EV, като повечето от тях ще бъдат Tesla. Тяхното излизане на пазара на употребявани автомобили ще окаже допълнителен натиск върху стойността при препродажба, което вероятно ще се превърне в допълнителен проблем за ЕV.

Bloomberg съобщава, че разпродажбата е част от по-голям план за привеждане на съответствие на автопарка от EV на Hertz в съответствие с бройката, която клиентите искат да наемат. Компанията съобщава, че „основният ремонт“ на автопарка ще продължи до края на 2025 г., но дотогава разходите за амортизация остават огромни - над 500 долара за кола, което е 2 пъти повече спрямо третото тримесечие на 2023 г. В Hertz се надяват, че ще успеят да намалят тази цифра до 300 долара, но засега това си остава огромна дупка в бюджета на компанията.

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хехех тротинетка,купи на Гретка една Тесла втора ръка,да се повозите.
  • #24
    Гост=idiot ( преди 1 месец )
    Какво гадже ***, Грето. Ти мъж нямаш ли си? Вярно не ми става ама нали съм ти купил изкуствен.
  • #23
    До 17 ( преди 1 месец )
    Ти пък ме подсети за един виц - три дни опити да сглобиш гардероба спестяват три минути четене на инструкциите. Та и при акаунта на Tesla е така. 500 чакания по 3 минути на касата да си платиш бензина, спестяват пет минути еднократно правене на акаунт, а след това само включваш кабела на зарядната А тя сама ти разпознава автомобила и се разплаща без никакви действия от твоя страна. Като приключиш дърпаш кабела и заминаваш, без да търсиш каси или да ровиш приложения за плащане
  • #22
    До тинтири ( преди 1 месец )
    Печалбата от акции е като печалбата на гост от инвестицията му гараж. По неговите думи е инвестирал 30 000 евро в гараж преди десетина години, а днес този гараж струва двойно повече и вече е собственик на гараж за 60 000 евро точно както Илон Мъск е собственик на акции за няколкостотин милиарда. Попитай гост за какво е изхарчил спечелените 30 000 евро? Точно толкова е спечелил и Илон Мъск - нямаш печалба докато не ги продадеш. Дотогава си по-богат само на хартия.
  • #21
    Car guy ( преди 1 месец )
    Абе читави ли са тия електрички? Гледам не ги карат много много...
  • #20
    До тинтири ( преди 1 месец )
    Имам само две думи към тебе. - функционална неграмотност. Отново си разбрал всичко което съм написал на 180 градуса. Точно обратното твърдя. През последните години Тесла има едни от най-големите печалби от продажба на автомобил. Печалбата от всеки автомобил няма нищо общо с акциите. Във финансовите отчети никъде не фигурира печалба или загуба от акции.
  • #19
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    всъщност точно това е големия проблем на ЕЛ - не, че не върви, не че няма да свършиш някаква работа. Ще преживееш и че е скъпо... ама ти къса нервите, да планираш всеки божи километър - къде каква зарядна има, къде колко да заредиш, колко заряд ти остава, вярно ли е изчислил борда маршрута и т.н. и т.н разправии и главобол. С течните горива нямаш тия преживявания - отиваш сипваш и не те интересуват приложения и акаунти...
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    Айде ти си тротка.Най после ще си купиш Тесла втора ръка.
  • #17
    анонимен ( преди 1 месец )
    Четейки коментар 16 се сещам за един стар виц: в леглото, той и тя. Той, "Мръдни малко на ляво! Мръдни малко на дясно!". Тя отговаря, "Ти сеге ще ме е..ш ли или ще ме паркираш?". Та и аз се чудя с тия акаунти, приложения, "свързаности", кола ли ще карам или ще правя нещо средно между програмиране и уеб дизайн?
  • #16
    dedo ( преди 1 месец )
    Карам Тесла. Абсурд е Тесла да се дават под наем. Това е кола за собственик, който си има приложения за зареждане, има акаунт в Тесла, запознат е със спецификите. Не е рент-а-кар това.
fallback
Последни