fallback

Hertz продава още 30 000 електромобила

Компанията за коли под наем записва огромни загуби заради решението си да се насочи към EV

Финансовите резултати на Hertz за третото тримесечие, публикувани тази седмица, показват, че компанията за отдаване на коли под наем е направила грешка с решението си да заложи много на електромобилите, съобщава Carscoops.

Тежката амортизация на колите на ток, както и тези с ДВГ (в по-малка степен), играе основна роля за отчетените загуби от 1,3 млрд долара. За сравнение през третото тримесечие на 2023 г. Hertz е спечелила 629 млн долара. Новите финансови резултати доведоха до спад на акциите и обезценяване на стойността на компания с 1 млрд долара.

Гигантът за отдаване под наем се насочи към електромобили преди няколко години, закупувайки около 100 000 Tesla Model 3. Това беше последвано от още една значителна поръчка за Model Y, без обаче да се знае, че стойността на тези коли ще падне сериозно. Електромобилите се оказаха по-податливи на амортизация в сравнение с колите с ДВГ, а за проблемите на Hertz сериозна вина има и шефът на Tesla - Илон Мъск. Той свали цените на новите коли на марката, като по този начин намали и стойността на автопарка на компанията.

Част от вината за случващото се е и на автомобилите с ДВГ, които също претърпяха тежка амортизация, тъй като някои от тях бяха закупени по време на кризата с полупроводниците, когато производството на превозни средства беше ограничено и цените бяха високи.

За да излезе от тежката ситуация, Hertz започва масова разпродажба на електромобили. По-рано тази година година компанията продаде 20 000 бройки, последвани от още 10 000. Планът е до края на годината предвижда раздяла с още 30 000 EV, като повечето от тях ще бъдат Tesla. Тяхното излизане на пазара на употребявани автомобили ще окаже допълнителен натиск върху стойността при препродажба, което вероятно ще се превърне в допълнителен проблем за ЕV.

Bloomberg съобщава, че разпродажбата е част от по-голям план за привеждане на съответствие на автопарка от EV на Hertz в съответствие с бройката, която клиентите искат да наемат. Компанията съобщава, че „основният ремонт“ на автопарка ще продължи до края на 2025 г., но дотогава разходите за амортизация остават огромни - над 500 долара за кола, което е 2 пъти повече спрямо третото тримесечие на 2023 г. В Hertz се надяват, че ще успеят да намалят тази цифра до 300 долара, но засега това си остава огромна дупка в бюджета на компанията.

fallback
  • #10
    До тинти ( преди 5 часа )
    И ти ли отричаш реалността? Още ли чакаш Тесла да фалира, защото не е спечелила нито един долар от продажбата на електромобили и все е на загуба?
  • #9
    Тинтири_минитири ( преди 5 часа )
    Аз само ще кажа ХА ХА ХА! Не знам някой да е изкарал пари от тая щуротия с електрофикацията и не говоря само за рентакара Свети Мъск и той от електрички пари не е изкарал - от балъци надуващи цените на акциите изкарва :)
  • #8
    До 7 ( преди 5 часа )
    То и да цитирам, не за хора с функционална неграмотност които не са успели да разберат дори статията. Но щом се заяждаш, ще ти го повтарям всеки път когато изпаднеш в когнитивен дисонанс дано да схванеш смисъла кога трябва да се използва това понятие. В случая е силно амортизиран автомобил без никакви износвания. А сега де - тези двете бият ли ти се в мозъка. Вече чувам стъргането на хард диска джжжжжжж
  • #7
    анонимен ( преди 5 часа )
    Без цитат от Уикипедия що е то "когнитивен дисонанс" и с какво се яде, изобщо не можеш бръкна никъде. Освен в контакта... с вилица!
  • #6
    Гост=idiot ( преди 5 часа )
    Гост е и диот номер 1. Аналитично и емпирично е доказано.
  • #5
    До1 ( преди 5 часа )
    А освен че ти е функционално неграмотен и не си разбрал новината си избягал и е от реалността. Какво точно ще спечели или изгуби Херц от това на каква цена ще зареждат клиентите им? Клиентите взимат автомобила зареден и го връщат зареден. Също така и математиката ти куца, защото не си направил сметката, че при евтиния бензин в САЩ, да караш на ток зареждайки на бързи зарядни станции е по-скъпо, отколкото на бензин. Очевидно клиентите на Херц нямат домашна зарядна, защото нямат автомобил и...дом
  • #4
    MythBuster=idiot ( преди 5 часа )
    Тесла са номер едно.Статистически е доказано.
  • #3
    До 1 и 2 ( преди 6 часа )
    Функционалната неграмотност не прощава. Омръзна ми да ви го напомням. Не знам вас дали не ви хвана срам вече. Какво значение има Колко е амортизиран един автомобил ако е в перфектна техническа форма и отличен външен вид без никакви износвания? Упс... Съвсем ли ви бръкнах в мозъка? Пак ще изпаднете в когнитивен дисонанс.
  • #2
    анонимен ( преди 6 часа )
    Защо е позволено да продават амортизирани и опасни електрички?
  • #1
    анонимен ( преди 7 часа )
    Не, знам. Освен Митьо Електриков да им се обади да им покаже сметките за зареждане с евтиния ток и последваща продажба, когато е скъп, друго решение не виждам. А и да им обясни и за зарядните на всеки стълб по улиците.
fallback
Последни