fallback

Нов играч сваля наполовина цената за зареждане на електромобил в България

Еlectrocharge обещава 38 стотинки за киловатчас в мрежата си, която ще достигне 500 станции

Нов играч в сектора на зарядните станции за електромобили обещава да свали наполовина цената за зареждане. "Електрохолд ИПС", дъщерна компания на електроразпределителното дружество "Електрохолд", официално даде старт на мрежата си от станции, които започват работа при цена от 0.38 лева за киловатчас енергия. За сравнение при двата основни играча в този сектор в момента цените са значително по-високи: 0.69 лева за Fines Charging (на отделни станции - 0.79 лева) и 0.90 лева за Eldrive. В съседна Гърция Incharge взема по 0.40 евро за бавните си станции (22 кВт) и 0.52 евро за бързите (60 кВт).       За момента Electrocharge ползва зарядни станции EVLink Pro Evo, производство на Schneider Electric       Услугата за зареждане на "Електрохолд" се нарича Electrocharge и засега има станции в 17 града, включително София, Варна и Плевен. Плановете са броят на станциите бързо да достигне 500. Клиентите могат сами да препоръчат подходящи локации за нови станции и компанията ще се съобразява с интереса, когато определя къде да изгражда нова инфраструктура.

„Чрез мрежата от зарядни станции ще предоставим достъп до екологично чиста енергия в непосредствена близост до хората. Вярваме, че така ще допринесем за по-добро качество на живот за всички“, казва Милен Христов, управител на Електрохолд ИПС. Ползването на Electrocharge става чрез едноименното приложение, като компаниято обещава да предложи и разнообразни пакети и абонаментни планове според индивидуалните нужди на клиентите си.       

 

fallback
  • #27
    само че ( преди 1 седмица )
    има и малка уловка- трябва да се внимава. в момента, когато автомобилът се зареди, веднага тръгва такса престой от 0.18лв на минута!? няма как да го разбереш, без да те ухапят- никъде не са го обявили. нещастници. поне да има 15 минути гратисен период, след зареждане. но те не!- дърпат незабавно от дебитната/кредитната карта. не знам другаде, но в София е така. и сега какво-да стоим в колите докато се зареждат ли?!
  • #26
    VM ( преди 1 месец )
    Аз зареждам на паркинкга зад офиса. Пробег - 430 км, 65kw, 0,25 лв на кw.
  • #25
    Благодаря братле! ( преди 1 месец )
    Значи, за да я напълня догоре ще дръпна от мрежата толкова, колкото е капацитета на батерията! ......???? Пак си мисля за автономността и то през двата сезона-Зима и Лято! При дълго каране, ще се зарежда на всеки 200-250 км. максимум! Значи ....електричка... само за градско! При това задръстване, което става.....направо се обезсмисля една инвестиция за 70к! За България май това е истината....другото е суета и гъзария!
  • #24
    До 23 ( преди 1 месец )
    Еми братле да кажем една Опел мока 50киловатчаса да заредиш на станция 60 стотинки ще ти е 30 лв с нея ще изминеш средно 320 километра. Значи сметни 100 километра ще са ти към 10 лв което не е много добре. Ако е заредиш на 38 стотинки ще ти е 19 лв. Което ще ти е по 6 лв на 100 километра някъде.
  • #23
    До всички разбирачи! ( преди 1 месец )
    Пичаги, чета ви "компетентните" мнения, но никой от вас до този момент, нито някой скапан журналаутист не е написал следното:При 50 киловатова батерия от 0 до 100 % се зарежда за: Х киловата енергия по Х лева = Y лева! Искам някой да отговори, а не да слушам лакърдии! Ето един стар дръгел гори 8/100 дизел х 2,40=19,20 лева!!! Е искам да знам колко струва зареждането на една скапана електричка? Айде да видя сега отговори иначе тука само си дрънкате врели некипели!
  • #22
    Пенсионер ( преди 1 месец )
    Колегата от офиса (в Шанхай)си купи Тесла на лизинг миналата година щот е на същата цена като в УСА. На въпроса къде я зарежда вечер и колко му струва отговорът беше: до блока на з. станция на цена като за ел енергията за апартамента т.е. 5 уса цента дневна/ нощна или 8.5ст за киловат.Не знам кой е луд в БГ оня дето плаща високите сметки на енергото или оня дето си е купил електро кар?
  • #21
    анонимен ( преди 1 месец )
    както писах преди няколко дни в съседство се строи сграда питам за гараж и трифазен ток ко речи същото е положението със зарядните в резово и всички селца и паланки в милата ни майковина всичко което е встрани от трафика не се надявайте да има втора октомврийска революция и както пееше васко кръпката комунизма си отива така че чичко ленин с електрификация плюс съветска власт си остава миналото хилядолетие
  • #20
    До 18 ( преди 1 месец )
    Към момента 69 стотинки не е скъпа цена и е нещо средно между интересите на шофьорите и интересите на тези които изграждат зарядните станции. Според собственика на финес, зарядните инстанции са натоварени само с 10% от възможностите. Когато има повече електромобили и ги натоварят на 20%, спокойно могат да намалят надценката двойно, като си запазят печалбите. Тоест колкото повече стават електромобилите, толкова по-ниска ще е цената за зареждане
  • #19
    До 18 ( преди 1 месец )
    Или пък ти нещо не си разбрал статията. Не че проблемът е в тебе, а в този който я е писал и сравнява кон с кокошка. На практика В статията пише че на пазара са пуснали кокошки които са два пъти по-евтини от конете. Еврохолд щял да инсталира х 500 броя 22 киловата станции по 1000 лв, на които зареждането щяло да е на 38 стотинки, което е било много по-изгодно от зареждането на 300kW зарядна станция която струва 160 000 лв и продава на 69 стотинки. Виждаш ли нещо странно? За мен е нормално.
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    Учудващо много хора очевидно не схващат смисъла на коментар #1 за КЗК, та да ви го обЯсня простичко. Има две хипотези за цените в статията и разликите между тях: или Електрохолд ще продават под себестойност, за да са наполовина по-евтини, или сегашните доставчици са в картел, за да подържат всички те 2 пъти по-високи цени от реалните. Няма как хем всички доставчици да са в конглокенция на общ пазар, хем Електрохолд да са толкова по-ефективни откъм разходи, че да са наполовина по-евтини.
fallback
Последни