fallback

Вече можем сами да си правим дизел - и то екологичен

Революционен метод превръща старото олио в пълноценно гориво при на практика домашни условия

Революционна нова технология за превръщане на употребявано олио в биодизел е на път да преобрази изцяло този сектор. Учени от Калифорнийския университет са открили нов метод, който не изисква нито високи температури и налягане, нито скъпо оборудване, и може да се използва на практика и в домашни условия. Произведеното гориво за дизелови двигатели е въглеродно неутрално.        Кевин Лофгрен уверява, че методът му може да се използва в домашни условия - примерно във ферми          Екипът, начело с Кевин Лофгрен, публикува откритието си в авторитетното издание Energy & Fuels. За процеса може да се използва всякаква използвана мазнина за готвене на растителна основа - слънчогледово или царевично олио, зехтин, палмово масло и т. н. Бракуваното олио се третира с химикал, наречен натриев тетраметооксиборат (NaB(OMe)4). Реакцията протича при съвсем умерена температура - от порядъка на 40 градуса. Досегашните техники за преработване на олио в биодизел изискваха много високи температури и налягане - тоест консумираха много енергия.        От отпадните продукти от процеса може сравнително лесно и евтино да се възстанови оригиналният химикал, задействал реакцията          Новият метод има още едно предимство: отпадният продукт от него е твърд и се утаява на дъното на съда, така че биодизелът може просто да се прелее. А от твърдия остатък може да се възстанови оригиналният химикал, използван за стартиране на реакцията. Досегашните методи за производство на дизел даваха като отпаден продукт частички сапун, чието филтриране от полученото гориво изискваше допълнителни усилия и енергия. Заради това и заради изискваните високи температури производството на биодизел до момента бе твърде скъпо и той не успя да се наложи на пазара.                    Течността, получена по метода на Лофгрен, отговаря на всички промишлени стандарти за дизелово гориво, освен на един - при нея съдържанието на вода съвсем леко превишава допустимата норма. Но учените твърдят, че това ще отпадне при увеличаване на мащабите на производство. Иначе полученото гориво може да се използва във всички дизелови двигатели, без да се налага тяхното преустройство или някаква специална подготовка.         

 

fallback
  • #3
    Тинтири_минитири ( преди 1 седмица )
    Колега, вече има поредица доклади, доказващи, че замърсяването в градовете не е от работата на двигателите и че Ел има равен отпечатък на финни прахови частици. С Евро 5 и 6 "смока" в Европа отдавна не е проблем - дори за София с безумно стария и автопарк е спорно, след като се появява едва с идването на студения сезон и горенето на какво ли не в печките...
  • #2
    Тинтири_минитири ( преди 1 седмица )
    И ето така деца ПАК ДОКАЗАХМЕ, че електрификацията е измамата на века!!!
  • #1
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Е, дори биодизел с близък до нулата въглероден отпечатък пак има проблема с другите замърсители - сажди, азотни съединения и пр. Но за извън големите градове това не е лошо решение
fallback
Последни