fallback

Вече можем сами да си правим дизел - и то екологичен

Революционен метод превръща старото олио в пълноценно гориво при на практика домашни условия

Революционна нова технология за превръщане на употребявано олио в биодизел е на път да преобрази изцяло този сектор. Учени от Калифорнийския университет са открили нов метод, който не изисква нито високи температури и налягане, нито скъпо оборудване, и може да се използва на практика и в домашни условия. Произведеното гориво за дизелови двигатели е въглеродно неутрално.        Кевин Лофгрен уверява, че методът му може да се използва в домашни условия - примерно във ферми          Екипът, начело с Кевин Лофгрен, публикува откритието си в авторитетното издание Energy & Fuels. За процеса може да се използва всякаква използвана мазнина за готвене на растителна основа - слънчогледово или царевично олио, зехтин, палмово масло и т. н. Бракуваното олио се третира с химикал, наречен натриев тетраметооксиборат (NaB(OMe)4). Реакцията протича при съвсем умерена температура - от порядъка на 40 градуса. Досегашните техники за преработване на олио в биодизел изискваха много високи температури и налягане - тоест консумираха много енергия.        От отпадните продукти от процеса може сравнително лесно и евтино да се възстанови оригиналният химикал, задействал реакцията          Новият метод има още едно предимство: отпадният продукт от него е твърд и се утаява на дъното на съда, така че биодизелът може просто да се прелее. А от твърдия остатък може да се възстанови оригиналният химикал, използван за стартиране на реакцията. Досегашните методи за производство на дизел даваха като отпаден продукт частички сапун, чието филтриране от полученото гориво изискваше допълнителни усилия и енергия. Заради това и заради изискваните високи температури производството на биодизел до момента бе твърде скъпо и той не успя да се наложи на пазара.                    Течността, получена по метода на Лофгрен, отговаря на всички промишлени стандарти за дизелово гориво, освен на един - при нея съдържанието на вода съвсем леко превишава допустимата норма. Но учените твърдят, че това ще отпадне при увеличаване на мащабите на производство. Иначе полученото гориво може да се използва във всички дизелови двигатели, без да се налага тяхното преустройство или някаква специална подготовка.         

 

fallback
  • #12
    Гост ( преди 2 дни )
    Соларите на Теслю са 3 квт.В този дъждовен ден работят на минимум,Теслю гушка Грета под юргана да се топлят.
  • #11
    РУК ( преди 2 дни )
    Тинтири, човек колкото с по-тесни хоризонти е,умствено и житейски,толкова за по-умен и важен се мисли.Тук имаме типичен пример,всички го знаят.До онзи ден се тупаше в гърдите че с 2 КВч солари захранва и топли цяла къща и колко му било ефективно да топли с духалка спалнята за гости.Вчера чул за термопомпа и я приказва всеки ден с повод и без повод.Че чак на покрива се катери да мери,че за толкова години живот в тази къща не си знае размерите на покрива.То ограничена история,да не каже глупава
  • #10
    Тинтири_минитири ( преди 2 дни )
    Проблема на електриците е, че с фашизоидното си мислене искат да налагат само 1 източник на енергия/транспорт. За разлика от нас, мислещите, които искаме да има различни форми и никога не сме отричали Ел като част от транспортния микс. Хайде електричарите да отговорят защо трябва само от олио да се задвижва транспорта? Дори да вкараме само 30% "олио" и останалото да е традиционен петрол ДВГ пак ще е с по-ниско СО2 ами ако добавим и 10-20% от синтетика от излишната ВЕИ?! КОга ще имате 100% ВЕИ а?
  • #9
    анонимен ( преди 2 дни )
    То сега с тези фритюрници на въздух с минимум мазнина се развали работата :D
  • #8
    шеф Манчев ( преди 2 дни )
    Ресторанти има достатъчно,отпадъчно олио да искаш.Всеки петък идва един бус и ми го изкупува.От фабриките за чипс и снакс отпадъчното олио е с тонове.
  • #7
    До 5 ( преди 2 дни )
    Абсолютно вярно. Произвеждам си електричество. Вчера се катерих покрива, за да видя за колко панела има място да поръчам допълнително, защото сегашните не ми стигат за термопомпата, защото е къс деня. Ще ги инсталирам за ден-два като пристигнат и ще забравя за тях през следващите 10-20 години. Единствено Ще се ровя в телефона да променям алгоритмите за да пренасочвам енергията където е необходимо. Ще опишеш ли колко време и какво оборудване са необходими за производство на биодизел?
  • #6
    До две три четири и ( преди 2 дни )
    Антиелектриците са написали 80% от коментарите за да се заяждат и да изопачават реалността. Например баничарката на дизела харчи 4.5 на 100 и за 100 хиляди километра годишно се нуждае от 4 500 литра дизел. Някой има ли идея откъде шефа на Дизела ще намериш 4500 литра олио годишно, за да произведе дизел за една единствена баничарка? А за останалите 10? А за камионите?
  • #5
    Анонимен ( преди 2 дни )
    Тротинетката си произвежда електричеството за Теслата сам,от фотоволтаика на покрива.
  • #4
    анонимен ( преди 2 дни )
    Ще си произвеждаме дизела сами,а,Тротка?
  • #3
    Тинтири_минитири ( преди 2 дни )
    Колега, вече има поредица доклади, доказващи, че замърсяването в градовете не е от работата на двигателите и че Ел има равен отпечатък на финни прахови частици. С Евро 5 и 6 "смока" в Европа отдавна не е проблем - дори за София с безумно стария и автопарк е спорно, след като се появява едва с идването на студения сезон и горенето на какво ли не в печките...
fallback
Последни