fallback

Вече можем сами да си правим дизел - и то екологичен

Революционен метод превръща старото олио в пълноценно гориво при на практика домашни условия

Революционна нова технология за превръщане на употребявано олио в биодизел е на път да преобрази изцяло този сектор. Учени от Калифорнийския университет са открили нов метод, който не изисква нито високи температури и налягане, нито скъпо оборудване, и може да се използва на практика и в домашни условия. Произведеното гориво за дизелови двигатели е въглеродно неутрално.        Кевин Лофгрен уверява, че методът му може да се използва в домашни условия - примерно във ферми          Екипът, начело с Кевин Лофгрен, публикува откритието си в авторитетното издание Energy & Fuels. За процеса може да се използва всякаква използвана мазнина за готвене на растителна основа - слънчогледово или царевично олио, зехтин, палмово масло и т. н. Бракуваното олио се третира с химикал, наречен натриев тетраметооксиборат (NaB(OMe)4). Реакцията протича при съвсем умерена температура - от порядъка на 40 градуса. Досегашните техники за преработване на олио в биодизел изискваха много високи температури и налягане - тоест консумираха много енергия.        От отпадните продукти от процеса може сравнително лесно и евтино да се възстанови оригиналният химикал, задействал реакцията          Новият метод има още едно предимство: отпадният продукт от него е твърд и се утаява на дъното на съда, така че биодизелът може просто да се прелее. А от твърдия остатък може да се възстанови оригиналният химикал, използван за стартиране на реакцията. Досегашните методи за производство на дизел даваха като отпаден продукт частички сапун, чието филтриране от полученото гориво изискваше допълнителни усилия и енергия. Заради това и заради изискваните високи температури производството на биодизел до момента бе твърде скъпо и той не успя да се наложи на пазара.                    Течността, получена по метода на Лофгрен, отговаря на всички промишлени стандарти за дизелово гориво, освен на един - при нея съдържанието на вода съвсем леко превишава допустимата норма. Но учените твърдят, че това ще отпадне при увеличаване на мащабите на производство. Иначе полученото гориво може да се използва във всички дизелови двигатели, без да се налага тяхното преустройство или някаква специална подготовка.         

 

fallback
  • #22
    Валери ( преди 1 ден )
    Директно към смог бате или си промито безгръбначно или си много *** и неграмотен само да ти кажа за са се произвефщде една ел.кола в атмосферата се изхвърлят толкова време емисий колкото и най преебаната кола на бензин не може да произведе за 10г.а да не говорим докато се добиват материалите за нея колко хора им се *** майката второ от веи-та,панели и перки губим не само ние но и природата веи унищожават реките и техният живот панелите унищожават плодородната земя а перките климата на планет
  • #21
    СМОГ ( преди 1 ден )
    "Вий всичките сте длъжни да ми дишате л.ната, понеже съм си купил колата".. После вие като обран грък - онез биле лоши ел.фaшисти
  • #20
    СМОГ ( преди 1 ден )
    Към момента 2024 година 25% от тока в България е ВЕИ, 74 АЕЦ. Средно за ЕС, ВЕИ (тока с нулеви емисии) е над 50% от всичкия. Цел: 100% чист ток, 100% коли на ток, 0% СМОГ и пpocтотия ceлскa!
  • #19
    СМОГ ( преди 1 ден )
    #10 проблемът ти е, че така и не вдена коя година и кой век сме. Какви бутала 19-ти век, какви гарнитури, какви масла, течове, гърнета и фъшкuu те гонят още? Петролната робиня се навежда на OПЕK. *** кара мегаватова ракета, слуша AC/DC и си прави тока сам!
  • #18
    Гостенино ( преди 1 ден )
    Колко пъти да ти казвам да не задаваш въпроси на които не можеш да понесеш отговора? Ето ти колко е производството час и нещо след залеза. ЕЕС в реално време за 12.11.2024 17:57:40ИмеMWАЕЦ 22,87%1062.27Кондензационни ТЕЦ 38,82%1803.49Топлофикационни ТЕЦ 6,88%319.5Заводски ТЕЦ 2,48%115.39ВЕЦ 19,90%924.35Малки ВЕЦ 2,67%123.94ВяЕЦ 4,49%208.81ФЕЦ 1,19%55.22Био ЕЦ 0,28%12.85Товар на РБ5868.69
  • #17
    анонимен ( преди 1 ден )
    "Тинтири_минитири ( преди 4 часа )Проблема на електриците е, че с фашизоидното си мислене искат да налагат само 1 източник на енергия/транспорт. " Долна манипулация. Кой постоянно пита ако УТРЕ всички минем на ток, къде ще зареждаме? Вие сте тези които си мечтаете или страхувате, че УТРЕ да минем на ток.. ЗА 100 ХИЛЯДЕН ПЪТ, припомням че според мен електромобилите в България ще преминат 50% чак след 2050 г, дори да има забрана за ДВГ през 2035, каквато според мен НЯМА И НЕ ТРЯБВА ДА ИМА
  • #16
    До Манчев ( преди 1 ден )
    Колко отпадъчно олио товари буса на седмица? 100 литра? 200 литра? 5000 литра? Допускам че е не повече от 100-200 литра на ресторант - горивото за 8 -10 шофьора и то такива като мен и гост, които харчи по 10-15 литра на седмица. Дизелът с баничарката харчи около 100 литра на седмица. Един единствен ТИР харчи 250 литра на ден, ако го кара един шофьор и 500 литра, ако са двама. Колко ресторанти трябват за 2 милиона автомобила?
  • #15
    Гостенино ( преди 1 ден )
    Час и нещо по-късно, след залез слънце ФЕЦ продължават да произвеждат 1,3% , достатъчно за захранване на 2000 пещи за леене на алуминий, като в цеха ти. Вашите повече ли са на брой?Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 12.11.2024 17:21:31ИмеMWАЕЦ 24,04%1061.51Кондензационни ТЕЦ 40,47%1786.94Топлофикационни ТЕЦ 7,34%323.98Заводски ТЕЦ 2,51%110.63ВЕЦ 16,39%723.74Малки ВЕЦ 2,79%123.37ВяЕЦ 4,41%194.92ФЕЦ 1,30%57.26Био ЕЦ 0,30%13.37Товар на РБ5729.57
  • #14
    Гост ( преди 2 дни )
    ФЕЦ 3,63%,смях в залата.Теслю щял да топи стомана с фотоволтаици.
  • #13
    Лудория ( преди 2 дни )
    Един близък преди 10-ина години започна да си прави дизел в гаража. Техниката май излизаше към 8-9000 лв. без автоматизация. За нея май трябвало още толкоз... но това преди време. След това пътищата ни се разделиха и не знам какво се е случило. Така че когато човек повече върши и по-малко драска из интернет, повече неща е направил. Ето, аз нямам нито солар, нито дизел в гаража, та карам на LPG. Какво да се прави...
fallback
Последни