IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бензин или дизел - кои двигатели са по-здрави

Проучване сред 130 000 автомобила показва любопитни резултати

Вечният спор за това кой автомобилен двигател е по-надежден - бензинов или дизелов, продължава и едва ли скоро ще приключи с категоричен отговор. Такъв обаче се опитва да даде компанията Rolf Group.


ремонт


Експертите са проучи 130 000 употребявани автомобили с пробег над 100 000 км, които са посещавали нейни сервизи заради различни повреди. Оказва се, че най-честите сериозни проблеми при автомобили с подобен пробег са течове на масло, като те се разделят по равно при двигателя и скоростната кутия. При бензиновите модели вероятността за такъв проблем е 59,5%, докато при дизеловите - 52%.

Също така при по-старите двигатели често се срещат проблеми с изпускателната система. Според резултатите от изследването рискът от подобни неизправности при бензиновите двигатели е 25,9%, докато при дизеловите - 29,4%.

В крайна сметка сравнителният анализ на двигателите показва почти еднакви резултатите, но дизеловите автомобили все пак се оказват с 0,5% по-надеждни, въпреки че подобна минимална разлика може да се дължи и на грешка.


0 от 500
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Юнак Балкански ( преди 4 седмици )
    Истината е проста. Ако поддържаш колата добре то няма значение дали е дизел или бензин.Също така да не се забравя, че дизела има по-голяма дърпателна способност, тоест за дърпане на каравана или за камион то дизела е по-добрия двигател. От друга страна, бензина е по бързооборотен и е по-добър за спортни коли.
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    до15-ти : Всъщност дизелов спортен автомобил има : AUDI R10 TDI - печели Льо Ман 2006 г. Основен конглокент му е Пежо 908 HDI - също дизел
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Въпроса трябва да е… ( преди 4 седмици )
    Двигателя е толкова по-здрав,колкото по-правилно е експлоатиран.Ръъътътъъъ ,масло каквото падне,филтри от по-евтините,гориво от най-евтиното и т.н. ,естествено че ще се появи проблем.Дизела е по-дълговечен при качествено гориво,каквото почти няма в България,така че в България по-здравия двигател е бензиновия!
  • #18
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Еми ( преди 4 седмици )
    Бензин за лека кола,дизел за багер туй то ;)
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    333 ( преди 4 седмици )
    #11Двигател със стоманен блок и стоманена глава няма.
  • #16
    10 rate up comment 9 rate down comment
    гсоа ( преди 4 седмици )
    Пред бензинов маслояд с директно впръскване, със скапан олекотен блок с *** покритие на цилиндрите и изтънени стени между тях , който трака като дизел на празен ход, дизела е за предпочитане със сигурност. Бензиновият мотор може да е здрав ако се прави както през 80- 90-те , ранните 00 години, ама то тогава и дизелите без екошитните пък бяха вечни.
  • #15
    16 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    То е елементарно момчета - спортен дизел няма, няма и локомотиви на безнин. Всичко се свежда до това за какво използвате машината.
  • #14
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    На моята взе да й загнива пантата, някой ми каза че е защото е дизелова
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Asd ( преди 4 седмици )
    Всичко вече е ***!
  • #12
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Rednik Plamen ( преди 4 седмици )
    Сега ще ви разкажа една приказка за добрия стар V 8 мак със две глави 5000 кубика и скромните 150 коня е брате това е Зил 131 все още пали и върви всеки ден.