На Volvo му отнема шест години от момента, в който моделът 480 е замислен, през разработването му и най-накрая до производството. Представянето му пред медиите е на 15 октомври 1985 г., но 480 е показан за първи път публично на автомобилното изложение в Женева през март 1986 г., като става достъпен за купувачите от континентална Европа през май, а във Великобритания и Ирландия през юни 1987 г.
Първоначално моделът е предназначен да бъде пуснат на пазара в САЩ като "спортно комби" 2+2 през есента на 1987 г., но тези планове са отменени отчасти поради продължаващото отслабване на американския долар същата година.
С какво Volvo 480 е интересен и защо толкова бързо хората забравят за него - вижте в галерията.
Дръзкият дизайн на модела е не по-малко шокиращ. Съвсем не в стила на консервативните седани от серии 200 и 700. Ако задният отварящ се прозорец на багажника вместо врата повтаря решенията на класическия Volvo P1800S, то повдигащите се фарове са доста странна новост.
Между другото, тази конструкция на фаровете е избрана не толкова заради някакво дизайнерско хрумване, а поради американските стандарти за минималната им височина над пътя. В противен случай е невъзможно да се постигне аеродинамичен силует.