Години наред, направо десетилетия, дизелите бяха безспорни майстори на икономията на гориво. С нарастващата популярност на електричките и покрай скандала Dieselgate те излязоха от мода. Е, на Запад.
У нас са доста тачени все още. И има защо. Съвременни дизелови автомобили сега са по-ефективни от всякога. И незнайно защо са подложени на тези гонения от ЕС.
10 от най-икономичните дизелови коли в историята (ГАЛЕРИЯ)
Друг автомобилен гигант, който измести фокуса си от дизелите, за да се фокусира върху електричките. Honda предлагаше Civic i-DTEC на европейски пазари, но спря всичките си дизели на континента през 2021 година.
Civic i-DTEC беше официално със споменатия разход при мощност 118 конски сили . Най-новият вариант на дизеловия Civic беше пуснат на пазара през 2018-а и така видя само няколко кратки години. Без изненада - беше заменен от бензинов хибрид. Тестове показват запазване на готиното шофиране, но разходът от 4,9 литра бензин на 100 километра е далеч от летвата, вдигната от дизела.