IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 от най-икономичните дизелови коли в историята

Dieselgate плюс хибридите и електричките са на път да затрият любимците на Европа

Години наред, направо десетилетия, дизелите бяха безспорни майстори на икономията на гориво. С нарастващата популярност на електричките и покрай скандала Dieselgate те излязоха от мода. Е, на Запад.

У нас са доста тачени все още. И има защо. Съвременни дизелови автомобили сега са по-ефективни от всякога. И незнайно защо са подложени на тези гонения от ЕС.


10 от най-икономичните дизелови коли в историята (ГАЛЕРИЯ)

 

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До Фюри ( преди 3 часа )
    Къде са тези 10-годишни електромобили за без пари да си купим? Тогава ще излиза сметката щом са по-евтини от автомобил на газ заради ниската остатъчна стойност. Как така хем твърдиш че съм много скъпи хем че са без пари. Първо се разбери със себе си преди да тръгнеш да спориш с някой друг. Последно хвани се за едната гледна точка за да има смисъл някой да ти отговаря въобще. В момента си като *** и айшето. Единият казал че ще вали а другия че няма да вали, така семейството им познало на 100%
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Fury ( преди 3 часа )
    До 10! Прав си за електричките, обаче имайте предвид, че са скъпи като първоначална инвестиция и с много малка остатъчна стойност. След 10 г. батериите са за смяна и реално колата не струва нищо, докато ДВГ продължава до има стойност и може да се движи още 10 г. без проблеми и пак ще има остатъчна стойност при продажба. Включи и това в сметката за евтиния ток.
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 3 часа )
    Е, аз затова смятам в лева, защото всичко друго - киловати, литри са числа без възможност за смислено сравнение. Как ще сравниш нафта с ток в литри?! Това е причината да се смята в пари, за да е лесно и да се сравнят различни ДВГ. Защото разхода се смята с идеята за спестяване. Кола за кеф никой не й гледа разходаДай тогиз да сравняваме ограничителите на оборотите? На моята са 7800. На дизела колко? Малко, значи не струва, така ли?! Това е само пример, че трябва да се сравнява в нормални мерки.
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 3 часа )
    Какви цени гледаш? На Финес квтч е 69 стотинки. При 15 квтч/100 км цената е 10, 50. При 20 на 100 е 14 лева. Бензин - 10/100, цена 25-26 лева. Дизел - 7/100, цена 17-18 лева. Газ - 12/100, цена 13-14 лева. Ток зареден вкъщи, цена 2, 5-3 лева на 100 км. Има достатъчно модели с 400 км истински магистрален пробег.
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 3 часа )
    Дефинирай понятието "дълъг път" за българския шофьор, а после кажи по колко пъти в годината му се налага това "дълго пътуване" Колко хиляди километра годишно изминава българския шофьор и колко от тях са на "дълго пътуване"? Вече ми омръзна а сигурно и на вас ви омръзна, да ви пускам клипа София слънчев бряг с едно зареждане и 130 км в час - 70 киловатчаса за 10 лева заредени в София, за изминаване на 400 км. За връщане зареждане на бавна зарядна за по 50 ст за 35 лв.
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    До автора - незнам победителя в тази класация какво прави тук. Това е концепт модел, който не е видял бял свят, за разлика от останалие. И на запад все оше си обичат дизела. Евро 6+ дизелите са къде къде по чисти, дори от бензина, но зелените чуми повтаряйки една лъжа от години.. и понеже сега са и на власт, резултата е виден. А иначе стадото си е стадо..
  • #7
    11 rate up comment 2 rate down comment
    ои ( преди 3 часа )
    До 3 Хората говорят за разход в литри, където няма как да стигнеш дизел. Преди разликата газ - дизел/бензин не беше 2,5 пъти в полза на газта и дизела излизаше по-евтино. Газ съм карал, повече не ща ако ще и без пари да е. То постоянно единия път била по-хубава върви, другия път била не знам си ква и не върви както трябва, ама клапанчета, филтърчета, кабели, свещи, настройки, аре сектир . За две кафета разлика на 100 км не си заслужава , поне за мен.
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    Не само високата първоначална цена,Тротка.Зареждането на бърза зарядна станция на дълъг път, се изравнява с цената на бензин.Извод.Електричката има смисъл само за къси разстояния,заредена в гаража.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    1ви може, но с условия разбира се. Да е равен пътя или поне да няма много изкачвания. След това я закрепяш на около 90 на 308 с 1.6 110кс с тежък крак ("до 90 на първа") съм го докарвал до 4.5/100.
  • #4
    3 rate up comment 9 rate down comment
    До лудория ( преди 4 часа )
    Именно за това електромобилите са най-доброто от двата свята - по-бързи и по-икономични от което и да е друго задвижване. Проблем засега остава високата първоначална цена. Този проблем няма изгледи да се промени през следващите 10-20 години за българската реалност в която средната възраст на автомобилите е 20 години. Практически няма електромобили на такава възраст за да говорим въобще за цени. То и без пари да ти ги дават, зависи какво ще могат като навършат 20 години, ако въобще ги навършат.