fallback

Michelin затваря още два завода

Причината е спад в търсенето и засилена конкуренция от азиатски производители

Френският производител на гуми Michelin обяви, че до 2026 г. ще затвори заводите си в Шоле и Ван, Западна Франция, поради "срива" в продажбите на гуми за камиони и ванове, съобщи Франс прес, цитирана от БТА. Ръководството на компанията обяви решението си пред 1254 служители на двете фабрики.

Колапсът на дейността е причината за тази ситуация и искам да кажа на всички служители, че няма да изоставим никого", каза изпълнителният директор на Michelin Флоран Менего. Затварянето на заводите станало "неизбежно" поради засилената конкуренция на пазара на гуми за микробуси и тежкотоварни автомобили от азиатски производители, но и поради "влошаването на конкурентоспособността на Европа", посочи ръководството на компанията.

В контекста на кризата за производителите на автомобилно оборудване, Michelin се ангажира да "подкрепи всеки от засегнатите служители с индивидуални решения", като предложения за работа в други компании или на друга работна позиция в групата, дори и ранно пенсиониране. Синдикатът на Michelin, притеснен за бъдещето на двата завода, прекъсна разговорите си с ръководството.

Във фабриката в Шоле работят 955 служители, които произвеждат основно гуми за лекотоварни камиони. Този пазарен сегмент "претърпя значителен спад" в Европа през последните години "с драстично намаляване на производствените обеми, без изгледи за възстановяване", пише компанията в прессъобщение.

В завода във Ван работят 299 служители, които основно произвеждат метални кабели за гуми. Тази фабрика отчита непрекъснат спад в производствените си обеми "по-специално поради спада на търсенето, без изгледи за възстановяване", подчертава Michelin и обещава "подкрепа за двете засегнати производствени мощности, като участва в създаването на поне толкова работни места, колкото закрива".

Michelin преминава през трудна година със забавянето на пазара на нови превозни средства. Групата вече затвори друг обект в Западна Франция през 2020 г. и подготвя закриването на две фабрики в Германия до 2025 г.

fallback
  • #4
    Лудория ( преди 4 седмици )
    Да купува, да купува, колко да купува?! Нали се сещаш, че който ги купи, той ще трябва да плаща европейски заплати, европейски разходи и така нататък, разни синдикати... Мани я тази работа. Европа се ***, защото прави като в една българска поговорка - "На гол тумбак чифте пищови"...
  • #3
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Европа си откъсна главата до кръста. Фолксваген затваря три завода, Ауди затваря завод, Мишлен затваря два завода... Китай процъфтява и купува за без пари затворени заводи и фалирали европейски марки.
  • #2
    Гост ( преди 4 седмици )
    Ееее,как така? Електроенергията от фотоволтаични панели и перки е на отрицателна цена, афроевропейските и арабскоевропейски работници работят за малко пари.
  • #1
    Конглокенцията ви оп ( преди 4 седмици )
    Балъците, които плащат двойно за пазарно надценен продукт свършиха!А разходите за енергия в Европа се увеличиха след 2022г.заради "умната" политика на Макрон и сие брюкселски зелки.
fallback
Последни