fallback

Японци разкриха мистерията с ниската цена на китайските електромобили

В Токио разглобиха BYD Atto 3 на части, за да разберат защо е толкова евтин

Японските производители развиват автомобилите с ниски или нулеви вредни емисии, като лидер сред тях е Toyota, която залага основно на хибриди. Те обаче са подложени на силен натиск от новите китайски компании, които определено вече ги изпреварват при електромобилите. И това се дължи основна на ниската цена на колите, произвеждани в Поднебесната империя.

В Toyota бързо осъзнаха, че тяхната платформа за електрически автомобили не може да се конкурира с китайците най-вече заради по-високата си цена. До голяма степен това се дълги на батериите, които са най-скъпите компоненти в колите, задвижвани изцяло на ток, но не само това определя продажната цена.

Затова японците решиха да разберат как конкурентите Китай се справят с този проблем. В Централния офис на министерството на икономиката, търговията и индустрията в Токио беше напълно разглобен Atto 3 - един от най-продаваните модели на BYD, като всички детайли бяха внимателно проучени от представители на водещите японски производители.

Основната цел беше да се разграничат частите, които изискват по-голяма инвестиция, от тези, които не изискват такава. Според Кеничи Ито - директор на Sanyo Trading, „китайските производители отдават голямо значение на евтиното производство, като тяхната визия е напълно противоположна на нашата."

Какво обаче се крие под „кожата“ на Atto 3 извън неговата батерия? В BYD се залага на система, която насърчава интегрирането на компоненти на най-високо ниво. Така електрическият мотор в действителност представлява електрифицирана ос, в която са интегрирани общо осем компонента, включително самия електродвигател, инвертор, редуктор, вградено зарядно устройство и преобразувател на постоянно напрежение.

Принципът „Всичко в едно“ намалява теглото и цената на компонентите, като той се използва и от китайски производители - като NIO, например, но не само от тях. В Hyundai смятат да използват същата система при обновения Ioniq 6, което кара японците да бъдат още по-внимателни. И да вземат мерки, за да наваксат своето изоставане.

fallback
  • #3
    До 1 ( преди 7 часа )
    А какво лошо виждаш в всичко да е в един корпус? Виждал ли си немски електромобил? Под целия преден капак е пълно с всички тези неща. Уж няма ДВГ, но въпреки това са успели да напълнят цялото пространство с всякакви стърчащи маркучи, кабели и модули. Смяташ ли, че да пръснеш всички тези неща из целия автомобил и да възложиш производството на всяка една от тези "кутийки" на различен производител, а после да ги свържеш с инсталация произведена в България от необразовани роми гарантира надежност?
  • #2
    анонимен ( преди 8 часа )
    Докъде се стигна. Японците да се учат от китайците и да ги копират.
  • #1
    анонимен ( преди 8 часа )
    Първо евтино и после качествено, и "всичко в едно", което значи ремонтно непригодно? Хм, на какво ли ми напомня това... А, да, на потребителска електроника, чиито жизнен цикъл е "купи-изхвърли след минимална употреба, и купи отново". Не звучи много екологично и "състейнабъл", обаче гарантира заглавия от типа "Рекордни продажби за месец октомври (в Китай)". Щеше да е много смешно ако не беше много тъжно.
fallback
Последни