fallback

Японци разкриха мистерията с ниската цена на китайските електромобили

В Токио разглобиха BYD Atto 3 на части, за да разберат защо е толкова евтин

Японските производители развиват автомобилите с ниски или нулеви вредни емисии, като лидер сред тях е Toyota, която залага основно на хибриди. Те обаче са подложени на силен натиск от новите китайски компании, които определено вече ги изпреварват при електромобилите. И това се дължи основна на ниската цена на колите, произвеждани в Поднебесната империя.

В Toyota бързо осъзнаха, че тяхната платформа за електрически автомобили не може да се конкурира с китайците най-вече заради по-високата си цена. До голяма степен това се дълги на батериите, които са най-скъпите компоненти в колите, задвижвани изцяло на ток, но не само това определя продажната цена.

Затова японците решиха да разберат как конкурентите Китай се справят с този проблем. В Централния офис на министерството на икономиката, търговията и индустрията в Токио беше напълно разглобен Atto 3 - един от най-продаваните модели на BYD, като всички детайли бяха внимателно проучени от представители на водещите японски производители.

Основната цел беше да се разграничат частите, които изискват по-голяма инвестиция, от тези, които не изискват такава. Според Кеничи Ито - директор на Sanyo Trading, „китайските производители отдават голямо значение на евтиното производство, като тяхната визия е напълно противоположна на нашата."

Какво обаче се крие под „кожата“ на Atto 3 извън неговата батерия? В BYD се залага на система, която насърчава интегрирането на компоненти на най-високо ниво. Така електрическият мотор в действителност представлява електрифицирана ос, в която са интегрирани общо осем компонента, включително самия електродвигател, инвертор, редуктор, вградено зарядно устройство и преобразувател на постоянно напрежение.

Принципът „Всичко в едно“ намалява теглото и цената на компонентите, като той се използва и от китайски производители - като NIO, например, но не само от тях. В Hyundai смятат да използват същата система при обновения Ioniq 6, което кара японците да бъдат още по-внимателни. И да вземат мерки, за да наваксат своето изоставане.

fallback
  • #16
    До 14 ( преди 2 седмици )
    Като направиш двигател, който монтираш от Тесла модел 3 до камиона, Дали е по-лесно да обучиш персонал да го обслужва качествено? Като хванеш един volkswagen golf, се започвам ама кой модел, коя година, кой двигател а накрая пристига съвсем различна част, която не пасва.
  • #15
    До 14 ( преди 2 седмици )
    Това че са в един корпус, не означава че този корпус е капсулован и неразглобяем. Ето ти един клип на който Санди Монро разглобява задвижването на Тесла модел s плайд. Обърни внимание Как започват още първите секунди на клипа. Сваля инвертора от Тесла модел s и го монтира на предния и на задния двигател на Тесла модел 3 и на Тесла модел y. Дали не е удобно за ремонт, когато ползват абсолютно еднакви части без да се съобразяваш с модела? Дали не е по-евтино за производство и поддържане на склад?
  • #14
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Явно никой от китайо-тесла-филите в коментарите не може да отговори как, аджеба, се ремонтира нещо, което е "в един корпус" и от него излизат само кабели? Ще го ремонтирате, колкото си ремонтирате телефоните и лаптопите. Ремонта се изразява в отиване до магазина за нов. Не, че при ДВГ-тата няма умопомрачителни подобни решения, обаче все още има възможност да не бракуваш всичко, защото някой кондензатор е изсъхнал или разпоил.
  • #13
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 7,сблъсквал съм се с немска техника и да се чуди човек защо трябва и на кой му е хрумнало да го направи от сложно до невъзможно. На тва са способни тъпите немци. След мое побългаряване вместо да плащам за скъпи компоненти които излизаха от строя непрекъснато,направих така,че тези от тях изчезнаха и сега всичко е ОК. Не става въпрос за кола,но е също толкова и по-скъпо от нея,машина.
  • #12
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 1,всичко на едно място е от десетилетия използвана платформа за направа на автомобили с предно предаване и преден двг или задно предаване и задно предаване. Като това не е сложен процес и трудно ремонто пригоден. Не виждами тук проблем с това всичко на едно място,като компонентите са в десетки пъти по-малко в сравнение с двг и предно предаване.
  • #11
    До 10 ( преди 2 седмици )
    Така е. Опариха се още с volkswagen id3, който имаше 20 компютъра от 18 доставчика всеки със собствен софтуер, като цяла година се опитваха да ги накарат да комуникират помежду си безуспешно, въпреки че производството на автомобила беше започнало. Трупаха ги на склад докато си оправят проблемите и няколко хиляди софтуерни инженери работиха денонощно цяла година за да постигнат поне частичен успех. Още над година след като започнаха да ги доставят на клиентите, продължиха да оправят проблеми.
  • #10
    Fra ( преди 2 седмици )
    За това говориха преди няколко години за тенденциите всичко в едно. Тава важи и за софтуера - един модул контролира всичко. Немците не го правят така, те правят колите си по обичайния начин, който вече е некункорентоспособен. Още тогава прогнозите бяха, че ще изостанат ако не си адаптират производствата.
  • #9
    до 7 ( преди 2 седмици )
    Най-ироничното е, че ключовите инженери в Тесла, Лусид, Монро, Хюндай, а вероятно и при китайците са германци. Все специалисти, които изостаналата система е задушила, затова са избягали в чужди компании.
  • #8
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не китайците били евтини, а японците били скъпи. Ще се сетите. Откога се опитваме да образоваме поне малко японофилите, че им продават консерви на баснословна цена. Това е третият или четвъртият път, в който японци в прав текст си признават, че са изостанали, но японофил на факти не вярва.
  • #7
    Нормално ( преди 2 седмици )
    Още когато се появи Тесла, беше същото. Германците бяха купили Тесли, и ги бяха разглобили да видят как е направено. И се бяха хванали за главата. Много добре си спомням снимките и клиповете на разглобените коли. Особено бяха шокирани в BMW. Тесла е направена по същия модел, един компютър и кабели към всичко периферно. Така става, един модел и това е, компютъра е специално за него. Няма ги всичките "кутийки" за всяко нещо и много версии. Германците така си и останаха на тяхното.
fallback
Последни