fallback

Японци разкриха мистерията с ниската цена на китайските електромобили

В Токио разглобиха BYD Atto 3 на части, за да разберат защо е толкова евтин

Японските производители развиват автомобилите с ниски или нулеви вредни емисии, като лидер сред тях е Toyota, която залага основно на хибриди. Те обаче са подложени на силен натиск от новите китайски компании, които определено вече ги изпреварват при електромобилите. И това се дължи основна на ниската цена на колите, произвеждани в Поднебесната империя.

В Toyota бързо осъзнаха, че тяхната платформа за електрически автомобили не може да се конкурира с китайците най-вече заради по-високата си цена. До голяма степен това се дълги на батериите, които са най-скъпите компоненти в колите, задвижвани изцяло на ток, но не само това определя продажната цена.

Затова японците решиха да разберат как конкурентите Китай се справят с този проблем. В Централния офис на министерството на икономиката, търговията и индустрията в Токио беше напълно разглобен Atto 3 - един от най-продаваните модели на BYD, като всички детайли бяха внимателно проучени от представители на водещите японски производители.

Основната цел беше да се разграничат частите, които изискват по-голяма инвестиция, от тези, които не изискват такава. Според Кеничи Ито - директор на Sanyo Trading, „китайските производители отдават голямо значение на евтиното производство, като тяхната визия е напълно противоположна на нашата."

Какво обаче се крие под „кожата“ на Atto 3 извън неговата батерия? В BYD се залага на система, която насърчава интегрирането на компоненти на най-високо ниво. Така електрическият мотор в действителност представлява електрифицирана ос, в която са интегрирани общо осем компонента, включително самия електродвигател, инвертор, редуктор, вградено зарядно устройство и преобразувател на постоянно напрежение.

Принципът „Всичко в едно“ намалява теглото и цената на компонентите, като той се използва и от китайски производители - като NIO, например, но не само от тях. В Hyundai смятат да използват същата система при обновения Ioniq 6, което кара японците да бъдат още по-внимателни. И да вземат мерки, за да наваксат своето изоставане.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 17 минути )
    Ся, тоя еднакъв двигател на 3 и S хиляда или сто пари струва? Щото аз предпочитам двигатели, който струват 1000 пари. Ако е сто пари тесловия, и си купиш плейд, не си ли се минал нещо?
  • #19
    анонимен ( преди 24 минути )
    Абе тротинет, какво стана с мантрата за липсата на ремонти и поддръжка на електрички? За каква ремонтопригодност, лесни ремонти и лесни замени дрънкаш? Нали всичко щяха да го оправят само по WiFi? Вчера ги хвалите, че не се чупят, днес ги хвалите, че лесно се ремонтират. Защо му е ремонт на нещо което не се чупи
  • #18
    РУК ( преди 31 минути )
    И колко от стойността на колата спестява този електромотор? "Мистерията" с ниските цени на китайските коли са ДЪРЖАВНИТЕ СУБСИДИИ и ПОЛУРОБСКИЯ ТРУД!Защо произведените в Европа китайски коли не са по-евтини, а даже са по скъпи от европейските модели произведени в същите заводи?Силно се преувеличава с китайската "изобретателсност". В колата на Шауми например, 80% от компонентите са на БОШ!Дизайна е на европейски дизайнери, като изключим батерията и софтуера на мултимедията,то китайско не остана
  • #17
    анонимен ( преди 1 час )
    Ето ти клипа за да не кажеш че си измислям youtu.be/4lGVimLK58g
  • #16
    До 14 ( преди 1 час )
    Като направиш двигател, който монтираш от Тесла модел 3 до камиона, Дали е по-лесно да обучиш персонал да го обслужва качествено? Като хванеш един volkswagen golf, се започвам ама кой модел, коя година, кой двигател а накрая пристига съвсем различна част, която не пасва.
  • #15
    До 14 ( преди 1 час )
    Това че са в един корпус, не означава че този корпус е капсулован и неразглобяем. Ето ти един клип на който Санди Монро разглобява задвижването на Тесла модел s плайд. Обърни внимание Как започват още първите секунди на клипа. Сваля инвертора от Тесла модел s и го монтира на предния и на задния двигател на Тесла модел 3 и на Тесла модел y. Дали не е удобно за ремонт, когато ползват абсолютно еднакви части без да се съобразяваш с модела? Дали не е по-евтино за производство и поддържане на склад?
  • #14
    анонимен ( преди 1 час )
    Явно никой от китайо-тесла-филите в коментарите не може да отговори как, аджеба, се ремонтира нещо, което е "в един корпус" и от него излизат само кабели? Ще го ремонтирате, колкото си ремонтирате телефоните и лаптопите. Ремонта се изразява в отиване до магазина за нов. Не, че при ДВГ-тата няма умопомрачителни подобни решения, обаче все още има възможност да не бракуваш всичко, защото някой кондензатор е изсъхнал или разпоил.
  • #13
    анонимен ( преди 1 час )
    До 7,сблъсквал съм се с немска техника и да се чуди човек защо трябва и на кой му е хрумнало да го направи от сложно до невъзможно. На тва са способни тъпите немци. След мое побългаряване вместо да плащам за скъпи компоненти които излизаха от строя непрекъснато,направих така,че тези от тях изчезнаха и сега всичко е ОК. Не става въпрос за кола,но е също толкова и по-скъпо от нея,машина.
  • #12
    анонимен ( преди 1 час )
    До 1,всичко на едно място е от десетилетия използвана платформа за направа на автомобили с предно предаване и преден двг или задно предаване и задно предаване. Като това не е сложен процес и трудно ремонто пригоден. Не виждами тук проблем с това всичко на едно място,като компонентите са в десетки пъти по-малко в сравнение с двг и предно предаване.
  • #11
    До 10 ( преди 2 часа )
    Така е. Опариха се още с volkswagen id3, който имаше 20 компютъра от 18 доставчика всеки със собствен софтуер, като цяла година се опитваха да ги накарат да комуникират помежду си безуспешно, въпреки че производството на автомобила беше започнало. Трупаха ги на склад докато си оправят проблемите и няколко хиляди софтуерни инженери работиха денонощно цяла година за да постигнат поне частичен успех. Още над година след като започнаха да ги доставят на клиентите, продължиха да оправят проблеми.
fallback
Последни