fallback

Японци разкриха мистерията с ниската цена на китайските електромобили

В Токио разглобиха BYD Atto 3 на части, за да разберат защо е толкова евтин

Японските производители развиват автомобилите с ниски или нулеви вредни емисии, като лидер сред тях е Toyota, която залага основно на хибриди. Те обаче са подложени на силен натиск от новите китайски компании, които определено вече ги изпреварват при електромобилите. И това се дължи основна на ниската цена на колите, произвеждани в Поднебесната империя.

В Toyota бързо осъзнаха, че тяхната платформа за електрически автомобили не може да се конкурира с китайците най-вече заради по-високата си цена. До голяма степен това се дълги на батериите, които са най-скъпите компоненти в колите, задвижвани изцяло на ток, но не само това определя продажната цена.

Затова японците решиха да разберат как конкурентите Китай се справят с този проблем. В Централния офис на министерството на икономиката, търговията и индустрията в Токио беше напълно разглобен Atto 3 - един от най-продаваните модели на BYD, като всички детайли бяха внимателно проучени от представители на водещите японски производители.

Основната цел беше да се разграничат частите, които изискват по-голяма инвестиция, от тези, които не изискват такава. Според Кеничи Ито - директор на Sanyo Trading, „китайските производители отдават голямо значение на евтиното производство, като тяхната визия е напълно противоположна на нашата."

Какво обаче се крие под „кожата“ на Atto 3 извън неговата батерия? В BYD се залага на система, която насърчава интегрирането на компоненти на най-високо ниво. Така електрическият мотор в действителност представлява електрифицирана ос, в която са интегрирани общо осем компонента, включително самия електродвигател, инвертор, редуктор, вградено зарядно устройство и преобразувател на постоянно напрежение.

Принципът „Всичко в едно“ намалява теглото и цената на компонентите, като той се използва и от китайски производители - като NIO, например, но не само от тях. В Hyundai смятат да използват същата система при обновения Ioniq 6, което кара японците да бъдат още по-внимателни. И да вземат мерки, за да наваксат своето изоставане.

fallback
  • #36
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Европа не могат да се произвеждат евтини автомобили, защото трудът и развойната дейност са скъпи. Китайските производители имат предимство в това отношение и освен това са силно субсидирани от държавата. Това прави китайските автомобили много по-евтини от аналогичните европейски. Трябва да се наложат много високи мита на китайските автомобили и да се провери дали те отговарят на европейските стандарти за безопасност и инженеринг, защото нищо чудно голяма част от тях да не отговарят.
  • #35
    Владо ( преди 1 месец )
    Германците отдавна знаят. Времето и парите за разработка на нов автомобил в Китай са много по-малко от тези в останалите държави. Времето е по-малко от година, а парите са около 250 Хил. Долара. В Европа времето е повече от година и половина, а парите са няколко милиона. Всички вече ползват китайски батерии, така че те не определят разликата.
  • #34
    До РУК ( преди 1 месец )
    "анонимен ( преди 24 минути )РУКоделието имал жена!? Ако той е толкова интелигентен и начетен, какво ли представлява половинката му?" Нищо ново под слънцето. Когато го матират, пише един обиден коментар към себе си, появява се да се обиди и да каже, че няма да пише повече. Удобно. Много удобно. Даже първите един-два пъти му повярвахме, но номера Не може да минава постоянно. Тази пиеска вече сме я гледали 20-тина пъти и започна да омръзва.
  • #33
    анонимен ( преди 1 месец )
    РУКоделието имал жена!? Ако той е толкова интелигентен и начетен, какво ли представлява половинката му?
  • #32
    здрасти ( преди 1 месец )
    Извода,е че трябва да се правят евтини *** за да не изоставаме
  • #31
    До РУК ( преди 1 месец )
    "Хайде сега,щом твърдиш,че китайските и европейските коли са с едни и същи части,и било важно кой ги сглобява,да обясниш от къде идва разликата в цената?!Мат!" Ето че отново сам се матираш! Защо едно китайско менте xiaomi струва повече от един истински iPhone? Ти защо си си купил ментето на по-висока цена, а не си купи по евтин iPhone? Шах и мат! Защо един автомобил xiaomi струва повече от mercedes? Шах и мат! Защо едно ферари струва повече но е по-бавно? Шах и мат!
  • #30
    До РУК ( преди 1 месец )
    Не съм чак толкова модерен, че да имам чак 3310. Не мога да си позволя мобилен телефон и още съм с шайба и си карам дизелова тротинетка. Ама съм чел в интернет и съм гледал по YouTube, че телефона на по умния човек от вас двамата изкарва повече с едно зареждане, въпреки че телефоните са едни и същи. Даже в Уикипедия съм го прочел. Искаш ли да се обзаложим, че ако жена ти си зареди телефона на 120 W зарядно, А ти си заредиш телефона на нейното зарядно или някое по-бавно, твоя ще изкара повече.
  • #29
    PLAID ( преди 1 месец )
    Кога ще правите разлика между телефоните с живот 2 години и клетки от автомобилен клас с термоуправление и BMS, при които няма пълни цикли заряд-разряд и са с ресурс 20 години? Пакетите с цилиндрични батерии 18650, 2170 и 4680 надживяват ламарините и НЕ се влияят от бързо зареждане. Recurring *** изкараха данни от 12 500 Тесли: зареждането на DC станция практически няма ефект върху състоянието на батерията. Коли, зареждани 90% на бързи станции са със същата деградация като останалите. Шах и Мат
  • #28
    РУК ( преди 1 месец )
    Мите, вкъщи имаме два Шауми 13 Pro, жена ми го зарежда на 35W зарядно,аз на 120W. Ще познаеш ли на кой телефон батерията държи 2 дни,кой се зарежда 2 пъти на ден! Айде за колите си признаваш,че нямаш опит, е не те интересуват,ама поне с телефоните предполага поне малко имаш!Или и при тях не му е дошло времето да смениш 3310ката със смартфон?Хайде сега,щом твърдиш,че китайските и европейските коли са с едни и същи части,и било важно кой ги сглобява,да обясниш от къде идва разликата в цената?!Мат!
  • #27
    анонимен ( преди 1 месец )
    CATL ще достави 6C-съвместими батерии Qilin 2.0 до края на годината, а батериите Blade 2.0 на BYD ще последват през втората половина на 2024 г.
fallback
Последни