IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски хибрид постави рекорд - 2208 км с едно зареждане

Седанът Roewe D7 DMH постигна среден разход от 2,49 л/100 км

Модел на марката Roewe, собственост на китайския концерн SAIC, записа рекорд на Гинес за най-дълго разстояние, изминато от PHEV. С пълен резервоар и заредена докрай батерия седанът Roewe D7 DMH измина разстоянието от 2208 км, постигайки среден разход на гориво от 2,49 литра/100 километра.


Roewe D7 DMH


С това постижение SAIC се присъединява към други китайски производители - BYD, Geely и Chery, които вече имат PHEV с общ пробег от над 2000 км. Постигането на рекорда е отнело 4 дни на Roewe D7 DMH, като автомобилът е пътувал по специален маршрут в Китай, включващ огромни температурни разлики - от -8°C през нощта до +30°C през деня. Разликата в надморската височина по трасето също е много голяма - 1600 метра.

Моделът Roewe D7 DMH се предлага на китайския пазар от ноември 2023 г., но не е ясно дали рекордът е постигнат със съществуващия PHEV или с нов вариант. Според информацията хибридната система с 1,5-литров бензинов двигател има топлинна ефективност от 43% и ултрависоко съотношение на компресия от 16:1.


Roewe D7 DMH


Освен това, автомобилът работи при възможно най-икономичните условия на гориво през повече от 85% от времето. Атмосферният му двигател развива мощност от 114 к.с. и 135 Нм въртящ момент, като е съчетан с коаксиален задвижващ блок P1, който намалява броя на предавки с две. Скоростната кутия е 1-степенна DHT, а монтираният на преданата ос електромотор развива 201 к.с. и 330 Нм.

В официалните спецификации на продавания Roewe D7 DMH е посочен комбиниран пробег от 1400 км, така че почти сигурно става въпрос за нова версия на модела, която предстои да излезе на пазара.


0 от 500
  • #2
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Защо да не е? Това е съвсем реален тест. Ако са избрали маршрут, който започва с изкачване - точно толкова, колкото да разреди батерията, последвано от спускане, което може да зареди батерията, и са карали със 60, разходът изглежда напълно реален. Имай предвид, че последното поколение Октавия с обикновен дизел гори 4,5 на българска магистрала със 140-150, а на бавен път сваля под 4.
  • #1
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Повярвахме, че разхода е 2.5 на 100