IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Китай стартират масово производство на твърдотелни батерии

Пионер ще бъде компанията SAIC, чийто нов седан излиза през есента

Китайският автомобилен производител SAIC заяви, че ще започне масово производство на твърдотелни батерии още в началото на 2026 година, което означава, че планира да стане първият автомобилен производител, който комерсиализира новата форма на батериите за електромобили.


батерии


На скорошно технологично събитие в Китай SAIC заяви, че ще започне доставките на новия седан IM L7 през октомври. Тази кола е оборудвана с полутвърди батерии, които използват течен електролит, а други продукти от SAIC ще получат подобни батерии през 2025 година.

Интересното е, че в това число има включително и модели от MG, Baojun и Wuling. Нещата обаче ще станат още по-интересни през 2026 година, тъй като SAIC планира да започне масово производство на твърдотелни батерии именно тогава.

SAIC далеч не е единственият китайски автомобилен производител, който работи върху иновационните твърдотелни батерии. През февруари беше сформиран консорциум от местни марки, включително CATL, BYD, CALB и Nio, които искат да се изгради верига за доставка на твърдотелни батерии до 2030 година.

Toyota също работи по тази технология от години и има повече патенти за твърдотелни батерии от всяка друга компания. Японският автомобилен производител работи с петролния гигант Idemitsu Kosan върху новите пакети и ще пусне първата си електрическа кола с твърдотелна батерия след няколко години.

Японската компания Nissan каза през април, че също така е напреднала в разработката на твърдотелните батерии и планира да започне да произвежда електрически превозни средства с тях до фискалната 2028 година. Но по всичко личи, че ако плановете на SAIC се сбъднат, те ще са първата компания, масово произвеждаща новите акумулатори.


0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Здрав разум ( преди 6 месеца )
    Технологията в батериите се развива тепърва стремглаво и очевидно има съвсем нови такива. Ха познайте обаче на китайосите кой ще им е бета тестера... жадните за евтини електрички европейски клиенти ;)
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Устат Блендер ( преди 6 месеца )
    Твърд,полутвърд,мек ?Чакаме и Кобилкина да коментира технологията...
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 10: В грешка си, Тойота работи по батерии с изцяло твърд електролит. Полу-твърдите батерии на китайците, също като тези на Quantumscape са с твърд сепаратор, но с течен/гелообразен електролит.
  • #10
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 9 ( преди 6 месеца )
    Не съм го пропуснал. Нали ти казах вече, че китайците са няколко години пред toyota. Toyota обещава същите тези полутвърди батерии през 2026 година и пилотно производство на твърдотелни 2 години по-късно, а серийно производство след 2030 година. Тоест китайците вече са постигнали това което toyota обещава да постигне през 2026, както и това което обещава за 2028 година и вече са на етапа на това което toyota обещава за 2030 година - рентабилно масово производство на твърдотелни батерии.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 8: А ти пропускаш факта че изцяло твърдите и полутвърдите батерии са съвсем различни технологии, което прави сравнението им безсмислено.
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До 7 ( преди 6 месеца )
    Пропускаш факта, че китайците вече са изминали половината път и производството на полутвърди батерии е вече в историята. Минало свършено време. Без гръмки обещания. Без хиляди патенти, които да спъват останалите производители. Също така пропускаш, че вече представиха прототип с такива батерии и му правиха тестове. Тоест вече ги произвеждат като тестово производство, а масовото серийно производство започва след година и половина. Всичко вече постигнато от китайците, toyota го обещава след 3 г.
  • #7
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Стартират, стартират, ама след най-рано 18 месеца. С други думи, Митьо Тесларов да обясни как точно това "стартиране" е нещо различно от обещанията на Тойота, които очевидно му образуват огромни газове и кошмари по някаква причина.
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Ясухиро Тойода ( преди 6 месеца )
    Мирайджийте доказаха своята импотентност отдавна...дай им да правят пушилници и тва е...
  • #5
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Москвич из ушанков, единственият факт в твоето изказване е, че тези думи са излезли от устата на япончетата. Други факти, които да подкрепят тези твърдения, няма. Нещо повече - когато някой 10 години обещава, но не представя, може да се приеме със сигурността на факт, че е най-обикновен измамник.
  • #4
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    Тесльо, няма вяра, има факти: "Toyota също работи по тази технология от години и има повече патенти за твърдотелни батерии от всяка друга компания."Ти си този който ВЯРВА че китайците ще ги изпреварят. Възможно е, но не е факт все още.