fallback

Volkswagen затваря три завода в Германия (ОБНОВЕНА)

Компанията намалява рязко заплатите на работниците, за да пести пари

Автомобилният гигант Volkswagen, който преживява финансова криза, може скоро да реши да предприеме нови мерки, които трябва да му помогнат да намали разходите, свързани с основната му марка. Последните информации сочат, че концернът ще затвори 3 от заводите си в Германия, което излага десетки хиляди работни места на риск.

По информация на германския вестник Handelsblatt, също така дневен ред пред ръководството на компанията е намаляване на трудовите възнаграждения с 10%, както и замразяване на заплатите за две години и други ограничения. Засега обаче няма потвърждение от най-големия германския автомобилен производител.

Ръководството на VW Group вече е информирало служителите за тези планове, разкри ръководителят на работническия съвет на групата Даниела Кавало. Според нея все още не е ясно кои заводи ще бъдат затворени. Фабриката в Оснабрюк, например, се смята за изложена на риск, след като наскоро загуби очакваната поръчка от Porsche.

В Германия концернът дава работа на 130 000 души. Според профсъюза IG Metall се очаква останалите фабрики да заработят с по-малък капацитет. От началото на октомври ръководството на Volkswagen се среща с представители на синдикатите всяка седмица, за да обсъжда съкращаване на разходите и оптимизиране на производството.

От профсъюзите обаче са категорични, че концернът все още няма ясна стратегия. Volkswagen вече съкращава работници в Китай, за да спести пари. Част от работещите там германски служители ще се върнат в родината си като част от мерките за съкращения на разходите.

fallback
  • #7
    до 4 ( преди 4 часа )
    Не европейските - всички завият от Китай, защото вече е най-големият пазар на света. Най-рано засмукаха най -изостаналите марки като Митсубиши, Хонда, Нисан, Субару, Мазда, вече от няколко години. После ГМ и Пежо. VW и Тойотка се опитаха да задържат глава над водата, но и двете се провалиха по различни причини. VW, защото BEV не им бяха достатъчно добри и не се развиваха достатъчно бързо. Тойотка, защото прие грешната стратегия със 100% нискотехнологични ибриди.
  • #6
    анонимен ( преди 4 часа )
    Японците не можаха да гътнат VW. Французите не можаха да гътнат VW. Корейците не можаха да гътнат VW. Накрая VW се гътна само. Китайците нямат нищо общо с европейските фабрики. Колкото и да си дуднат някои, китайците не продават нищо в Европа.
  • #5
    анонимен ( преди 4 часа )
    Какво са виновни работниците, затова че СЕО-то (и целия борд) са некадърни, нделновидни и алчни? Рибата се вмирисва от главата, та ако искат да режат - оттам се почва. Надали -10% на работниците покриват милионите, които си разпределят горе.. Ианче, Шолц и Аналена да си помилсят пак какви санкции да налагат на Русия.. скоро не са вадили нов пакет..
  • #4
    Друг Гост ( преди 5 часа )
    Паднали им продажбите в Китай и нещата са много зле - май ще излезне, че европейските производители зависят от Китай, а не обратното
  • #3
    Еврогеец ( преди 5 часа )
    Жалко,до преди 25 години имаха хубави и здрави автомобили (за времето си).Бях ученик,когато на баща ми един приятел беше си купил голф двойка 1,6 турбо.Това беше 1990 година.......Сега за съжаление не предлагат нищо освен абонамент за сервизи...
  • #2
    анонимен ( преди 5 часа )
    Много народ нямаме против да се споминат, обаче, както казват ескимосите, "Too big to fail".
  • #1
    Ха ха ( преди 6 часа )
    Фалит, лъжци некадърни!
fallback
Последни