В Европа семейните автомобили с дизелово гориво някога диктуваха пазара. В началото на века дори изпревариха тези на бензин. В някои страни като Белгия и Франция - дизеловите превозни средства представляваха почти 80% от пазара на нови коли.
Голямото им търсене принуди автомобилните производители да налагат нови двигатели с рекордна скорост. Конкуренцията стана по-жестока от всякога и се появиха новите технологии като Common Rail и Pumpe Düse.
В резултат на лудата надпревара някои дизелови двигатели, произведени в Европа, се оказаха зле направени като надеждност и здравина. Колегата ни Иво Гиевски от Slashgear (да, роден в Скопие) прави своята класация за най-лошите изпълнения по темата. Той се аргументира, че посочените дизелови мотори са избрани след личен опит, разговори с инженери, мнения по форуми и признания на самите производители.
Най-лошите дизелови двигатели, правени в Европа (ГАЛЕРИЯ)
И пак от същата марка. Дизеловите двигатели TDV6 на JLR са направени в сътрудничество с Ford и Peugeot-Citroen. Дотук добре. По-ранните версии имаха 2,7-литров капацитет, който скочи до 3,0 литра през 2009 г. И двете версии бяха налични с турбокомпресор или двоен турбокомпресор, като предлагаха мощност доо 306 к.с. Всеки двигател от това семейство е оборудван с дизелов инжекцион Common Rail.
Проблемите, особено при по-ранните версии, е счупен колянов вал и повреди на лагерите. И в двата случая ремонтът е солиден и скъп, ама много. Интересното е, че проблемът с коляновия вал се появява най-вече при модели с шестстепенна автоматична трансмисия ZF, в сервизите сочат като вероятна пличина вибрации.
Моторите TDV6 също имат пластмасови корпуси на термостати, които могат да се счупят и да доведат до прегряване. Освен това течовете на масло са чести, особено от маслените уплътнения на коляновия вал. Както при повечето съвременни турбодизелови двигатели, запушените EGR също са редовна гледка. За да влошат нещата, моторите, оборудвани със система Common Rail на Siemens с пиезо инжектори, могат да „изпразнят“ цилиндъра от гориво. Това води до по-високи температури на горене, като прекъсва запалването или дори разтапя бутала, ако не бъде оправено навреме.
JLR призна, че тези двигатели имат проблеми и дори издаде сервизен бюлетин през 2014 г. Новите версии на този двигател трябва да са по-надеждни или поне да са отстранили посочените големи проблеми. Все пак Land Rover също има много надеждни двигатели през десетилетията.